"1915 Çanakkale Köprüsü” ile ilgili iddialara Bakanlıktan açıklama

Gündem haberleri Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
"1915 Çanakkale Köprüsü” ile ilgili iddialara Bakanlıktan açıklama

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, “1915 Çanakkale Köprüsü” ile ilgili iddialara ilişkin açıklama yaptı.

Bakanlıktan yapılan açıklama şöyle: 

Deprem ve sel felaketleri nedeniyle yaralarımızı sarmak, milletimizin acısını hafifletmek, afetlerden etkilenen bölgemizi yeniden bayındır kılmak için canhıraş çalıştığımız bu günlerde, 18 Mart Çanakkale Zaferi ülkemiz ve milletimiz için ayrı bir önem taşıyor.

​Bizlere nice zaferlerimizi, birlik olduğumuzda yenemeyeceğimiz hiçbir zorluk olmadığını hatırlatan bu şanlı zafer günü, ne yazık ki kendini muhalefetin borazanı olarak konumlandıranların, iliştirilmiş partili gazetecilerin yalan ve iftiralarıyla karartılmak isteniyor.

​18 Mart 2023 tarihli Sözcü gazetesindeki “1915 Çanakkale Köprüsü’nde dudak uçuklatan fark!-Çanakkale içinde soydular beni!” başlıklı haber de son günlerde gittikçe artan dezenformasyonun, karalamanın, milletimizin huzurunu bozma çabasının bir örneğidir.

​Ne demişler? “Yıllık 16 milyon 425 araç için Hazine garantisi verilen ve yap-işlet-devret modeliyle inşa edilen 1915 Çanakkale Köprüsü’nden bir yılda 2 milyon 200 bin araç geçti.” Yani, akıllarınca ‘hedefi tutturamadılar’ demeye getiriyorlar. Tane tane anlatalım; belki anlarlar:

Bilindiği gibi; üretim, istihdam, yatırım, cari fazla ve ihracat yaklaşımı ile daha güçlü bir Türkiye inşası için hayata geçirdiğimiz dev projelerimizden biri 1915 Çanakkale Köprüsü’dür.
İnşasında gösterilen üstün başarı ile Köprü’müz, sözleşme tarihinden 1,5 yıl önce tamamlandık.

Ülkemiz ve milletimiz, Hazinesinden 1 kuruş çıkmadan, 2,545 milyar € yapım maliyeti olan 1915 Çanakkale Köprüsü’ne sahip oldu.

Tam bir yıl önce “Ecdada Saygımız, Geleceğe Armağanımızdır” diyerek açtığımız Köprü’müz sayesinde; saatler süren feribot çilesi sona erdi ve boğaz geçiş süresi 6 dakikaya indi.

Taşımacılıkta zaman ve maliyetler düşürüldü; dış ticaretin etkinliği artırılarak ithalat ve ihracatımızdaki zaman maliyeti azaltıldı.
Trakya ve Batı Anadolu’daki sanayi, ticaret ve hizmet sektörlerine ivme kazandırıldı; bölgelerimizin ekonomik faaliyetlerinin yanı sıra kesintisiz ulaşımla sosyal bağları ve turizmi de güçlendirildi.

Açılışından bugüne geçen 1 yılda: Zamandan 382 milyon euro, akaryakıt tüketiminden 31 milyon 300 bin euro, 3 bin 234 ağaca eş değer, karbon salımındaki azalmayla çevresel olarak, 1 milyon 900 bin eurotasarruf ettik. Böylece toplam tasarruf tutarı yıllık olarak 415 milyon Euro’ya ulaştı.

Ülkemizin mühendislik başarısını tüm dünyaya gösteren, dünyanın en uzun kulelerine, en uzun orta açıklığına sahip Köprü’müz; vatan ve millet sevgisinden yoksun, Ata mirasına sahip çıkmayı beceremeyenlere, gençlerimizin yarınlarını karartmaya çalışanlara mesajımızdır!

 

Tüm bu başarılarının yanı sıra açıldığı 18 Mart 2022 tarihinden itibaren Köprü’müzü 2,2 milyon araç kullandı. Söz konusu haber ise; uzun süredir devam ettikleri ‘algı operasyonu’nun yeni bir örneğidir.

Sürekli aynı masalı okuyanlara, milletimizi yanıltmak isteyenlere öğreteceğiz!

Araç tahmin modellemesi ile finansman geri ödemesi için gerekli araç sayısı garantisi arasındaki farkı anlatmaya devam edeceğiz.

Daha önce milletimize açıkladığımız ve mühendislikten, hizmetten biraz olsun anlayan herkesin de bildiği gibi, bu kapasite zaman içinde gelişecek ve tıpkı diğer Ulaştırma yatırımlarında olduğu gibi: Osmangazi Köprüsü, İzmir-İstanbul Otoyolu gibi planlamalar dâhilinde, garanti karşılama oranlarını yakalayacak ve geçecektir.

Havayolu, karayolu, demiryolu ve denizcilik alanında KÖİ Modeli ile yapılan yatırımlarımız incelendiğinde, 2024 yılında elde edeceğimiz gelirler ile ödemeler baş başa noktasına gelecek.

2025’te gelirlerimiz, yapacağımız ödemelerin üzerinde olacak.

Böylece ulaştırma sektöründe KÖİ Modeli ile inşa edilen eserler sayesinde Hazine’mize net nakit akışı sağlanacak; devletimiz ilave gelire kavuşacak.

2003-2022 döneminde yapılan toplamda 193,9 milyar dolarlık yatırım sayesinde; toplam GSYH’ye 605,5 milyar dolar; üretime 1.259,7 milyar dolar, İhracata 109,6 milyar dolar, Vergiye 31,6 milyar dolar ve istihdama yıllık ortalama 1 milyon kişi katkı sağlandı.

2053 Ulaştırma ve Lojistik Master Planı ışığında, Türkiye’nin aydınlık geleceği için önümüzdeki 30 yılda yapılacak 187,8 MİLYAR DOLARLIK ULAŞTIRMA VE ALTYAPI YATIRIMLARINA da planlı şekilde devam edeceğiz.

Bu bildiği yanıldığına yetmeyen iliştirilmiş gazeteciler, ülkemizin yalnızca ekonomisine, bütüncül kalkınmasına hizmet eden eserlerine saldırmıyorlar. Aynı zamanda deprem direncini artıran, alternatif yollarla ulaşımı destekleyen, milletimizin yaşam kalitesinin sürdürülebilirliğine ve geliştirilmesine de aracılık eden ‘Türkiye’nin altyapısına’ da zarar vermeye çalışıyorlar.

Milletimiz müsterih olsun, onların geleceğiyle oynanmasına bugüne kadar müsaade etmedik; bundan sonra da etmeyeceğiz.

Kaynak: Haber Global TV

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı 1915 Çanakkale Köprüsü