Merakla beklenen Airbus uçağı yine ertelendi
Airbus, uzun süredir beklenen A321XLR modelinin hizmete giriş tarihinin bir kez daha geciktiğini ve 2024 yılının üçüncü çeyreğine kaldığını duyurdu.
A321’in bu modelinin ilk hizmete giriş tarihi 2023 olarak belirlenmişti. Bu tarih, daha sonra, Avrupa havacılık düzenleme kuruluşu EASA'nın modele dahil edilen ek arka yakıt tankıyla ilgili endişelerini dile getirmesinden sonra bu yılın ilk ayları olarak değiştirilmişti.
Airbus, halihazırda A321XLR için sertifikasyonun tamamlanmasının son aşamasında olduğunu ve uçağın bu yılın üçüncü çeyreğinde sevkiyata hazır olacağını belirtiyor.
Bu gecikmenin nedeni, Üst Yönetici Guillaume Faury'nin "beklenenden biraz daha uzun sürdüğünü" itiraf ettiği sertifikasyon süreci sorunlarına bağlandı.
Faury, arka yakıt tankında yapılması gereken tasarım değişikliklerinin menzilde 370 km azalma yaratma potansiyeline rağmen bu sorunların artık çözüldüğünü söyledi.
Faury, "Üretiminden gidişatından memnunuz” diyen Faury, menzilin "program başlatıldığında hedeflenen beklentileri" karşıladığını belirtti.
Son derece popüler A320 uçak ailesinin parçası olan A321XLR, A321'in tek koridorlu pazardaki en yeni modeli.
Daha fazla menzil ve faydalı yük sunan dar gövdeli bir uçak olarak havayollarının gereksinimlerini karşılamak üzere tasarlanan A321XLR, önceki yeni nesil uçaklara kıyasla yüzde 30 daha düşük yakıt tüketimi ile 8 bin 700 km’lik bir menzil sunacak.
Ek gecikmeye rağmen, A321XLR programı için havayolları arasında büyük ilgi devam ediyor. Airbus, bugüne kadar A321neo ailesi için toplam 6 bin 100 sipariş aldı. Bunların arasında 27 havayolundan gelen 550 adet A321XLR siparişi de bulunuyor.