Banka promosyonu oldukça popüler bir kavram olarak öne çıkmaktadır ve promosyon ürünleri ile arasında karışıklığa sebep olmaktadır. Bankalar çalışanların maaşlarını ödemek için şirketlerle ve kurumlarla anlaşmalar yaparlar. Bu sayede çalışanların maaşları her ay ilgili banka aracılığı ile çalışanlara ulaştırılır.
Banka bu sayede nakit akışını güçlendirmiş olur. Çalışanların maaşları üzerinden karlılığını ve nakit akışını artıran bankalar çalışanlara elde edecekleri karın bir miktarını promosyon terimi adı altında öder.
Banka ile yapılan anlaşmanın uzunluğuna bağlı olarak bu miktar artıp azalabilir. Ayrıca bu oranlar bankadan bankaya farklılık gösterebilir. Bu durumda firma yetkililerinin iletişim ve pazarlık becerileri çalışanlara ödenecek promosyon miktarlarının belirlenmesinde önemli bir rol oynar.