Sırt yüzgecinin bir kısmı kesilen köpek balığı 1 sene sonra ortaya çıkınca bilim insanları şoke oldu!

köpek balığı Bilim Haberleri

Takip edilen bir köpek balığı bu türün ne kadar hızlı iyileşebildiğini gözler önüne serdi.

Sırt yüzgeci zarar gören ve bir kısmı kopan köpek balığı, 1 sene sonra neredeyse hiçbir şey olmamış gibi sapasağlam görüntülendi.

Araştırmacılar süper hızlı iyileşen köpek balığının Florida'da travmatik bir yaralanma geçirdiğini ve bu sırada yüzgecinin bir bölümünü kaybettiği söylerken yapılan takip sonucunda yaklaşık 1 senenin ardından köpek balığının kendi kendine iyileştiği görüldü.

İpek köpekbalığı denen Carcharhinus falciformis türünden olan balığın sırt yüzgecine göç yolunu takip etmek için haziran 2022'de çip takıldı. Ancak birkaç hafta sonra çipin kesildiği anlaşıldı. Bu sırada köpek balığı da yüzgecinden ağır bir yara aldı. Balığı gören yerel bir dalgıç köpekbalığının çipinin olmadığını ve hayvanın yaralandığını fark edip yetkilileri aradı.

Yapılan incelemede balığın yarasının çok büyük olduğu anlaşıldı.

Yaklaşık 1 yıl sonra köpek balığı aynı sulara döndü. Bilim insanları hayvanın yüzgecinin yenilendiğini fark etti. Normalde böyle bir yarayla hayatta kalması bile beklenmeyen köpek balığının bu kadar hızlı iyileşmesi bilim insanlarını şaşırttı.

Deniz Bilimleri Dergisi'nde yayınlanan makalede ipek köpekbalığının sırt yüzgecinin yeniden büyüdüğünün ilk kez gözlemlendiği ve bu genel olarak köpek balıkları arasındaki ikinci sırt yüzgeci yenilenmesi vakası olduğu belirtildi.

Köpek balığının yüzgecinin önceki ve sonraki halleri karşılaştırıldığında balığın ilk yaralanmada yüzgecinin yüzde 20,8'lik kısmını kaybettiği belirtiliyor. 332 gün sonra döndüğünde ise yüzgecinin yüzde 87'sinin iyileştiği görülüyor.

Bu tespit yapılmasına rağmen köpek balığının bunu nasıl yaptığı halen bilinmiyor. Bilim insanları yüzgecin yenilenen kısmının yara üzerinde oluştuğu kanısında ancak bunu ispatlayabilmek için yenilenmiş bir köpek balığı yüzgecini parçalara ayırıp incelemekten başka çare yok.

Köpek balıkları saldırgan olduklarından birçok kez yaralanabiliyorlar. Bu yüzden de hızla iyileşmek için evrimleştikleri düşünülüyor.