Bakan Karaismailoğlu: Türkiye Yüzyılı ulaştırma yatırımları üzerinde yükselecek

Haber Global Adil Karaismailoğlu Gündem haberleri
Bakan Karaismailoğlu: Türkiye Yüzyılı ulaştırma yatırımları üzerinde yükselecek

Haber Global ekranlarında yayınlanan Senem Toluay Ilgaz'ın sunduğu "Neden" programına konuk Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye Yüzyılının en büyük yatırımlarının ulaştırmada olacağını belirterek, "Türkiye Yüzyılı ulaştırma yatırımları üzerinde yükselecek" dedi.

Haber Global ekranlarında yayınlanan Senem Toluay Ilgaz'ın sunduğu "Neden" programının bu haftaki konuğu Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu oldu.

Haber Global ekranlarında yayınlanan Senem Toluay Ilgaz'ın sunduğu "Neden" programına konuk Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, Türkiye Yüzyılının en büyük yatırımlarının ulaştırmada olacağını belirterek, "Türkiye Yüzyılı ulaştırma yatırımları üzerinde yükselecek" dedi.

Bakan Karaismailoğlu'nun açıklamalarından öne çıkan başlıklar:

Gaziantep ve Türkiye için çok önemli bir proje Gaziray. Şehir merkezi ile 6 OSB birbirine bağlanacak. 25,5 km ciddi bir rakam. 10 milyar TL'lik bir yatırım. 

Yerel yönetimlerin birinci yapacakları iş, kaliteli ve güvenlikli şehir içi ulaşımdır. Konforlu bir ulaşım imkanı ancak raylı sistemlerle sunulabilir. Vatandaşın seyahati kolaylaşıyor, saatler süren yolculuk dakikalara düşüyor. Özellikle Gaziantep gibi büyüyen hareketli şehirlerde 25,5 km raylı sistem yapmak çok önemli, kapasite 350 bin yolcu. ilave yatırımlarla 1 milyona kadar çıkabilir.

Gaziantep'te üretimdeki artışlar sonucunda böyle ihtiyaçlar duyuldu. Böyle kıymetli bir iş olduğunda kaliteli ve güvenli bir hizmetle vatandaşın hayatına konfor katılıyor. Nüfusa ve fizibilitesine göre, raylı sistemler yapılmalı. Bakanlık olarak Türkiye genelinde raylı sistem hatları yapıyoruz.

İstanbul'da 30 milyonluk hareketlilik var, yatırımlar planlı bir şekilde büyümek zorunda. Birinci derecede bu yerel yönetimlerin görevidir. Hükümet de buradaki sorunları da görünce, belediyenin de bütçesinin olmadığını görünce, Gaziray gibi, Sabiha Gökçen metrosu gibi çalışmaları devletimiz yapıyor. İstanbul şu anda daha önceden 103 km'lik metro hattı var, bakanlığın da var, entegre etmek lazım bunları. Bunları yapmazsanız sistem çöker. 

Gaziray projesi tamamen bakanlık bütçesinden yapıldı. Kuzey Marmara 8 milyar dolarlık bir proje. Devletin bütçesinden bunu ayırsaydık birçok Anadolu projesini yapamayacaktık. Yap-işlet-devret modeline uygun olduğu için öyle yapıldı. 

Türkiye'de 26 milyon araç var, eskiden sıkışıklık daha fazlaydı. Planlı olarak ilerideki sorunları şimdiden fark edip çözüm üretmek zorundasınız.. Bizim o kadar paramız yok ama az bütçeyle verimli işler yapmalıyız. 

Şu ana kadar hesap hatası yaptığımız bir proje olmadı. 10 milyon euro yatırım yaptık bir lira ödemedik. Antalya Havalimanı'nın geçen yıl ihalesini yaptık, yüklenici ülkeye parayı garanti etti. 2025 yılında başlayacak işletmenin önemli bir miktarını da devletin kasasına koyduk. Bu yolların çok ciddi işletme maliyetleri var. 

Marmaray günlük 671 bin yolcu taşıdı. dünyanın hiçbir yerinde böyle bir metropol yoktur. Bunlar devlet aklıyla üretilmiş yatırımlar. Boğaz köprüsü yapılacağı vakit, aynı zihniyet eylem yaptılar denizi kurutursunuz diye. Şimdiki zihniyet bunların torunu. Türkiye'nin hedefleri çok büyük, büyüyen Türkiye'nin önünü açacağız. 

KANAL İSTANBUL'DA SON DURUM

Birinci Boğaz Köprüsüne de karşı çıkılmıştı. Kanal İstanbul'u bir Katarlılar gibi dedikodu siyasetine karıştırırsanız iş başka bir şey. Marmara Denizi'nde yüzlerce gemi bekliyor. İstanbul Boğazı'ndan geçen 1 gemi 3 gemi boyutunda oldu. Gemiler çok büyüdü, kaza olmaması için çok çalışıyoruz. Bekleme süresi çok uzadı. Ticaret hacmi 2 milyar ton, bu artacak. Kanal İstanbul da gelişecek ticaret hareketliliğinin yükünü hafifletmek için. Marmara Denizi'nde bekleyen gemilerin çevre kirliği...

Bunlar bir planlamadan çıkıyor. İstanbul Boğazı'nın İstanbullulara daha çok zaman ayırabilmesi için projelendirildi, maliyetler ortaya çıkardı. Kanal İstanbul'u kendi maliyetini karşılayabilecek şekilde projelendiriyoruz. Proje şu anda kendi kendini finanse edebilecek duruma geldi. Bu proje yapılacak, ihtiyaçtan doğdu. Karadeniz, ticari bir göle dönüşecek. Önümüzdeki 100 yılı planlıyoruz. Buradaki gemi hareketliliği artacak, o yüzden bunu planlayıp yapmak zorundayız. 

Ana muhalefet lideri yatırımcıları tehdit ettiği günlerde biz Antalya Havalimanı ihalesini yaptık, Türkiye bir cazibe merkezi. Cumhurbaşkanımızın küresel hareketliliği değere değer katıyor. 

TOGG konusunda gurur duyuyoruz ama aklımıza bazı acıklı şeyler de geliyor. 1960 yılında da devrim otomobili Eskişehir'de 4 ayda üretildi, başarılı bir işti. Eskişehir ve Gemlik'teki fabrikayı yan yana koyduk. Bugün hala aynı zihniyet var, yerli ve milli her şeye karşı olanlar o gün de aynı şekilde o otomobili engellediler. Belki de faaliyete başlasaydı dünyanın en iyi markalarından biri olacaktı. TOGG için akıllı cihaz demişlerdi, akıllı yollardan hareket edebilir, biz de o yüzden öyle yollar yapıyoruz. Akıllı yollar, güvenli ve konforlu yolların adı aslında. 

Uzak Asya'dan Avrupa'ya demir ipek yolu olacak. Orta koridorda kapasiteyi artırıyoruz. Bazı sıkıntılar var. Hazar Denizi'nde feribot işletmeleri ile ve koridor ülkeleri ile ilgili sıkıntıları düşürüp kapasiteyi artırıyorsunuz. Marmaray ile kapasite oluşturuldu. Yeni köprüyle kapasite artacak. Demiryoluyla hem yolcu hem yük taşıyacağız. 

Azerbaycan'ın en önem verdiği konulardan birisi Zengezur Koridoru, bu alandaki yatırımlar bitiriliyor. Ulaştırma ülkelerin gelişmesindeki en büyük faktör. 

İstanbul Havalimanı da Sabiha Gökçen de büyüyor, ülkemizin dünyaya açılan nefesi bunlar. Antalya da büyüyor, 150 bin yolcuya hizmet veriyor. İstanbul Havalimanı dünyanın en kıymetli işlerinden bir tanesi oldu. Yılda 210 milyon yolcu havayolunu kullanıyor. 

Kağıthane metrosu 37 km uzunluğunda ve dünyanın en hızlı metrosu olacak. Batı tarafına uzanan kısmı da 70 km'lik bir ringi tamamlayacak. Maliyetli işler, önümüzdeki günlerde açacağız. Kağıthane-Havalimanı Metro Hattı önümüzdeki günlerde açılacak.  

Projelerin bir kısmını belediye bir kısmını Bakanlık yaptı, biri yapsa biri yapmasa bu iş topal kalır. Çam Sakura Hastanesi'nde belediye yapmayacağını söyleyince, karayolu bile yapmadılar, biz devraldığımızda yüzde 5'ti o da daha önceki belediye tarafından yapıldı. Hiçbir hareket yok ama belediyenin görevi bu. Bu hızla 10 yılda bitmez bu metrolar. 

Biz U'yu bütün sektörlerde kullandık. İstanbul'da da işlerimiz var. Bir yanda görevini yapmayanlar var, bir yandan da görevini yerine getiren bir bakanlık var. M'yi de bu işi yapan zamanın bakanlığı koymuştu. Harflere değil hizmetlere takılsın. 

Şu an şantiyede 700 bin çalışma arkadaşımız var, ihtiyaç oldukça eleman alıyoruz. Belki 5 bin mühendis olmasa bile yine KPSS üzerinden teknik ağırlıklı genel müdürlüklerimiz alıyor. Binli rakamlar olmasa da belirli sayılarda eleman alımı yapıyoruz. 

Türkiye yüzyılı, ulaştırma yatırımları üzerinde yükselecek. Planlı devlet akdiyle büyümeye devam edeceğiz. Türkiye en güçlü 10 ekonomi arasına girecek. Türkiye Yüzyılının en büyük yatırımları ulaştırmada olacak. Demiryolu hattımızı 28 bin km'ye çıkaracağız. 

Cumhurbaşkanımızın liderliğinde ülkemizin geldiği nokta ortada. Küresel hareketlilik. Tahıl koridoru gibi önemli konular var. Vatandaşımız da bunu görüyor. Pandemiyle yaşanan küresel dalgalanmalar da yerine oturmaya başladı. Ekip olarak canla başla çalışıyoruz. Cumhurbaşkanlığımızın liderliğinde bu reformlar ve kalite kontrol devam edecek. 

 

Kaynak: Haber Global TV

Haber Global SENEM TOLUAY ILGAZ Neden? Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu