Seyahat fenomenleri anlatıyor: 'Geziyoruz ama tatil yapmıyoruz!'

Instagram fenomen
Seyahat fenomenleri anlatıyor: 'Geziyoruz ama tatil yapmıyoruz!'

Dünyanın dört bir yanını dolaşan, olağanüstü manzaralar paylaşan ve tempolarına ayak uyduramadığımız seyahat fenomenlerinin yaşamları tahmin ettiğimiz kadar hayranlık uyandırıcı değil. Fenomenler "Gördükleriniz olan bitenin küçük bir kısmı" diyor...

Global tabirle 'influencerlar' Türkiye'de daha önceden beri yaygın kullanılan ifadeyle sosyal medya fenomenleri kavram ortaya çıktığından beri tartışmalı insanlar. Yaptıklarıyla, yapmadıklarıyla, takipçileriyle, gelirleriyle ve “yaşadıkları hayatlarla” sürekli gündemde kalan bu insanlar, geçerli kalmak ve kazançlarını düzenli kılmak adına aslında pek çoğumuzun altından kolay kolay kalkamayacağı garip temponun içindeler...

Özellikle sürekli seyahat eden fenomenler... Devasa bir koşturmaca içinde, sürekli yollarda, bavul toplayıp dağıtarak içerik üretiyor. Martina, “Görüyorsunuz, evet, çok seyahat ediyoruz. Ancak o kadar tatil yapamıyoruz” diyor. Martina, eşiyle kullandığı That Couple Who Travels (Şu Seyahat Eden Çift) hesabında 30 bini aşkın takipçisiyle pandemi öncesinde dünyanın farklı ve az bilinen noktalarına yaptığı seyahatleri paylaşıyordu.

'AMAÇ HER YERİ GEZMEK!'

Çift yolculuklarının genellikle çok çok yoğun bir program dahilinde ve çalışma anksiyetesiyle geçtiğini anlatıyor. Martina'nın eşi Leslie, “Amacınız her yeri gezmek. Haliyle oradayken her şeyi kayıt altına almanız gerekiyor” ifadelerini kullanıyor.

Seyahat fenomenleri anlatıyor: 'Geziyoruz ama tatil yapmıyoruz!' - Resim : 1

Seyahat üzerine odaklanan fenomenlerin yaşamları genellikle ilham verici bulunur. Ancak mükemmel bir Instagram hesabı her zaman göründüğü gibi olamaz. Elbette bu yaşam tarzının olağanüstü avantajları olduğunu vurgulamak da gerekiyor ancak bu iş hayal edildiği kadar “rüya” bir iş değil.

Onlar da pazarlama alanında çalışan neredeyse tüm profesyoneller gibi müşterileri mutlu etme baskısı yaşıyorlar. Yaptıkları geziler sponsorlu olmasa bile pek çok fenomen, sosyal medyanın sonsuz kıskacı altında “içeriğin” ve paylaşımların önce geldiği bir gerçeklik yaşamakta.

FİNANSAL BAĞIMLILIK

Martina ve Leslie Johnson çifti için detaylı ve yoğun fotoğraf çekimleri, uzun süredir içerik üreticisi olmanın doğal bir parçası ve bir alışkanlık. Çift günlük işlerini sürdürdüğü için finansal olarak “fenomenliğe” bağımlı değiller.

Geçim içerik üreticiliğine ve “fenomen” konumunun kaybolmamasına bağlıysa haliyle bu yoldan geri adım atmak da daha zorlaşıyor.

Singapurlu çift Beixin Lee ve Robin Lam ise “Bunun bir rüya gibi göründüğünü biliyoruz, ancak sosyal medyada gördükleriniz gerçekten işimizde olup bitenlerin çok küçük bir kısmı” diye konuşuyor. Çift nefes kesen doğa ve çekimleriyle tanınıyor. Uluslararası seyahat içerikleri oluşturmak için ülkelerin ve şehirlerin turizm ofisleri, oteller ve havayollarıyla işbirlikleri yapıyorlar.

EN İYİ FOTOĞRAFLAR İÇİN

Gezileri planlarken, sadece en iyi çekimi elde etmek için, konuma bağlı olarak günün belirli saatlerinde en iyi ışığı yakaladıklarından emin olmaları gerekiyor. Bir keresinde Yeni Zelanda'daki Roys Peak'e tırmanmak için gece 2'de uyandıklarını ve böylece manzarayı daha iyi ışıkla ve daha az insanla çekebildiklerini anımsıyorlar:

“Bazen, mümkün olan en iyi fotoğrafları ve videoları çekmeye fazlasıyla odaklandığınız için, neredeyse anı yaşamadığınızı hissediyorsunuz. Gerçekten de ekipmanınızı tamamen eğlenmek için elinizden bırakmıyorsunuz.”

Seyahat fenomenleri anlatıyor: 'Geziyoruz ama tatil yapmıyoruz!' - Resim : 2

Pandemi Lee ve Lam'i çok sert etkiledi. Onlar gibi pek çok seyahat içeriği paylaşan fenomen, kendilerine yapmaları için para ödenen şeyi yapamaz hale geldi. Lee ve Sam'e gelen teklifler bir gecede kurudu ve geçim kaynaklarıyla ilgili endişeler kök salmaya başladı:

“Uzun süre mücadele etmedik dersek yalan söylemiş oluruz. Tüm seyahat işlerimiz iptal edildiğinden, masaya yemek koymak için başka tür işleri kabul etme baskısını hissettik.”

ADAPTASYON PROBLEMİ

Lee ve Lam pandeminin kendine has temposuna ve getirdiklerine adapte olmakta zorlandıklarını ancak başardıklarını vurguluyor. Ve pandeminin getirdiği finansal zorluklar olmasa bile, araştırmalar içerik oluşturma kariyerinin ruh sağlığı için kötü olabileceğinin altını çiziyor.

Bu noktada destek alabilmek, bu yoğun tempolu, pırıltılı ve aynı zamanda oldukça zor hayatta sağlıklı bir şekilde var olabilmek için oldukça kritik...

metin.aktasoglu@haberglobal.com.tr 

*Bu haberdeki bilgilerin büyük bir kısmı Vice'ta yayınlanan “Influencers Tell Us Hidden Stories About Traveling For Content” başlıklı makaleden derlenmiştir.

Kaynak: Web Özel

instagram fenomenleri influencer nedir Influencer instagram influencerları