Japonya'da 2020'nin ruh halini yansıtan karakter 'mitsu' oldu

Japonya koronavirüs
Japonya'da 2020'nin ruh halini yansıtan karakter 'mitsu' oldu

Japonya'da, yeni tip koronavirüs (Kovid-19) ile mücadelede sıkça kullanılan ve yoğun, yakın anlamlarına gelen "mitsu", "2020 yılının sosyal ruh halini yansıtan karakter" seçildi

Japonya Kanji İstidat Test Vakfı, ülkede kullanılan alfabelerden Kanji'de yer alan yaklaşık 2 bin karakter arasından seçilen "yılın karakterini", Kyoto'daki Kiyomizu Tapınağı'nda düzenlenen organizasyonda açıkladı.

Yılın karakteri, Kovid-19 ile mücadelede sıkça kullanılan "kapalı mekan", "kalabalık yer" ve "yakın temas ortamları" ifadelerinde geçen "mitsu" oldu. 

Tapınağın Baş Budist Papazı Mori Seihan, 1,5 metre uzunluğunda ve 1,3 metre genişliğindeki kağıda, büyük bir kaligrafi fırçasıyla "mitsu" yazdı.

Geçen yılki organizasyonda, babası Akihito'nun yerine tahta oturan İmparator Naruhito ile başlayan "Reiwa (Düzenin Uyumu) dönemini" simgeleyen "Rei (Düzen)", yılın karakteri seçilmişti.

VAKALAR HÜKÜMETE GERİ ADIM ATTIRDI

Koronavirüs vakalarının geçtiğimiz günlerde 3 bin sınırını aşarak yeni bir rekor kırdığı Japonya’da, hükümetten tehlikeli gidişatı önlemeye yönelik yeni bir adım geldi. Japonya Başbakanı Yoshihide Suga, Covid-19 ile mücadele için kurulan hükümet görev gücü toplantısında yaptığı açıklamada, ekonomiyi canlandırmak üzere uygulanan "seyahate çık" kampanyasının 28 Aralık-11 Ocak tarihleri arasında ülke genelinde askıya alınacağını duyurdu. Salgın konusunda hükümete danışmanlık yapan uzman kurulunun tavsiyeleri doğrultusunda alınan karara gerekçe olarak ülke genelinde artmaya devam eden vaka sayılarını gösteren Suga, parametrelerin daha fazla bölgede vaka artışı yaşandığını gösterdiğini ifade etti. Ayrıca salgınla mücadelede ön saflarda yer alan sağlık çalışanları üzerindeki yükün arttığına dikkat çeken Suga, salgını önleyerek ve sağlık sistemi üzerindeki baskıyı azaltarak yeni yıla iyi bir başlangıç yapmak istediklerini de sözlerine ekledi.

Halka daha önce yaptığı tedbir çağrısını yineleyen Suga, "Özellikle yemek sırasında enfeksiyonların yayılmasını önlemek üzere temel önlemleri almanızı ve huzurlu bir yeni yıl geçirebilmek için tatilde memleketinize gitme kararınızı dikkatlice düşünmenizi rica ediyorum" şeklinde konuştu.

Yurt içi seyahat harcamalarının yaklaşık yarısını karşılayan hükümet destekli "seyahate çık" kampanyası turizm endüstrisinin, salgının etkisinden kurtulmasına yardımcı olmak için Temmuz ayında hayata geçirilmişti. Seyahat sübvansiyonları, virüsün yayılmasına ortam hazırladığı iddiasıyla bazı kesimlerin eleştirilerine hedef olmuştu. Hükümet ise salgın tedbirleri ile ekonomiyi canlandırma çabaları konusundaki denge politikasından ödün vermeyerek uygulamayı savunmuştu.

 

Kaynak: AA

japonya