Airfryer çılgınlığı devam ediyor... Alıyoruz ama ne kadar kullanıyoruz? Avantajı, dezavantajı ne?

Airfryer çılgınlığı devam ediyor... Alıyoruz ama ne kadar kullanıyoruz? Avantajı, dezavantajı ne?
Fotoğraflar: Sibel Gülersöyler

Uzun süredir airfryer çılgınlığı yaşanıyor. Çoğu evde bulunan bu alet, yemeğin çok hızlı pişmesini sağlıyor. Peki, bu çılgınlık nerede nasıl başladı? Kullananlar ne diyor? Avantajı, dezavantajı neler?

Son dönemin popüler mutfak aleti airfryer, artık çoğu mutfakta baş köşede. Kısa sürede az yağ ile pratik yemek hazırlamak isteyenlerin, özellikle zamanı dar olanların sıklıkta tercih ettiği bu ürünün popülerleşmesinde sosyal medya paylaşımları da bir hayli etkili. Airfryer fiyatları, 3 bin TL'den başlıyor, 15 bine kadar yükseliyor. Güç, sepet kapasitesi, sıcak tutma özellikleri, led ekran, program özellikleri geldikçe fiyatı katlanıyor.

Peki, bu aletler nasıl oldu da bu kadar popülerleşmeyi başardı? Airfryer aslında bildiğimiz fritöz. Normal fritözlerden farkı ise içerisine konulan ürünü hava akımıyla pişirmesi. Tercih edilmesinin diğer bir nedeni ise koku ve duman çıkartmaması. Kimilerine göre; en çok tercih edilme gerekçesi ise 'az yağ ile pişirme'. Vatandaşlar kullanım açısından, içerisindeki gıdayı  çevirmek durumunda kaldıkları için zorlandıklarını söylüyor. Ürün hakkında bazı şikayetler arasında ürünün dışının soyulması ve bazen fazla duman çıkartması başı çekiyor. 

Şikayet sitelerine yazan Zeliha Z. isimli tüketici, ürünün dijital ekranının dokunmatiğinin tam basmadığını belirtiyor. Bazı kullanıcılar ise artık klasik fırınlarını kullanmadıklarını söylüyor. Peki, kimilerine aşk, kimilerine de pişmanlık yaşatan bu popüler aleti aldık ama kullanıyor muyuz? Yoksa her eve alınan koşu bandı gibi bir kenarda mı duruyor?

 'SAĞLIKLI BESLENME İÇİN TERCİH ETTİM'

Özel bir şirkette çalışan K.Y.,  airfryeri sağlıklı beslenme için tercih ettiğini söylüyor. Uzun saatler yemek pişirme derdinin sona erdiğini anlatan Yetiş, “Artık zamanımı daha verimli kullanabiliyorum” diyor.

'MUTFAĞIMA HİÇ KOKU YAYMIYOR'

Uzun zamandır airfryer kullanan Eylem B. deneyimlerini şöyle anlatıyor:

“Üründen çok memnunum, balık kızartma derdinden kurtuldum. Mutfağımın şimdiden baş tacı oldu, dünya kadar yağ kullanıyordum, artık tek kaşık yetiyor. Mutfaktaki en büyük yardımcım oldu” diyor ve ekliyor:

“Hamur işlerini hatta keki bile burada yapıyorum. Tek dezavantajı ısıyı yukarıdan veriyor, tam pişmesi için mutlaka çevirmek gerekiyor”

'EVDE MANGAL YAKIYORMUŞUZ GİBİ'

İnternette bir şikayet sitesine yazan Melek isimli kullanıcı ise aşırı duman probleminden şikayet ediyor. Kullanıcı, şikayetinde, "Sürekli balkonda pişirmekten fenalık geldi. Dünya kadar para verip dumansız ızgara diye aldığım ürün sanki evde mangal yakıyormuşuz gibi hissettiriyor" diyor.

Metin isimli başka bir kullanıcı da ekmek dahi kızarttığını belirterek, “2 senedir arkadaşımdan ödünç aldığım bu cihazı kullanıyorum. Pişirme kapasitesi ve sonrasındaki temizlik gibi sıkıntıları olsa da tek yaşayanlar için ideal” diyor.

AIRFRYER İLE NELER PİŞİRİLİR?

Et yemekleri, tavuk, balık, ızgara, patates, kuru meyve, sebze kızartması, ızgara yapılabilen tüm sebzeler airfryerda kızartılabiliyor. Pizza, ekmek, kek, sufle yapanlar da var.

NASIL TEMİZLENİR?

Zaman içerisinde kokan ve yağ artıkları biriken airfryer için ideal temizle sıklığı ise her kullanım sonrası. Öncelikle ürünün soğumasını bekleyin ve fişini mutlaka çekin. Aşındırıcı malzemeler kulanmayın. İçerisindeki tavayı su ile yıkayın. Yiyecek kalıntılarını çıkarmak için tel fırça kullanmayın, bu yapışmaz kaplamaya zarar verebilir.

Uzmanlar bu cihazın asla suya batırılmaması konusunda uyarıyor. Yarım limon ile pişirme yüzeyini ve sepetini ovabilirsiniz. Gıdaya uygun temizleyici olmasına da dikkat etmelisiniz.

GEÇEN YILA KIYASLA SATIŞLARINDA 4 KAT ARTIŞ

Pazar araştırma şirketi Growth from Knowledge(GfK), airfryerların Eylül 2022 ayındaki satışlarının, geçen yıla kıyasla 4 kat daha fazla olduğunu belirledi. GfK'nın Perakende Başkanı Kelly Whitwick, tüketicilerin enerji ve yaşam maliyeti krizine ilişkin endişelerinin, satın alma modellerinde hızla bir değişime yol açtığını söylüyor. Whitwick, "Zaman içinde tüketicilerin daha ihtiyatlı harcamalar yapacağını ve kısmen daha tasarruflu ürünleri satın alacaklarını öngörüyoruz” diyor.

sibel.gulersoyler@haberglobal.com.tr

Kaynak: Web Özel