Döner tezgahında şovlar, sporcu savcı... TikTok'ta nasıl meşhur olunur?

TikTok Sosyal Medya Web Özel
Döner tezgahında şovlar, sporcu savcı... TikTok'ta nasıl meşhur olunur?
TikTok'un dünya genelinde yaşları 15-24 arası 1 milyar kullanıcısı var. Fotoğraf: Shutterstock

Türkiye TikTok'u artık çok yakından tanıyor. Her ay bir video ülke gündemini sallıyor. Peki TikTok'ta meşhur olmanın sırrı ne? İçerik üretirken yaratıcılık sınırlarını zorlamak mı, trendleri yakından takip etmek mi?

Döner tezgahında olmayacak haller, ayaklarını havaya hareket ettirerek üstsüz spor yapan savcı ve daha pek çoğu. Belki siz kullanmıyorsunuz ama TikTok çok uzun süredir sosyal medyada Türkiye’nin gündemini belirliyor. Eskiden daha çok Türkiye’deki kullanımı hakkında toplumun alt gelir gruplarını yansıttığı düşünülen uygulamayı milyonlar kullanıyor.

TikTok öyle bir hale geldi ki artık müzik dünyası bile şarkılarının önce TikTok’ta tutmasını bekliyor. Hatta TikTok algoritmasına göre şarkı yazanlar bile var. Peki TikTok’ta meşhur olmak için ne yapmalı? Uygulama hangi videoları ön plana çıkarıyor?

1) Bir marka inşa edin

TikTok kamera karşısında basit davranabileceğiniz bir yer değil. Oraya akşamki kahvenizi çekip koyamazsınız. Biraz performans sergilemeniz gerekiyor. Büyük influencer’ların ne yaptıklarına dikkat edin. 15 saniye süreniz olabilir, kurgu ve montaj çok önemli. Gerekirse profesyonel destek alın. Zach King’in bu videosu ne demek istediğimizi daha iyi anlatacak.

2) Uygun etiketleri kullanın

TikTok’ta pek çok insan kendi ilgi alanlarından ziyade TikTok’un onlara önerdiği içerikleri tüketiyor. TikTok da bu içerikleri kişilerin o videoları sevme ihtimaline göre sıralıyor. TikTok’un kürasyonu daha önce sevdiğiniz içeriklere göre yapılıyor. Trend olan etiketleri bilin (Hashtag), bu etiketleri videonuzla uyumlu ise kullanın. Kendi koyduğunuz etiketleri siz de takip edin ki bu konuda yeni bir içerik geldiğinde bilginiz olsun.

3) Trendleri takip edin

TikTok internette viral olan videoları icat etmedi ama internete bu alanda büyük hizmetleri var. İki büyük etikette trendleri takip etmek mümkün. Bunlar #trendalert ve #tiktokchallenge. Dünya çapında viral olan etiketler genellikle bunların altında toplanıyor. TikTok’ta da tıpkı Instagram’daki gibi keşfet bölümü var. Bu bölümden nelerin trend olduğunu takip edebilirsiniz. Keşfet bölümüne bastığınızda popüler olan sesleri de göreceksiniz. Trend olan sesleri kütüphanenize eklemek sizi çok daha ileriye götürecektir.

4) Sık paylaşım yapın

Sosyal medya nankördür. İçerikleriniz ne kadar popüler olursa olsun, internet sizi unutur. Bu sebepten ötürü daha sık paylaşım yapın. TikTok diğer sosyal medya organları gibi sık paylaşım yaptığınız için sizi cezalandırmaz ve gönderilerinizin erişimini sınırlamaz. Çoğu TikTok fenomeninin başarısı her gün kaliteli içerik paylaşmaları. Günde 5-6 video paylaşan Netflix’in TikTok hesabı kısa sürede 21.3 milyon takipçiye ulaşmayı başardı.

5) Takipçilerinizle etkileşime geçin

Etkileşimden kastımız, beğenme, yorum yapma, paylaşma, kayıt etme ve favorilere ekleme. Eğer sizi takip edenlere yorumlarda düzenli olarak cevap verirseniz kitleniz ile daha yakın bir ilişki kurarsınız.

6) Diğer TikTok kullanıcıları ile de etkileşime geçin

Sadece kendi takipçileriniz için değil. Övgüde cimri olmayın. Diğer TikTok kullanıcılarının da gönderilerinin altına yorum yazın. TikTok diğer sosyal medya platformlarından farklı olarak kullanıcılara yazılan yorumların video içerik formatında olmasına da izin veriyor. Aynı zamanda platform iki kişinin düet yapmasına da izin veriyor. Bu özelliği iyi kullanarak işbirliklerinizi geliştirebilirsiniz.

TÜRKİYE'DE INSTAGRAM DÜŞÜŞTE, TIKTOK ARTIŞTA

ABD'deki mobil uygulama analiz firması App Annie’nin “Mobilin Durumu” 2021 raporuna göre;  Çin merkezli TikTok, kullanıcı başına geçirilen sürede ABD merkezli Facebook, Instagram ve WhatsApp’ı geride bırakarak dünyada bir numaraya yükseldi. Bu, yüzde 325’lik bir yıllık büyümeye işaret ediyor.

Türkiye’de hâlâ en popüler platform Instagram olsa da bu sosyal ağda kullanıcıların her gün geçirdiği süre geçen yıl bir miktar azalarak ayda ortalama 19,7 saat oldu. Facebook biraz artış kaydetse de (13.1 saat), WhatsApp (15 saat) onu geçti. Bir yıl içinde ayda ortalama 7 saatten 14 saate zıplayan TikTok ise ikisini birden geçip Türkiye’de ikinci sıraya yerleşti. Kullanım süresi pek değişmeyen Twitter bu listede hâlâ beşinci sırada.

*Yukarıdaki derlemede yer alan bilgilerin büyük bir bölümü Hootsuite tarafından hazırlanan 'How to Get TikTok Famous: 6 Practical Tips' isimli makaleden alınmıştır.

Kaynak: Web Özel

TikTok nasıl kullanılır TikTok indirme TikTok indirme faaliyetleri