Dev giyim markalarına şok üstüne şok: Karmaşık ekonomik durum nedeniyle...
Fransız hazır giyim grubu IKKS, "karmaşık ekonomik durum" karşısında işgücünü azaltmayı ve mağazaları kapatmayı düşündüğünü duyurdu.
Fransa'da hazır giyim sektörü bir yılı aşkın süredir şiddetli bir krizle sarsılıyor. Camaïeu, Naf Naf, Gap France, André, San Marina, Kaporal, Don't Call Me Jennyfer, Kookaï, Minelli, Burton of London, Pimkie, Du Pareil au Même ve Sergent Major...
Bu tanınmış Fransız şehir merkezi markaları patlayıcı bir faktör kokteyli tarafından vuruldu: pandemi, enflasyon, enerji fiyatları, hammaddeler, kiralar ve ücretler, ikinci el kıyafetler ve hızlı modanın rekabeti bu markaları yıktı.
IKKS gibi bazıları küçülmeye gitti, bazıları kayyuma devredildi ve bazıları da tasfiye edildi.
İstikrarsız bir ekonomik ortam
IKKS'de hafta başında çalışma konseyine sunulan iş koruma planı (PSE), Fransa’da 1.328 çalışandan 202’sinin işi kaybetmesine sebep olabilir. Plan, 604 mağazadan 77’sinin de kapatılmasını öngörüyor.
Şirket, "Covid-19'un neden olduğu küresel sağlık krizi, grubun güçlü bir varlığa sahip olduğu Ukrayna'daki savaşın sonuçları ve devam eden enflasyon gibi çeşitli dış faktörlerin birleşimi, bir bütün olarak sektör üzerinde büyük bir etki yarattı" açıklamasını yaptı.
Bu proje, "dağıtım ağını rasyonelleştirmeyi ve istikrarsız bir ekonomik ortamda şirketin performansını optimize etmeyi amaçlıyor" diyen IKKS, aynı zamanda "yeniden düzenlemeyi en üst düzeye çıkarmayı" da taahhüt etti.
1987 yılında kurulan IKKS grubu, I.Code, One Step ve IKKS gibi markaları bünyesinde barındırmakta ve kadın, erkek ve çocuk giyimi sunmaktadır.
Basın açıklamasına göre, grup Fransa'da ve uluslararası alanda 700 satış noktası ve dünya çapında 1.700 çalışanıyla faaliyet gösteriyor.
Gérard Le Goff tarafından 1987 yılında Cholet yakınlarındaki La Séguinière'de kurulan şirket, çocuk giyiminde uzmanlaşmıştı ve o dönemde sadece iki çalışanı vardı.
IKKS adı
Kurucusu, lansman sırasında, Elon Musk'ın Twitter'ı yeniden adlandırmak için kullanmasından çok önce markasını somutlaştırmak için X adını seçti.
Fikri neydi? "Çocukların benzersizliğini ifade ederken onların arsızlığını ve iddialı kişiliğini ortaya çıkarmak!"
Sonunda vazgeçildi. Bu isim çocuk kıyafetleri için uygun görülmedi ve aslında X yerine IKKS ismi seçildi. Gérard Le Goff'un IKKS harflerini seçmesi, harf harf okunmadan telaffuz edildiğinde “X” sesini çıkarabilmesinden kaynaklandı.