Gloob: Sosyal medyada 'İyi içerik' için yola çıktılar
'İyi içerik' mottosuyla yola çıkan Gloob, sosyal medya mecralarında yayına başladı. Gloob Yayın Yönetmeni Murat Soydan sorularımızı yanıtladı, merak edilenleri anlattı.
Gloob fikri nasıl ortaya çıktı?
Bu ortaya çıkan değil, vakti gelen bir fikirdi. Teknolojideki gelişmeler hem medyanın sosyalleşmesini hem de içerik üretiminin çok geniş bir çevreye yayılmasını sağladı. Bu da medya alışkanlıklarımızı kökten değiştirdi. Medyada tüketim ve üretim alışkanlıklarımız değişti ancak mevcut medya kuruluşları bu değişimi aynı hızla yakalayamadı. Bu da geleneksel medyaya alternatif bir medya doğurdu. Ancak bu belli sorunları da beraberinde getirdi. Bunların başında da geleneksel medyaya duyulan güvenin sosyal medyaya duyulmaması geliyor. İşte burada, geleneksel medyanın güvenini ve habercilik alanındaki deneyimini, yeni medya ile birleştirme bir ihtiyaç olarak ortaya çıktı. Bu da Gloob’u hayata geçiren fikirdi.
Özünde Gloob'un amacı nedir?
Bizim bir sloganımız: “İyi içerik”. Aslında bu amacımızı ortaya koyan iki basit kelime. Amacımız iyi içerik yapmak.
“İyi içerik” ne demek?
Bir içerik ürettiğimiz de şu soruyu soruyoruz: Bu içeriği ben izler miydim ya da okur muydum? Arkadaşımla paylaşır mıydım? Bu içerik bana bir şey kattı mı? Bu sorulara aldığımız cevap o içeriğin kalitesidir. Bugün sosyal medyada çok büyük bir üretim var ancak bunların birçoğu birbirinin kopyası ya da artık her yerde gördüğümüz şeyler. Bizim amacımız bunu yapmamak. Her içerikte güncel iletişim tekniklerini doğru bilgi ve haber için kullanmak.
Farklı sosyal platformlarda içerik üretiyorsunuz. Her platform için ayrı bir strateji mi uyguluyorsunuz?
Elbette. Hem platformun doğasını hem de o platformdaki içerik tüketicilerinin alışkanlıklarını çok iyi analiz etmek gerekiyor. YouTube’da çok sevilen bir içerik Instagram’da aynı ilgiyi görmeyebilir. Twitter apayrı bir dünya. Hepsinin kendisine has alışkanlıkları var ve bu alışkanlıkları göz önüne alarak içerik üretmeliyiz.
Uyuyan genci uyandırdı: Kalk, sen oy vermezsen kaybederiz. pic.twitter.com/0k5HM7CXsU
— Gloob (@gloobhaber) November 2, 2022
Kaç kişilik bir ekip var?
Şu an 12 kişilik butik bir ekibiz, yavaş yavaş genişliyoruz. Ekibimizi butik seviyede tutma düşüncesindeyiz, bu yüzden de bu sayı çok fazla artmaz.
Gloob kimlerden oluşuyor?
Belki çok klişe olacak ama amatör ruhunu koruyarak profesyonel şekilde işini yapan bir ekibimiz var. Biz ekran önünde iş yapan insanlarız. Ekibin içindeki bir kırgınlık bile emin olun ekrana yansıyor. Bu yüzden uyumlu, sorun çözmede istekli, birbirleriyle diyaloğu yüksek bir arkadaş grubuyuz.
İşimizin pek çok bileşeni var... Prodüksiyon ekibinin başında fotoğrafçılık kökenli Mustafa Said Kaplan var. Tasarımda Ayşenur Özdemir ve kurguda Deniz Şahin, kamerada ise Cansel Çelik ve Emrah Aydın ekibimizin görsel sanat kısmını oluşturuyor. Editöryal kısma geçtiğimizde ise Zeynep Uzun ve Samet Yılmaz habercilik alanındaki deneyimleri ile Gloob’un sıcak haber, yorum, analiz ve röportaj ihtiyacını karşılıyor. Alanında bir profesyonel olan Recep Tayyip Çelik seyahat editörlüğümüzü yürütüyor. Özel içerikte ise Murat Saman ve Muhammed Emre Duman yer alıyor.
Gloob’u takip edenler neler izleyecek?
Geniş bir içerik yelpazemiz var. Haberden analizlere, dosya içeriklerden yorumlara kadar bir haber kanalının sahip olması gereken tüm içeriklerle beraber sanattan seyahate konsept başlıklarda da içerikler üretiyoruz. Aslında bunlar birbirini tamamlayan bir bütün. İzletmek istediğimiz şey, herkesin hayatında olan her şeyin birleşimi. İnsanlar sporla da ilgileniyor, haberleri de izliyor, sanatla da ilgileniyor, müzik de dinliyor, komedi programları da izliyor. Biz de bunu bölmüyoruz.
Her editörün uzmanlık alanı farklı mı?
Her editörün uzmanlık alanı farklı olmakla beraber her editör diğer uzmanlıklardan da az çok anlamalı. Örneğin bu kişi içerik yazıyor, bunun tasarımda nasıl duracağını düşünmeli dolayısıyla tasarımdan da anlamalı. Bir dosya haber hazırlıyorsa buna güncel ve trend bir espriyi de katabilmeli dolayısıyla sosyal medyadan da anlamalı.
Gloob çalışanlarının bir günü nasıl geçiyor?
İçeride bir mottomuz var: Planlı çalışan az çalışır. Her şey planlı işlediği sürece, sosyal hayatımıza da işimize de vakit ayırabiliriz. O yüzden bizde sistem çok önemli. Sabah geldiğimizde haftalık yayın akışına hâkim oluyoruz ve herkes üzerine düşeni biliyor, gün içinde bunları yapıyor. Genelde öğleden önce içerik yazımı, öğleden sonra çekimler oluyor. Akşama doğru ertesi günün yayın akışının üzerinden geçip günü tamamlıyoruz.
İçeriklere nasıl karar veriyorsunuz?
İçeriklere kolektif şekilde karar veriyoruz ve gündem toplantılarımızın payı büyük oluyor. İki tip içeriğimiz var, biri zamansız içerikler diğeri de güncel içerikler. Zamansız içeriklerimizi haftalık toplantılarımızda belirliyoruz. Güncel içerikleri ise gün içinde belirliyoruz.
Gloob başka platformlarda da olacak mı?
Şu anda Instagram, Twitter, YouTube, Instagram, Facebook ve TikTok’tayız. Platform ağımızı genişletmek istiyoruz. LinkedIn ve Spotify ilk etapta içerik üretmeyi planladığımız platformlar.
Kaynak: Haber Global TV