Birleşmiş Milletler'den eğitimi küresel faydaya dönüştürecek adım

Birleşmiş Milletler
Birleşmiş Milletler'den eğitimi küresel faydaya dönüştürecek adım

Koronavirüs salgınıyla birlikte şiddetlenen öğrenme krizi tüm dünyada ciddi bir boyuta ulaştı. Okul ortamından aylarca uzak kalan çocuklar devamında odaklanma ve öğrenme zorluğuyla karşı karşıya kaldı.

Birleşmiş Milletler cuma günü eğitimi yeniden şekillendirmeyi amaçlayan bir politika özeti açıkladı. 

BM genel sekreterinin Dönüşen Eğitim Zirvesi özel danışmanı Leonardo Garnier, New York'ta düzenlediği basın toplantısında, eğitimin şu anda iki krizlerle boğuştuğunu söyledi; erişim ve ilgililik. Garnier, "Dünya çapında milyonlarca insan hala eğitimden dışlanmış olsa da, örgün eğitime devam edenlerin çoğu temel bilgileri bile öğrenmiyor." dedi. 

Okula giden her çocuğun öğrenmesi gerekenleri de öğrendiğinden emin olunması gerektiğini söyledi. Politika ülkelerin öğrenmeyi geliştirmek için göz önünde bulunduracağı ilkeleri içeriyor. İlkeler toplumlarda yaşam boyu öğrenmeyi teşvik etmek için durağan bir eğitim modelinden daha öğrenen merkezli bir modele geçmeyi hedefliyor. 

Garnier, müfredatın bugün ve gelecek için uygun olması gerektiğini söyledi.

Öğretmenleri ve öğretimi dönüştürme; dijital çözünürlüğü kullanmak; eğitime daha fazla, daha adil ve daha verimli yatırım yapılması da ilkeler arasında. 

Garnier'e göre, hükümetler kısa vadeli düşünmeyi bırakmalı ve eğitimin finansmanına yönelik yaklaşımlarını, önemli orta ve uzun vadeli getirileri olan çok önemli bir yatırım olarak yeniden çerçevelendirmeli. 

BM Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü'nün (UNESCO) eğitimden sorumlu genel müdür yardımcısı Stefania Giannini, politika özetinin "net bir vizyon" sağladığını söyledi.

Giannini ayrıca, Eylül'de New York'taki Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları Zirvesi'nin eğitim dönüşümü alanında alınan somut önlemleri vurgulamak için çok önemli bir fırsat sunduğunun altını çizdi.

 

Birleşmiş Milletler eğitim