Instagram TikTok, TikTok Youtube olmak istiyor

Instagram TikTok, TikTok Youtube olmak istiyor

Instagram ve TikTok bu hafta platformlarında büyük değişiklikler yapacaklarının sinyallerini verdiler. Artık sadece bir fotoğraf paylaşma uygulaması olmak istemediğini söyleyen Instagram tam ekran videolara yönelecek. TikTok ise gözünü Youtube'un yerine dikti...

Instagram gittikçe TikTok’a benzemeye başladı. Performansa dayalı orta kısa uzunlukta videoların yüklendiği Çin’li TikTok’u Reels özelliği ile bünyesine katan Instagram şimdi de videoların boyutları ile oynamaya hazırlanıyor.

Instagram direktörü Adam Mosseri geçen çarşamba günü yaptığı açıklamada kare ölçülerdeki video formatlarını değiştirmek istediklerini ifade etti.

Mosseri, “Videoları daha geniş şekilde izleyebileceğiniz bir format üzerinde çalışıyoruz. Tam ekran olacak ve mobil cihazlar öncelikli olacak” diyor. Videolar tam ekran özelliğine geçilirken kullanıcıların tepkisini ölçmek için A/B testleri de yapılacak ve tam ekran özelliği olan videolar keşfet bölümünde öne çıkarılacak.

Mosseri, “Artık kare ölçülerde fotoğrafların paylaşıldığı bir uygulama değiliz” diyerek aslında Instagram’ın yöneldiği yolla ilgili olarak da fikir veriyor.

REKABET İÇİN YAPILDI

Instagram yetkilileri videoyu ve tam ekran izlemeyi özellikle YouTube ve TikTok ile rekabette geri kalmamak için önceliklediklerini saklamıyorlar.

Instagram 2020 yılında Reels uygulamasını (videonun üzerine ses monte edilebilen basit kurgu uygulaması) zaten bünyesine katmış ve TikTok’u büyük ölçüde taklit etmişti.

İnsanlar için Instagram’ın büyük bir eğlence aracı olduğunu ve bunun böyle olmasına devam etmek istediklerini söyleyen Instagram direktörü Mosseri, “O zaman değişimi yakalamak zorundayız” diyor.

TIKTOK'TAN KARŞI HAMLE

TikTok da Instagram’ın bu hamlesine karşı boş durmadı ve video yükleme süresini bir dakikadan üç dakikaya çıkaracağını açıkladı. (Ne yaratıcı şeyler göreceğiz kim bilir)

İki tarafın da video sürelerini uzatma, tam ekran video gösterme gibi hamlelerinin altında videodan daha fazla dijital reklam geliri elde etmek var. Bir kullanıcı olarak keşfetinize nelerin düşeceği konusunda çok sınırlı bir kontrolünüz var, bu sebepten uzun ve reklam alınan videolara bir süre sonra daha fazla denk gelmeniz bir sürpriz olmayabilir.

TikTok’ta da önünüze çıkarılan videoların bir süre sonra ağırlıklı olarak üç dakikayı geçeceği varsayılabilir. Bu sebepten TikTok'ta kısa bir süre sonra 3 dakikaya varan videolar daha fazla karşınıza çıkabilir.

Son hafta yapılan değişikliklerle Instagram TikTok’a, TikTok ise üç dakikaya çıkardığı video izleme süresi ile daha çok YouTube’a benzemeyi hedefliyor.

NE VARSA UYARLIYORLAR

Instagram halihazırda Snapchat’in anlık paylaşım özelliğini 2016’da bünyesine ekleyerek ‘story’leri (hikayeler) bünyesine dahil ederek pazardaki yerini sağlamlaştırmıştı.

Bu yılın başında pandeminin yıldızı olan sohbet uygulaması Clubhouse da kısa sürede Twitter ve Facebook tarafından yutuldu. İki taraf da kendi sohbet odalarını sistemlerine entegre ettiler.

TikTok ve Instagram arasındaki amansız rekabet ise durmadan devam ediyor. Sensor Tower istatistiklerine göre Mayıs ayında TikTok 80 milyon kez Instagram ise 11 milyon kez telefonlara indirildi. Tabi Instagram’ın biraz da doymuş bir pazarı olduğunu kabul etmek gerekir.

Instagram ise rakibi olarak TikTok’u gördüğünü açık açık olarak söylemekten çekinmiyor. Instagram direktörü Mosseri, “Dürüst olalım, burada ciddi bir rekabet var. TikTok çok büyük, Youtube ondan da büyük ve pek çok irili ufaklı rakip geliyor” diyor.

Peki son değişikliklere insanlar Instagram’ın sık sık onlara tam ekran videolar önermesini nasıl karşılayacak ve TikTok Youtube olabilecek mi? Bazı kullanıcılar her platformun farklı özellikleri olmasını sevdiklerini her özelliği tek bir platformda kullanmak istemediklerini söylüyor. (Uzun videolar için Youtube, kısaları için TikTok vb.)

Kaynaklar: Washington Post, CNBC

Kaynak: Web Özel

DSA