Netflix 'Türkiye'ye yaradı: Türkiye'yi ziyaret etmek, Türkçe öğrenmek istiyorlar
Netflix yaptığı bir kamuoyu araştırmasını paylaştı. Sonuçlara göre Netflix'te yayınlanan Türk yapımları sayesinde Türkiye'ye olan ilgi arttı.
Netflix'in 7 ülkede gerçekleştirdiği Kültürel Yakınlık Araştırması'na göre, Türk yapımlarını izleyen kişilerin ülkeyi ziyaret etme isteği 2,6 kat, Türkçe öğrenme arzusu ise 4,6 kat arttı.
Netflix açıklamasına göre, şirket, Türkiye'nin özgün hikayelerini 190 ülkeye taşımaya devam ediyor. Bugüne dek 30'un üzerinde yerli yapıma imza atan eğlence servisi, bu yapımlarının dünyanın farklı bölgelerinde yarattığı etkiyi ölçmek amacıyla kapsamlı bir kamuoyu araştırmasına imza attı.
Bu yıl ikincisi gerçekleştirilen Netflix Kültürel Yakınlık Araştırması'na ABD, Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, İspanya, Suudi Arabistan ve Şili'den 13 bin kişi katıldı.
Araştırma sonuçlarına göre, Netflix üyeleri, üye olmayan kişilere kıyasla Türk yapımlarını 1,5 kat daha fazla izliyor. Böylece Netflix, yerli yapımları daha görünür kılarak Türk kültürünün yeni coğrafyalara ulaştırılmasına aracı oluyor.
Netflix'teki Türk dizi ve filmlerini izleyen kişilerin Türkiye'yi turist olarak ziyaret etme isteği, izlemeyenlere göre 2,6 kat daha fazla. Dünya genelinde turistik ilgisi en çok artan 3 ülke ise Brezilya, ABD ve Birleşik Arap Emirlikleri olarak sıralanıyor.
Dizi ve filmler, Türkçeye duyulan ilgiyi de artırıyor. Netflix'teki Türk yapımlarını izleyenler arasında "Türkçe öğrenmek istiyorum" diyenlerin oranı, izlemeyenlere göre 4,6 kat daha fazla. Türkçeye ilginin en çok arttığı ülke ise ABD.