'Hava'da ABD'ye ihtiyaç var mı?
Türkiye'ye bir türlü verilmeyen F-35 ve F-16 Block 70 savaş uçaklarına karşı, milli ve yerli savaş uçaklarının envantere gireceği gün iple çekiliyor. Hava Kuvvetlerinin daha da güçlenmesine yönelik izlenecek stratejinin odağında ise ABD'ye bağımlılıktan kurtulmanın önemine dikkat çekiliyor.
ABD'nin, Türkiye'yi F-35 programının dışına çıkarmasından sonra Türk Hava Kuvvetleri'nin güçlendirilmesine yönelik proje ve girişimler aralıksız devam ediyor. Türkiye'nin envanterinde halihazırda 240-250 arasında F-16 savaş uçağı olduğu belirtilirken, yeni nesil savaş uçaklarına ihtiyaç olup olmadığına ilişkin farklı görüşler ileri sürülüyor. Daha güçlü "Hava Kuvvetleri" için öncelikle F-16 Fighting Falcon’un en modern konfigürasyonu olan F-16 Block 70 tedariki amaçlanırken, bu kapsamda Eylül 2021’de ABD’den F-16 Block 70 ile 70 adet modernizasyon kiti talep edilse de, bu taleplere ABD'den bir türlü olumlu yanıt gelmiyor.
"300 UÇAK ŞART"
ABD'nin Türkiye'ye yönelik yaptırımlarına karşı, Milli Muharip Uçak KAAN ve insansız savaş uçağı "Kızılelma" projesinin hayata geçmesi için yürütülen çalışmalar aralıksız sürdürülürken, 'haberglobal.com.tr'ye konuşan Emekli Korgeneral Erdoğan Karakuş ise Türkiye'nin etkin caydırıcılık ve bölgesel güç olma hedefi için 300 uçaklık bir güce sahip olması gerektiğini belirtiyor.
YERLİ FİLOYA 15 YIL VAR
F-16 Block 30 yerine block 70'lerin envanterde olması gerektiğini sözlerine ekleyen Karakuş, "ABD, Türkiye'nin önüne çıkardığı engellere karşı Milli uçak projelerimiz sürüyor. Ancak tamamı yerli ve milli uçaklardan oluşacak 300 uçaklık kuvvet için önümüzde 15 yıllık bir süre var. Şayet Libya, Akdeniz, Kıbrısi Suriye, Irak ve Hazar Denizi'nde bulunmak istiyorsak envantere 40, 50 adet F-16 Block 70, Eurofighter veya F-35 ilave edilmeli" dedi.
İSRAİL'İN 4 BİN PİLOTU VAR
Karakuş, Milli Uçak KAAN'ın motorunun 2032'den itibaren tamamen Türkiye tarafından üretileceğini sözlerine eklerken, "2032'den itibaren kendi motorumuzu yapmayı planlıyoruz. Hava Kuvvetleri beka meselesidir. Yerli uçaklarımız envantere girene kadar 40-50 adet ilave savaş uçağına ihtiyaç var. Bugün İsrail'in elinde 4 bin pilot ile 400'e yakın F-16, F-15 ve F-35 olmasa Gazze'deki katliamlar yaşanmazdı. Körfez ülkeleri ve Mısır, İsrail'in hava gücünden korktuğu için hareket edemiyor" diye konuştu.
S-400 BAHANE
Türkiye'ye yönelik uygulanan savaş uçağı yaptırımlarının S-400 hava savunma sistemleri ile ilgilisi olmadığını da belirten Karakuş, "ABD'nin Kürt koridoru projesini bozmak bu ülkeyi rahatsız etti. Birileri tarafından yaptırımların gerekçesi olarak sürekli S-400 bahanesi gündeme getiriliyor ancak asıl mesele Irak'ın kuzeyinden Akdeniz'e uzanacak koridorun önlenmesi. İsveç'in NATO'ya üyeliği onaylandığında F-16'lar ile modernizasyon kitleri verilir" ifadelerini kullandı.
YENİ ALIMLARA GEREK YOK
Emekli Hava Tümgeneral Beyazıt Karataş ise Türkiye'nin ilave savaş uçağına ihtiyacı olmadığını söylerken, şu saptamaları dile getirdi: "Envanterdeki F-16'ların modenize edilmesi uygun olur. ABD veya İngiltere'den 40 uçak almaya gerek yok. Milli muharip uçak gün sayıyor, Kızılelma projesi de son sürat devam ediyor. 2028'de 20 uçak teslim edilecek. Önemli olan eldeki uçakların modernize edilmesi."
F-35 ŞİFRESİ ABD'DE
"Yunanistan'ın F-35 almasını şiddetle tavsiye ediyorum, yeter ki biz almayalım diyen!" Karataş, bu sözlerinin gerekçesini ise şöyle özetliyor: "F-35 ekonomik olarak çok pahalı, teknik olarak faaliyet oranı düşük bir uçak. Eurofighter'da aynı şekilde. F-35 uçan bir bilgisayardır. Uçuşa başlarken, sisteme girebilmek için kullanıcı adı, şifre veya parola kullanılmaktadır. Ancak her sortide şifre ABD gelmek zorunda. Yani F-35'i uçurmanız için her defasında üretici firmadan şifre beklemek zorundasınız."
Kaynak: Web Özel