Avrupa'da otomobil satışları çok formda... Çift haneler görüldü
Avrupa Otomobil Üreticileri Birliği (ACEA), hibrid ve elektrikli otomobillerin yanı sıra benzinli modellerin de etkisiyle Avrupa'da yeni otomobil satışlarının 2023 yılında yüzde 13,9 oranında artış gösterdiğini açıkladı.
Özellikle Fransız, İtalyan ve İspanyol pazarları 2022 yılına kıyasla çift haneli artışlar kaydetti. Ancak kıtanın en büyük pazarı olan Almanya, elektrikli otomobiller için satın alma kolaylıklarının aniden sona ermesiyle Aralık ayında durma noktasına geldi (yıllık yüzde 23 düşüş).
Enflasyon frene basıyor
Genel olarak, çok karmaşık geçen üç yılın ardından elektronik parça sıkıntısının sona ermesi, otomotiv endüstrisinin teslimata devam etmesini sağladı. Ancak pazar, özellikle yıl sonuna doğru enflasyonun da etkisiyle durgun seyretmeye devam etti.
Hibrid otomobiller, 2,7 milyondan fazla satış (bir yılda yüzde 29,5) ve yüzde 25,8'lik pazar payı ile pazardaki toparlanmanın başlıca faydalanıcıları oldu.
Elektrikli otomobiller de fetihlerini sürdürerek (bir önceki yıla göre yüzde 37) yüzde 14,6 pazar payına ulaştı ve düşüşünü sürdüren dizeli ilk kez tüm yıl boyunca (yüzde 13,6) geride bıraktı. Akülü araçlar 2021'de satışların sadece yüzde 9,1'ini, 2019'da ise yüzde 1,9'unu oluşturmuştu.
Volkswagen hâlâ lider
İçten yanmalı motorlu araçların satışının 2035 yılında Avrupa'da yasaklanacak olmasıyla tüm üreticiler hibrid ve elektrikli araç tekliflerini artırdı. Ancak benzinli otomobiller de özellikle İtalya ve Almanya'da pazardaki toparlanmadan (yıllık yüzde 10,6) yararlandı. Bu araçlar halen 3,7 milyon adet satışla Avrupa satışlarının yüzde 35,3'ünü oluşturuyor.
Avrupa pazarındaki toparlanma, 2,8 milyon araç satışı (yıllık yüzde 18 artış) ile lider Volkswagen grubu ve Renault grubu (1,2 milyon adet, yüzde 16,9 artış) ile satışlarda üçüncü sırada) tarafından yönlendirildi.
Avrupa'nın iki numarası Stellantis, 1,9 milyon araç satışı (yüzde 2,9 artış) ve özellikle Fiat ve Citroën markaları için düşüşlerle 2022 rakamlarına yakın kaldı.