Hız, hatalı sollama... İstanbul-Kocaeli kabus yolu

Trafik kazası Otomobil haberleri Türkiye Kocaeli Gündem haberleri Yaşam Haberleri Ekonomi haberleri İstanbul
Hız, hatalı sollama... İstanbul-Kocaeli kabus yolu

Kuzey Marmara Otoyolu’nda 10 kişinin yaşamını yitirdiği korkunç kaza sonrası gözler, İstanbul Çamlıca Gişeleri ile Kocaeli arasındaki TEM otoyoluna çevrildi. Çift yönlü olarak ağır tonajlı araçların adeta yarış yaptığı otoyolda, viyadük ve tüneller de bile hatalı sollama yapılıyor.

Geçtiğimiz hafta Kuzey Marmara Otoyolu'nda, yaşanan katliam gibi kazanın ardından, Türkiye'nin farklı bölgelerinden kaza haberleri gelmeye devam ediyor. Özelikle yolcu otobüsleri, kamyon ve tırların karıştığı kazalardaki artış endişe veriyor.  Kuzey Marmara Otoyolu’nda 10 kişinin yaşamını yitirdiği korkunç kaza sonrası 24 saat radar uygulaması başlatılırken, hız sınırını yüzde 10’dan fazla aşan sürücülere ceza kesileceği açıklandı. Bu tedbirler sonrası, gözler İstanbul Çamlıca Gişeleri ile Kocaeli arasındaki TEM Otoyoluna (Anadolu Otoyoluna) çevrildi. Otobüs, kamyon ve tırların sürekli hatalı sollama ve tehlikeli sürüş yaptıkları 80 km'lik güzergahta adeta felakete davetiye çıkartacak görüntüler ortaya çıkıyor. 

KAZA REKORU KIRILDI 

Yolcu otobüsleri için bölünmüş yollardaki hız sınırı 90, şehirlerarası çift yönlü karayollarında 80, otoyollarında ise 100 km olarak belirlenirken, kamyon ve tırlar için belirlenen limitler ise otoyolda 90, bölünmüş yollar ile çift yönlü karayollarında 80 km ile sınırlı. Ancak İstanbul-Kocaeli ve tersi istikamette ise ağır tonajlı araçların çoğu kez bu sınırları aşıyor.  

Hız, hatalı sollama... İstanbul-Kocaeli kabus yolu - Resim : 1
Haftaiçi gündüz saatlerinde bile yoğun olan otoyolda ağır tonajlı araç sürücüleri kuralları hiçe sayabiliyor. 

HIZ SINIRI TANIMIYORLAR

Özellikle Sultanbeyli Kavşağı, Kurtköy Kavşağı, Orhanlı Kavşağı, Çayırova- Şekerpınar Kavşağı, Çayırova- Gebze OSB Kavşağı, Dilovası, Körfez, Derince arasındaki kısımda çoğu zaman hız sınırının üzerine çıkıldığı göze çarparken, riskli sürüş ve hatalı sollamaların en tehlikeli olduğu kısımlar ise yolun iki şeride düştüğü; Dilderesi Viyadüğü, Dilderesi Tüneli, Azizhamdi Deresi Viyadüğü, Arif Pelit Viyadüğü, Gönül Balkır Viyadüğü'nün yanı sıra Kavaklıdere, Dikenlidere, Tavşancıl, Çınarlıdere, Kapantepe ve Prof. Dr. Mustafa İnan Viyadüğü olarak öne çıkıyor. 

SÜREKLİ ŞERİT İHLALLERİ 

Çamlıca Gişeler ile Kocaeli arasındaki çift yönlü trafikte takip mesafesinin de sürücüler tarafından çoğu zaman ihlal edildiği araçla seyahat sırasında göze çarparken, ağır tonajlı araçların şerit ihlalleri de adeta felakete davetiye çıkartıyor. 

"HIZ SINIRI DÜŞÜRÜLMELİ"

İstanbul Ticaret Üniversitesi Ulaşım Bölümü Müdürü Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı ise, TEM yolunun İstanbul-Kocaeli arasındaki kesiminde tehlikeli görüntüler oluştuğuna dikkat çekerken, "Bu yolda kesinlikle ağır tonajlı araçların hız sınırı düşürülmeli. TEM otoyolu, ağır vasıtaların en yoğun olduğu güzergahlardan biri. Otoyolda ağır taşıt yüzdesi fazla. En önemlisi ise iklim şartlarına göre limitlerin belirlenmesi gerekliliği" dedi.

Hız, hatalı sollama... İstanbul-Kocaeli kabus yolu - Resim : 2
Güzergah üzerinde zaman zaman ölüm ve yaralanmalı kazalar meydana geliyor. 

HAVA KOŞULLARI UYARISI 

Özellikle kış döneminde, söz konusu ve benzer güzergahlarda denetimlerin arttırılması gerekliliğine de değinen Prof. Dr. Ilıcalı,  "Hava koşullarına bağlı olarak yol şartları değişir. Dahası araçların durma, sürücülerin görüş mesafesi de hava şartlarına göre değişkendir. 100 km ile giderken frene bastığınızda aracınız  27.8 metre sonra durur. Islak ve buzda bu oran mesafe 2, 3 katına çıkar. Otoyollarda araç içi takip ve uyarı sistemleri hayata geçirilmeli. TEM otoyolunda kamyon ve otobüslerin kesinlikle kamyonların sol şeride geçmemesi gerekir. İnsan yaşamı için denetleme ve caydırıcı cezalar uygulanmalı" diye konuştu. 

[email protected] 

 

Kaynak: Web Özel