Amerikalılar dışarı çıkıyor: Diş beyazlatıcı, prezervatif ve smokin satışlarında patlama

Amerikalılar dışarı çıkıyor: Diş beyazlatıcı, prezervatif ve smokin satışlarında patlama

Türkiye'nin sonbaharda ulaşmayı hedeflediği toplum bağışıklığı ABD'de çok yakın. Maskeler çıkmaya başladı. Restoranların da açılması ile birlikte vatandaşlar sokağa iyice adımlarını atacak. Uzun süredir raflarda duran ürünlere rağbet arttı...

Şurası bir gerçek ki pandemi ile birlikte kişisel bakımlar biraz aksadı. Bunu kozmetik ürünlerinin satışından da görmek mümkün. Türkiye’nin sonbahar ayları ile birlikte toplum bağışıklığını yakalaması ve pandeminin hemen hemen sona ermesi bekleniyor.

Aşılamada Türkiye’nin bir adım önünde olan Amerika Birleşik Devletleri’nde yaşanan normalleşme adımları da Türkiye gibi aşılamada yol alan ülkeler için kılavuz niteliğinde olabiliyor.

ABD’de aşılamanın artması ve insanlar arası temasın fazlalaşması ile birlikte alışveriş sepetlerindeki un ve tuvalet kağıdının yerini deodorantlar, diş beyazlatıcılar ve prezervatifler almaya başladı.

Üreticiler ve perakendecilerden alınan bilgilere göre parfüm, tırnak bakım seti, bikini, güneş kremi ve smokin satışlarında büyük artış yaşanıyor.

Washington DC’de barların Haziran ayında açılacağının duyurulmasından sonra kent sakini Landen Lama, “Daha hazır olmak için bir ayım var” diye düşündü. 25 yaşındaki Lama, “Herkes en iyi şekilde gözükmek isteyecektir, yeniden yabancılar ile tanışmak tuhaf olacak” değerlendirmesinde bulundu.

Amerikalılar dışarı çıkıyor: Diş beyazlatıcı, prezervatif ve smokin satışlarında patlama - Resim : 123 Mayıs'ta oynanan New York Knicks, Atlanta Hawks NBA maçına maske ile seyirci alındı. Fotoğraf: Reuters

'DİŞ BEYAZLATICI SATIŞLARI ARTIYOR'

Walmart’ın finans müdürü Brett Biggs diş beyazlatıcı satışlarında önemli artışlar olduğunu söylerken, “Maskenin inmeye başladığını söyleyebiliriz” diyor.

Nisan ayında ofislere dönülmesiyle birlikte çalar saat satışları ikiye katlanırken balon satışlarında da yüzde 50 artış gerçekleşti.

'AŞIMI OLDUM BERBERE GİTTİM'

ABD’de aşılanmış insanların bir araya geldiklerinde maskelerini çıkarabilecekleri belirtiliyor. 34 yaşındaki Jen Richards pandeminin başından bu yana saçını kendisinin kestiğini belirtirken ikinci doz aşıdan sonra bağışıklık kazandıktan sonra ilk işinin berbere gitmek olduğunu anlatıyor.

Annesi ve ananesi virüse yakalandıktan sonra hastalık hakkındaki endişeleri artan 32 yaşındaki Noel Kittredge bir yıldır korkusundan sakal tıraşı olmak için berbere gitmemiş.

Amerikalılar dışarı çıkıyor: Diş beyazlatıcı, prezervatif ve smokin satışlarında patlama - Resim : 2Washington eyaletindeki ulusal hayvanat bahçesi yeniden kapılarını açtı. Fotoğraf: Reuters

FIRIN PİŞİRME MALZEMELERİ YÜZDE 35 ARTTI

Nielsen araştırmasına göre 2021’in birinci çeyreğinde tuvalet kağıdı satışları önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 18.3 azalmış, fırın pişirme malzemelerinin satışı ise yüzde 35.6 inmiş.

Church&Dwight’ın rakamlarına göre ise prezervatif satışlarında büyük artış görülürken şampuan satışları da hatırı sayılır şekilde yükseldi. Nielsen verilerine göre aralarında prezervatiflerin de olduğu cinsel sağlık ürünlerinin satışı 1 Mayıs ile sonra eren haftada geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 32 artmış.

P&G’nin sahibi olduğu Native Deodorant’larının CEO’su Vineet Kumar, “İnsanlar dışarı çıkacak ve kendilerine yatırım yapmaya başladılar” değerlendirmesinde bulunuyor.

Amerikalılar dışarı çıkıyor: Diş beyazlatıcı, prezervatif ve smokin satışlarında patlama - Resim : 3Yönetmen Zack Snyder yeni filmi Army of The Death (Ölüm ordusu) filminin galası için poz veriyor. Galanın dış mekan bölümü maskesiz ve sosyal mesafesiz gerçekleştirildi. Fotoğraf: Reuters

'1 ALANA 4 BEDAVA'

Öte yandan salgının ilk dönemlerinin yıldız ürünü dezenfektanın da artık pek yüzüne bakılmıyor. ‘Bir alana üç tane bedava’ salgının ilk döneminde halkın marketlere akın ettiği el dezenfektanlarında son durum bu.

Alabama Georgia’da bir market işleten Keith Milligan elindeki el dezenfektanlarından nasıl kurtulacağını merak ediyor. Bir alana dört bedava kampanyasını denedi olmadı, yüzde 75 indirim yaptı olmadı.

Eğer yaptığı son kampanyalar da işe yaramazsa dezenfektanlarını dağıtmayı planlıyor. ABD’de de tıpkı Türkiye’de olduğu gibi salgının başından bu yana hijyen ürünlerinin satışına sınırlama getirildi. Pek çok süpermarket yurt dışından hijyen ürünleri alarak dükkanlarını adeta bir eczaneye çevirdi.

United Natural Foods market zincirinin başkanı Chris Testa, “Öyle bir an geldi ki 60 üretici ile bize el dezenfektanı yapmaları noktasında görüşmeye başladık” değerlendirmesinde bulundu.

*Yukarıdaki haberde yer alan bilgiler Wall Street Journal'da Sarah Nassauer, Sharon Terlep ve Jaewon Kang imzasıyla yayımlanan makalelerden derlenmiştir.