Atlas Global'in iflası sonrası dikkat çeken yönetmelik değişikliği

Atlas Global'in iflası sonrası dikkat çeken yönetmelik değişikliği

Yapılan yönetmelik değişikliği ile yolcu uçaklarında 15 yaşın üstündeki uçaklara izin verildi. Pilotluktan gelmeyen yöneticilere izin çıkarken, işletme ruhsatı iptal edilen şirketlerin yeni sahipleri teminat mektuplarını devralabilecek

Bugünkü Resmi Gazete'de yayımlanan yönetmelik değişikliği ile Atlas Global, Bora Jet, Sunexpress gibi iflas etmiş havacılık şirketlerinin başka şirketlere satışında alıcı şirketlere yönelik kritik bazı değişiklikler yapılırken, yolcu taşımacılığında 15 yaşından, yük taşımacılığında ise 25 seneden yaşlı uçak filolarına da imkan sağlandı.

haberglobal.com.tr/ÖZEL HABER

YENİ SAHİBİ RUHSATI DEVRALABİLECEK

Yönetmelik değişikliğinde dikkat çeken ilk madde "Ruhsatlandırılmış işletmelerin, bütün aktif ve pasiflerini diğer bir işletmeye devretmesi sonucunda işletme ruhsatının iptal edilmesi halinde yönetmeliğin 19 uncu maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi kapsamında Genel Müdürlüğe sunulan Teminat Mektubu devralan işletmeye iade edilir." maddesi.

Daha önce işletme ruhsatı iptal edilen havayolu şirketlerinin 500 bin dolar değerinde kesin ve süresiz teminat mektupları, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından nakde çevriliyordu.

Fakat yapılan değişiklikle örneğin iflas etmiş ve yolcu taşımacılığı faaliyetini yerine getiremeyen şirketin bu teminat mektubunun, şirketi satın alan yeni yatırımcıya aktarılmasının yolu açılmış oldu. Özetle, örneğin iflas etmiş bir hava yolu şirketini satın alan yeni yatırımcı yeni bir teminat mektubuna ihtiyaç duymadan aktif ve pasifini kül halinde devraldığı şirketin teminat mektubunu devralabilecek, yeni teminat mektubu aramak zorunda kalmayacak.

Yapılan bir diğer önemli yönetmelik değişikliği ise artık havayolu şirketlerinde görev alacak uçuş işletmeden sorumlu yöneticilerin ve yer işletmeden sorumlu yöneticilerin uçuş ekibi lisansına sahip olması şartı da kaldırıldı. Buna göre işletme bu yöneticinin yanında uçuş ekibi lisansına sahip bir yardımcı personel görevlendirerek lisansa sahip olmayan bir yöneticiyi de çalıştırma imkanına sahip olacak.

15 YAŞINDAN BÜYÜK UÇAKLARA YEŞİL IŞIK!

Fakat kuşkusuz en dikkat çeken değişikliklerden biri hava ve yük taşımacılığı yapan şirketlerin filo yaşlarıyla ilgili. Yönetmelik değişikliğinin dördüncü maddesinde Ticari Hava Taşıma İşletmeleri Yönetmeliği'nin 19'uncu maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinin yürürlükten kaldırıldığı belirtiliyor.

Ki bu madde şu şekilde:

"ı) Yangın söndürme amaçlı işletilen hava araçları hariç olmak üzere, işletmelerin filolarında bulunacak yolcu taşıma amaçlı hava araçları Türk Sivil Hava Aracı Siciline ilk kayıt tarihinde 15 yaşından, yük taşıma amaçlı hava araçları Türk Sivil Hava Aracı Siciline ilk kayıt tarihinde 25 yaşından daha büyük olamaz. Türk Sivil Hava Aracı Siciline kayıtlı hava araçları için bu şart uygulanmaz" ibaresi. 

Yani yönetmelik değişikliğiyle havayolu işletmelerinin yolcu taşımacılığında kullanacakları uçakların 15 yaşından, yük taşımacılığında kullanacakları uçakların 25 yaşından büyük olmasının önü açılmış oluyor.