Kadınlar Twitter'dan neden uzak duruyor?

Twitter Elon Musk
Kadınlar Twitter'dan neden uzak duruyor?
Twitter kullanıcılarının sadece yüzde 27.3'ü kadın. Fotoğraf: Shutterstock

Raporlar gösteriyor ki kadınlar Twitter'dan erkeklere göre daha fazla uzak duruyor. Uzmanlara göre karakter sınırı ve iki cinsin iletişimden farklı anlamlar çıkarması buna etken.

Yapılan bütün uluslararası araştırmalar gösteriyor ki erkekler internette kadınlardan çok daha fazla zaman geçiriyor. Bu eğilim Twitter’ın reklam veren raporlarında da kendini gösterdi. DataReportal’ın Twitter’ın reklam veren raporlarından derlediği bilgilere göre; Twitter kullanıcılarının yüzde 72.7’si erkek, yüzde 27.3’ü kadın.

Harvard Business School'da yapılan bir araştırmaya göre Twitter, erkeklerin hâkimiyetine girerek önceki ağların belirlediği trendi bozma eğilimi gösterdi. Söz konusu araştırmada,  rastgele seçilmiş 300 binden fazla kullanıcıyı inceleyen araştırmacılar 40 bin kullanıcıdan oluşan daha küçük bir alt grubu incelerken erkeklerin kadınlardan daha fazla takipçisi olduğunu, erkeklerin diğer erkekleri takip etme olasılığının kadınlara göre neredeyse iki kat daha fazla olduğunu saptadı.

'İLETİŞİMDEN ALINAN HAZLAR FARKLIDIR'

İletişim uzmanı Prof. Dr. Nurdoğan Rigel, kadınların bu tercihinin altında Twitter'ın karakter sayısının sınırlı olmasının etkili olabileceğini söylüyor. Kendisinin de Twitter kullanmadığını söyleyen Rigel, “İletişimden alınan haz, kadın ve erkek için farklıdır. Kadınlar daha görsel odaklı oldukları için Twitter kullanmayı tercih etmiyor” diyor.

Kadınların kendilerini anlatabileceği ve anlaşılabileceğini düşündükleri platformlarda kaldıklarını anlatan Rigel, “Kadınlar süreç, erkekler sonuç odaklıdır. Twitter uygulaması için de, kadınların zorbalığa maruz kaldıklarına ve şikayet edilen hesapların hemen kapatılmadığına dair iddialar var” ifadeleri ile sözlerini tamamladı.

 
 
 
 
 
Bu gönderiyi Instagram'da gör
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Haber Global (@haberglobal)'in paylaştığı bir gönderi

Özellikle kadın influencerların sayısal olarak her geçen gün artması kadınların Twitter’dan ziyade Instagram ve YouTube gibi mecralara kaymasına neden olduğu düşünülüyor. Marmara Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı Anabilim Dalı Başkanı Doç. Dr. Ali Murat Kırık, Izea araştırmasına göre 2021'de influencer olarak yapılan sponsorlukların yüzde 85'ini kadınların oluşturduğunu söylüyor. Bu veriler kadınların sponsorluk alabilecekleri Instagram gibi mecralara yöneldiklerini de gösteriyor.

KADINLAR SOSYAL MEDYADA KİMLİKLERİNİ GİZLEME EĞİLİMİNDE

Kırık, Elon Musk’ın Twitter’ı satın almasının ardından popüler sosyal medya mecrasının oldukça ilginç gelişmelere sahne olduğunu söylüyor. Kırık, “Twitter’ın demografik istatistiklerine baktığımızda da kadınların erkeklere oranla sayısal olarak daha az kullanım gerçekleştirdiği göze çarpmaktadır. Nitekim araştırmalar da bu durumu tasdik etmektedir. Kadınların erkeklere oranla daha çok cinsiyet gizleme eğiliminde olduğu da birtakım araştırmalar neticesinde görülmektedir. Zira kadınların sanal ortamda siber zorbalık ve dijital şiddete daha fazla maruz kaldığı da bilinmektedir” diyor ve ekliyor:

“Yine yapılan bir araştırmayı hatırlayacak olursak; kadınların çevrimiçi şiddete maruz kalma olasılığı erkeklere oranla 27 kat daha fazladır. Bu veri 2019 yılı BM “Kadınlara ve Kız Çocuklarına Yönelik Siber Şiddet - Dünya Geneli Acil Eylem Çağrısı” raporuna dayanıyor. Araştırmalarda gizlilik ve mahremiyeti kadınların daha çok önemsediği belirtiliyor.”

'TWITTER'DAN PEK HESAP SORULAMIYOR'

Dünya genelinde gündem olan bir iddiayı da yeniden hatırlatan Kırık, “Birçok kadın için Twitter’ın, kendilerine yönelik şiddetin ve tacizin geliştiği, genellikle çok az hesap sorulabilen bir platform olduğu iddiası var. Bu iddiayı güçlendirebilmek mümkün. Zira Twitter, şiddet ve taciz raporlarını şeffaf olmayan ve yetersiz bir şekilde sunarak, şikâyetlere dönmeyerek ne yazık ki çevrimiçi insan haklarına saygı gösterme noktasında diğer mecralara oranla yetersiz kalıyor” diyerek sözlerini tamamladı.

TWITTER HAKKINDA...

DataReportal'ın verilerine göre, Twitter'ın Temmuz 2022 itibariyle 486 milyon aktif  kullanıcısı bulunuyor. Dünyanın en aktif sosyal medya uygulaması sırasında 14. sırada yer alıyor. Dünya insanlarının yüzde 6,1'inin Twitter kullanıcısı olduğu tahmin ediliyor.

Twitter, dünya çapında toplam 238 milyon para kazanılabilir aktif kullanıcıya sahip. Dünya genelinde 13 yaş ve üzerindeki tüm insanların yüzde 7,8'inin Twitter kullandığını gösteriyor.  Twitter kullanıcıların en yüksek oranı ise yüzde 83.4 milyon kullanıcı ile ABD'de. Türkiye, 18 milyon aktif kullanıcı ile Twitter'ı en fazla kullanan 7. ülke konumunda.

sibel.gulersoyler@haberglobal.com.tr 

Kaynak: Web Özel