Yapay zeka ödevleri nasıl yapıyor? Tespit edilmesi imkansız...

Teknoloji Haberleri Web Özel
Yapay zeka ödevleri nasıl yapıyor? Tespit edilmesi imkansız...

Yapay zeka programları ile istenilen konu hakkında kusursuza yakın metinler yazılabiliyor. Ancak son zamanlarda birçok sosyal medya platformunda öğrenciler bu programları ödevlerini yapmak için kullandıklarını itiraf ediyor. Üstelik bu metinlerin yapay zeka tarafından yazıldığı tespit edilemiyor.

Yapay zeka hayatımızın her alanına giriyor. Elon Musk tarafından kurulan OpenAI şirketinin yapay zeka ile metin yazma platformu ChatGPT başta olmak üzere birçok program sayesinde sanki bir insanın elinden çıkmış gibi metinler oluşturulabiliyor. Bu tarz programlar, bir kullanıcı tarafından girilen herhangi bir isteği yanıtlayabilir ve kısa bir hikaye oluşturabilir.

Ayrıca bu programlar, bir konuşma hazırlayabilir veya bir haber yazabilir. Programlar daha önce yazılmış metinleri tarayarak istenilen konu hakkında ne yazılacağını tahmin ediyor. Gelişen teknoloji ile yapay zeka programları kusursuza yakın metinler çıkarabiliyor. 

Bu yapay zeka yazılımları, akademik makale ve ödev de yazabilir. Sosyal medya platformlarında birçok öğrenci okulda iyi notlar almak için bu yapay zeka yazılımlarını kullandıklarını itiraf ediyor. Bir öğrenci "Biyoloji dersi için biyoteknolojiye çalışacak ve biyoteknolojiyle ilgili beş iyi ve beş de kötü şey yazacaktık. Yapay zekaya 'Biyoteknolojiyle ilgili beş iyi ve beş de kötü şey nedir?' diye sordum ve bana iyi not getirecek bir içerik üretti" diyor. Öğrencilere göre artık 2 saat süren ödevler sadece 20 dakika sürüyor.

Yapay zeka ödevleri nasıl yapıyor? Tespit edilmesi imkansız... - Resim : 1
Öğrenciler gelişen teknolojiyle birlikte ödevlerini yapay zekaya yaptırabiliyorlar. Fotoğraf: Shutterstock  

Bazı öğrenciler ise ödevlerini yapay zeka ile yaparken konuları öğrendiklerini savunurken, bugüne kadar yetiştiremediği tüm ödevleri de zamanında yaptıklarını öne sürüyor. 

HİÇBİR PROGRAM YAPAY ZEKA OLUP OLMADIĞINI BULAMIYOR 

Uzmanlar, yapay zeka ile yazılan metinlerin kontrol edilemeyeceğini ifade ediyor. Kanada Yenilikçi Öğrenme ve Teknoloji Araştırma Kurumu Başkanı George Veletsianos "Metin başka bir yerden kopyalanmıyor. Bir makine tarafından üretiliyor. Bu nedenle, metin başka yerden kopyalanmadığı için intihal kontrol yazılımları çalıntı olup olmadığını tespit edemezler" diyor. 

İngiltere'deki Open University'den eğitim teknolojisi profesörü Mike Sharples da yapay zeka ile yazılan ödevleri kontrol etmenin "boş bir çaba" olduğunu savunuyor. "Yapay zeka sadece web'den kopyalamıyor, gerçekten yeni metin yaratıyor" diyen Sharples, "Kendini ifade etmenin yeni yollarını icat ediyor. Yani standart yöntemler onu tespit etmeyecek" ifadelerine yer veriyor.

Yapay zeka ile ödev yazılması, sektörde de endişeye sebep oldu. Bu tür modelleri geliştiren ilk şirket olan OpenAI, bu yazılımların harici kullanımlarını kısıtladı ve olası suistimallerden endişe duyduğu için en son modelinin kaynak kodunu yayınlamadı. OpenAI artık izin verilen kullanımlara ve içerik denetlemeye odaklanan kapsamlı bir politikaya sahip.

Ancak teknolojiyi ticarileştirme yarışı sürdüğünden dolayı bu sorumlu önlemler endüstri genelinde pek benimsenmedi. Son altı ayda, birçok şirket, güçlü yapay zeka araçları piyasaya sürdü ve bu programların kullanımı kolay ticari sürümleri çoğaldı. Bunların çoğunda en ufak bir kullanım kısıtlaması bulunmuyor.

Bazı uzmanlara göre, ebeveynlerin ve öğretmenlerin kopya çekmeye yönelik bu yeni araçlar hakkında bilgi sahibi olmaları önemli ancak onların da bu konuda yapabilecekleri fazla bir şey bulunmuyor. Çocukların bu yeni teknolojilere erişmesini engellemek neredeyse imkansız.

BAZI KUSURLARI VAR! 

Uzmanlar, yapay zeka ile yazılan metinlerin de şimdilik bazı kusurları olduğunu savunuyor. Prof. Mike Sharples, intihal programlarında test etmek için yapay zeka programları ile bazı makaleler yazdı. Yapay zeka, iyi bir makalenin referanslar içermesi gerektiğini biliyordu. Sharples, yapay zekanın yazdığı bazı makalelerde belirtilen referansların uydurma olduğunu ortaya çıkardı. Makale içinde alıntıların yapıldığı bazı referanslar, ya alıntıyla alakasız ya da tam tersi düşünceyi savunmakta.

Bu ufak kusurlara rağmen Mike Sharples, yapay zeka ile mücadelenin yersiz olduğunu dile getiriyor. Sharples, bununla mücadele etmek yerine öğrencileri yapay zeka yazılımlarını kendilerini geliştirmek için kullanmaya teşvik etmek gerektiğini dile getiriyor.

 Kaynak: The Guardian, Euronews, Vice 

Kaynak: Web Özel

yapay zeka AI