Koronavirüs salgını sonrası daha çok temizlik yapılıyor

Koronavirüs salgını sonrası daha çok temizlik yapılıyor

Türkiye dahil, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika' da 14-75 yaş arası katılımcılarla yapılan 'Coronavirüs Etkisi Araştırması'na göre, toplumun yüzde 17'si artık toplu taşıma kullanmıyor ve yüzde 53'ü daha fazla ev temizliği yapıyor.

 AdColony'nin Türkiye dahil, Avrupa, Orta Doğu ve Afrika' da 14-75 yaş arası katılımcılarla yaptığı "Coronavirüs Etkisi Araştırması" salgın sebebiyle değişen alışkanlıkları verilerle göz önüne serdi. 

Dünyanın her bölgesini etkisi altına alan koronavirüs salgını sadece Türkiye'de değil tüm dünyada insanların kişisel alışkanlıklarını ve tercihlerini radikal şekilde değiştirmeye zorladı. 

Toplu taşımadan market alışverişine hatta oyunlardan sosyalleşmeye kadar hayatın tüm noktasında tercihleri değiştiren Kovid-19 nedeniyle toplumun yüzde 17'si artık toplu taşıma kullanmıyor. 

Herkes evde kalarak daha fazla ev temizliğine özen gösterirken, katılımcıların yüzde 53'ü daha fazla ev temizliği yaptığını söylüyor. 

Gündelik olarak uğranılan market ziyaretleri de azalarak yerini online alışverişe bıraktı. Katılımcıların yüzde 27'si market ziyaretlerini en aza indirdiğini ve yüzde 38'i ise artık online alışverişe geçiş yaptı. 

Mobil oyunlar evde yapılan aktivitelerin en başında gelmeye devam ediyor. Katılımcıların yüzde 46'sı her gün mobil cihazlarından oyun oynadıklarını, yüzde 26'sı ise mobil cihazlarına yeni oyunlar yüklediklerini söyledi. Katılımcılardan yüzde 82'si mobil oyunların kendilerini gündelik stresten uzaklaştırarak rahatlattığını söyledi. AA