İşteki sorunları nasıl çözeceğiz? Bu 7 maddeyle mümkün...

Yaşam Haberleri
İşteki sorunları nasıl çözeceğiz? Bu 7 maddeyle mümkün...

İş yerinde tartışma yaşamak stres kat sayısını fena halde yükselten bir durum... Bu tartışmalar iş yaşamını çekilmez bir hale getirebileceği gibi, doğru yaklaşımla yapıcı bir sonuca da bağlanabilir. Peki bunu nasıl yapacağız? İşte çözmenin yedi yolu...

Dostlarımız, eşimiz, ev arkadaşlarımız... Boş vaktimizde zaman geçireceğimiz ve hayatımızı paylaşacağımız insanları seçerken genel olarak kendimize benzeyen, yakın zevklere sahip ve birlikte zaman geçirmekten hoşlandığımız insanları tercih ediyoruz. Bu durum çalışma hayatında böyle olmuyor.

Bu pek çoğumuz için hayatın gerçeği... Ömrümüzün uyanık kısmının neredeyse yarısını iş yerinde, iş arkadaşlarımızla geçiriyoruz. Çevremizde oturan insanlar bizimle tamamen taban tabana zıt düşüncelere sahip olabiliyor. Kabul edelim zaman zaman bu durum can sıkıcı durumlara da sebebiyet vermekte.

İş yerinde yaşanan çatışmaların farklı sebepleri olabiliyor. Kıymet görmemek, herhangi bir konuya dair yaşanan fikir ayrılıkları, zaman baskısı, rekabet ve bazen de dedikodu...

Avusturya merkezli pazar ve kanaat araştırma enstitüsü Marketagent tarafından 2019'da yapılan bir araştırmaya göre, çalışanların üçte biri haftada bir ofis içi çatışma yaşıyor. Bu durum özellikle genç profesyonelleri etkilemekte. 18 ile 39 yaş arası çalışan her on kişiden dördü ofiste düzenli olarak sorun yaşadığını ifade ediyor.

'CİDDİYE ALINMASI GEREKEN BİR KONU'

Ofis içi çatışmalar üzerine araştırmalar yapan psikolog Heidi Mauersberger, “Bu ciddiye alınması gereken bir konu çünkü çatışmalar uzun vadede ciddi sonuçlara yol açabilecek psikolojik stres anlamına da geliyor” ifadelerini kullanıyor. Araştırma da bunu destekler nitelikte sonuçlar içeriyor. Buna göre katılanların yarısı ofis içinde yaşadıkları tartışmalar nedeniyle baş ağrısı çekiyor ve bu çatışmaları yaşayan beş kişiden dördü tartışma sonrasında uyumakta zorluk çektiklerini ifade ediyor.

Haliyle bu sorunların performansı da etkilemesi kaçınılmaz. Yüzde 41 motivasyon kaybı yaşadığını, yüzde 17 ise tamamen konsantrasyonunu kaybettiğini aktarıyor.

Ortaya koyulan üzere çatışmalar, şirketler için pahalı sonuçlar doğurabiliyor...

Peki bu iş yerinde çatışmalardan ne pahasına olursa olsun kaçınmak ve kırgınlıkları daima yutmak gerektiği anlamına mı geliyor? Mauersberger, net bir şekilde “Hayır” diyor. Tartışmak ve fikir ayrılıkları yaşamanın her zaman kötü olmayacağını vurgulayan Mauersberger, bunların yapıcı sonuçlar dahi doğurabileceğinin altını çiziyor:

“Ama bunun için gerçek bir tartışma düzleminde yer almak şart. Kişisel eleştiriye ve karşılıklı düşmanlığa yol açmamak gerekiyor.”

Münih'te arabuluculuk hizmeti veren ve kurumsal olarak şirket içi çatışmaları çözen Nadine Greck ise “Çatışmalar, bir şeyleri değiştirmemiz gerektiğinin bir işareti olabilir. Farklı fikirlerin çatıştığı verimli anlaşmazlıklar, karşılıklı alışverişi teşvik eder” diye konuşuyor. Greck'e göre bize zarar veren ve yük olan şeyler işlevsiz kavgalar... Ancak doğru stratejiyle, çatışmaları en baştan yapıcı bir şekilde yönlendirebiliriz. Burada yedi nokta ön plana çıkmakta.

1 – ÇATIŞMANIN ARKASINDA NE OLDUĞUNU ANLAYIN

Sakin olun ve diğer kişiyle empati kurmaya çalışın. Pek çok farklı gerginlik kriz tetikleyebilir. Günün sonunda kimse işi baltalamak istemiyorsa, gerginliğin farklı sebepleri olabilir, aramak gerek...

2 – ORTAK BİR ZEMİN OLUŞTURUN

Greck, “Kendilerini işlevsiz çatışmalarda bulan hiçkimse rahat hissetmez” diyor. Sadece bu bilgi bile özellikle ortak projelerde çalışan insanlar için çatışmayı birlikte çözme motivasyonunun ortaya çıktığı ortak bir temel oluşturur.

3 – PERSPEKTİFİNİZİ DEĞİŞTİRİN

Buradaki amaç: diğer kişiyi anlamak veya en azından konumunu kavramak. Dürüst bir ilgiyle iki tarafın da empati yapması sorunu farklı açılardan ele alması tarafları sağlıklı bir sonuca götürecektir.

4 – GENELLEMELERDEN KAÇININ

Greck, “Sen hep böyle yapıyorsun”, “Her zaman aynı şey” gibi ifadelerin filmi baştan koparacağını söylüyor. Spesifik olun. Ve sinirinizi bozan konudan bahsetmek için bir-iki haftadan fazla beklemeyin.

5 – İŞYERİNDE KAMPLAŞMA YAPMAYIN

Sorunu arkadaşlarınıza anlatmadan önce doğrudan muhatabınızla iletişime geçin. İş yerinde kamplaşma en son isteyeceğiniz şeylerden biri olmalı...

6 – BARIŞÇIL BİR YAKLAŞIMDA BULUNUN

Greck anlaşmazlık yaşadığınız kişiyle tarafsız bir zeminde öğle yemeği yemenizi öneriyor. İlla öğle yemeği olması şart değil elbette. Molada biraz konuşmak dahi uyumlu bir geleceğin temellerini atmanıza yarayabilir.

7 – ÖFKENİZİ BİRİKTİRMEYİN

İş yerindeki problemlerle içiniz içinizi yemesin! Rahatsız olduğunuz şeyi konuşun. Mauersberger, “Çok güçlendirici bir deneyim ve her seferinde daha da kolay oluyor” diyor. Bu aynı zamanda karşınızdakine davranışlarını değiştirme ve size uyum sağlama şansı vermenin de ender yollarından...

*Bu haberdeki bilgilerin büyük bir kısmı Die Welt'te “So lösen Sie Konflikte im Job konstruktiv” başlığıyla yayınlanan makaleden derlenmiştir.

Kaynak: Web Özel

iş hayatı geri bildirim feedback geri bildirim nasıl verilir