SUV araçların satışları ilk 9 ayda yüzde 120 arttı

Türkiye Yerli Otomobil
SUV araçların satışları ilk 9 ayda yüzde 120 arttı

Türkiye otomobil pazarında bu yılın ilk 9 aylık bölümünde SUV pazarı geçen yılın aynı ayına kıyasla yüzde 120,7 büyürken, SUV'un satışlardan aldığı pay da yüzde 28,9'a yükseldi.

Asfaltın yanı sıra farklı arazi koşullarında kullanılabilen SUV (Sport Utility Vehicle-Spor Amaçlı Taşıt) otomobiller, sürüş koşulları bakımında zengin bir yelpaze sunuyor.

KALABALIK AİLELERİN TERCİHİ

Geniş kabin ve bagaj hacmine sahip olan bu otomobiller, kalabalık aileler tarafında da sıklıkla tercih ediliyor. Motor gücü ve performansı yüksek olan bu gövde tipinin, modele göre farklılık göstermekle birlikte yakıt tüketimi de yüksek seviyelerde olabiliyor.

SUV araçların, şehir içinde kullanımı da giderek bir trend haline geldi. Özellikle yüksek otomobil severlerin gözdesi olan SUV'lar, kadın sürücüler tarafından da daha fazla tercih edilmeye başlandı.

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu (TOGG) tarafından üretilecek elektrikli otomobilin ilk piyasaya sürülecek segment modeli olan SUV, Türkiye otomobil pazarında da ağırlığı artmaya devam ediyor. 

TÜRKİYE'DE EN ÇOK TERCİH EDİLEN GÖVDE TİPİ YÜZDE 43.9'LUK PAYLA SEDAN OTOMOBİLLER

Otomotiv Distribütörleri Derneği'nden (ODD) derlenen verilere göre, eylül sonu itibarıyla Türkiye otomobil pazarında, en çok tercih edilen gövde tipi yüzde 43,9 payla sedan otomobiller oldu.

SEDANDAN SONRA SUV, ARDINDAN HATCHBACK OTOMOBİLLER GELİYOR

Sedan otomobilleri, yüzde 28,9 payla SUV izledi. Ardından yüzde 24,1'lik payla da hatchback otomobiller sıralandı. Diğer yüzde 3'lük kısım ise "MPV, CDV, spor ve station wagon" gövde tiplerinden oluştu. 

Bu dönemde sedan otomobillerin payı yüzde 51,2'den yüzde 43,9'a gerilerken, SUV'un payı yüzde 22,3'ten yüzde 28,9'a ve hatchback gövde tipli otomobil satışlarının payı da yüzde 22,6'dan yüzde 24,1'e çıktı.

SUV SATIŞLARI YÜZDE 120,7 ARTTI

2019 eylül sonunda 117 bin 104 olan sedan otomobil satışları bu yılın aynı döneminde yüzde 46 yükselişle 170 bin 462'ye yükseldi. 

Söz konusu dönemde hatchback gövde tipi otomobillerin satış adedi 51 bin 775'ten 93 bin 811'e yükseldi. Burada satışlarda yüzde 81'lik artış kaydedildi.

SUV gövde tipinde ise geçen yılın ilk 9 aylık döneminde 50 bin 903 adet otomobil satılırken, bu yılın aynı döneminde satışlar 112 bin 358 adede ulaştı.

Böylece Türkiye otomobil pazarından bu yılın ocak-eylül dönemiyle geçen yılın aynı dönemi kıyaslandığında SUV satışları yüzde 120,7 gibi büyük bir artış gösterdi.

2025'TE SUV PAYININ YÜZDE 25'E YÜKSELMESİ BEKLENİYOR

Öte yandan yapılan araştırmalara göre, SUV segmenti, Türkiye'de yaklaşık yüzde 95'i ithal otomobiller olmak üzere en fazla büyüyen ve kullanıcılar tarafından en arzu edilen segment olarak öne çıkıyor.

Dünyada giderek büyük bir trend haline gelen SUV'un 2025 yılında Türkiye otomotiv pazarındaki payının yüzde 35'e yükselmesi bekleniyor.

2019'da yüzde 37 olan Avrupa SUV pazarı ağırlığının ise 2025'te yüzde 45'e çıkacağı ön görülüyor.

TOGG'UN İLK MODELİ DE SUV

Ayrıca TOGG tarafından üretilen yerli otomobilin ilk modeli de SUV gövde tipinde olacak.

Yüzde 100 elektrikli C segmentinde bir SUV'la başlayacak olan fabrikadaki üretim, takip eden yıllarda tamamı doğuştan yüzde 100 elektrikli C Sedan, C Hatchback, B SUV ve C MPV modelleri ile devam edecek.

Türkiye'nin Otomobili'nin de Türkiye SUV pazarından pay alması ve SUV pazarını daha da büyütmesi bekleniyor.

Kaynak: AA