Instagram'ın elde tutma taktiği: Gel sen ikinci bir hesap aç!
Sosyal medya yeni dönemde daha kapalı topluluklar ile yoluna devam edecek gibi. Yıllar içerisinde o kadar çok insanı arkadaş olarak ekledik ki ana sayfamız bir sirke dönüştü. Instagram bizleri ikinci bir hesaba dahil ederek sıkılmamızı engellemek istiyor. Çare olur mu? Yoksa çözülme başladı mı?
İnternet eskisi gibi değil. Büyük uygulamalar bazı insan gruplarının kendilerinden koptuğunun farkında. Facebook sadece bunun için ismini bile değiştirdi (Meta) desek abartmış olmayız.
Instagram ise beğeni sayılarını gizleyerek, az beğeni alan kullanıcıların platformdan soğumasını engellemek istiyor. Benzer bir hamleyi Youtube da yapmış ve videoyu ‘beğenmeme’ butonunu kaldırmıştı.
Instagram ise eldeki kullanıcıları tutmak için bir yöntem daha deniyor ve onlara yeni bir hesap açmalarını öneriyor. Açılan bu yeni hesap ile daha kapalı bir arkadaş grubunu takip etmenin faydaları kullanıcıya anlatılıyor.
Aslında amaç belli: Yıllar içerisinde tanıdık tanımadık, bu yeni platformların gazına gelerek herkesle arkadaş olduk ve onların hayatı bizi eskisi kadar ilgilendirmiyor. Instagram burada faturayı ona kesmemizi ve platformdan çıkmamızı istemiyor.
BUYRUN İKİNCİ PROFİLİNİZ HAZIR
Eğer Instagram’ın yeni profil teklifini tek tuşla kabul ederseniz profil fotoğrafınız ve bütün bilgileriniz önceden girilmiş olarak yeni bir profil ile karşılaşıyorsunuz. Daha sonra isterseniz eski profilinizi silebilirsiniz.
Peki kişileri depresyona sürüklediği, genç kızların mental gelişimine balta vurduğu belirtilen Instagram’da yeni bir hesap açmak sorunları çözecek mi? Yeni bir profil açıp insanları tek tek eklemektense bu hizmeti Instagram’ın size sunması kuşkusuz iyi bir şey.
Analist Dan Ives’a göre; Meta yeni profiller oluşturan kişilerin buraya da yeni daha samimi arkadaşlarını dolduracaklarını ve daha rahat paylaşım yapacaklarını bu sebepten daha çok insanla etkileşime gireceklerini umuyor.
Instagram’daki paylaşımlarınızı sadece yakın arkadaşlarınızın görmesini seçebiliyorsunuz fakat bu listeyi de duruma göre sürekli olarak güncellemek gerekebilir. Mayıs 2021'de ABD’de Instagram’ı günde 108 milyon aktif kullanıcı kullanıyordu. Bu insanların aktif olarak kullandığı hesap sayısı ise 126 milyon. Yani 18 milyon insan birden fazla hesap kullanıyor.
ARKADAŞINA MAL SATMAK YOK
Meta’nın sözcüsü Christine Pai, “İnsanlara, gördükleri ve paylaştıkları hakkında daha çok kontrol vermek isityoruz” değerlendirmesinde bulundu. Örneğin bireysel hesaplarını ürün satmak için kullanan insanlar işletme sayfası açmadıkları müddetçe ürün reklamlarını artık yakın çevrelerine yapamayacaklar.
Instagram’ın haddinden fazla ticarileştiğini düşünenler de yavaş yavaş platformu terk ediyor. Bu sebepten Instagram bu kitleyi de elinde tutmak istiyor. Meta’nın şu an en büyük sorunlarından biri ise genç insanları platformunda tutmak ve onların etkileşim sayısını artırmak. Analist Ives, “Şu anki sosyal medya ikliminde ki çoğu açıdan toksik, Instagram daha kapalı topluluklara odaklanıyor” demekte.
Kapalı topluluklar sadece Instagram’ın hedefi değil. Çok yüksek takipçi sayılı ‘komik video’ paylaşan hesaplar da profillerini kapatıyor. Daha seçici oldukları bir kitleyi profillerine dahil ederek daha yüksek etkileşim yaratmaya çalışıyorlar.
DAHA 12 YILLIK BİR ŞİRKET
Meta son yıllarda gençleri cezbetmekte çok zorlanıyor. ABD’de geçen aylarda Piper Sandler şirketinin yaptığı bir araştırmaya göre; gençlerin sadece yüzde 22’si Instagram’ı en çok kullandıkları sosyal medya platformu olarak belirtmiş. ABD gençleri arasında TikTok ve Snapchat’in daha popüler olduğu söylenebilir.
Instagram henüz 12 yıllık bir şirket. Instagram kurulduğunda genç olanlar şimdi büyüdüler ve platformun bazı gediklerini görebiliyorlar. TikTok'un ise beş yıllık bir geçmişi var. Bu sebepten ergenler ile daha sıkı bir ilişki kurabiliyor. Ekim 2021 itibarıyla Instagram’ın 1.3 milyar, TikTok’un 1 milyar, Shapchat’in ise 500 milyon kullanıcısı bulunuyor.
İsmini vermek istemeyen bir eski Instagram çalışanı 12-18 yaşları arasındaki bir ergenin pandemide günde 3-4 saatini Instagram’da harcadığını söylüyor. Meta sözcüsü Liza Crenshaw, “Gençler en önemli topluluğumuz çünkü onlar trendleri gösteriyor veya belirliyorlar” değerlendirmesinde bulundu.
Kaynaklar: Wall Street Journal, The New York Times, The Atlantic
Kaynak: Web Özel