Yayıncılar Twitch'i neden ikinci plana attı?

Web Özel Sosyal Medya
Yayıncılar Twitch'i neden ikinci plana attı?
Twitch dünyanın en zengin ikinci insanı olan Jeff Bezos'un kurduğu Amazon'a ait. Fotoğraf: Shutterstock

İzleyici rekorları kırıp oldukça büyük paralar kazanan Twitch yayıncıları, bir süre sonra abonelerini kaybedebiliyorlar. Sabit gelirleri olmayan ve uzun saatler çalışmaktan şikayet eden yayıncılar tek tek oyun ya da PR firmaları kurmaya başladı.

Twitch yayıncılığı Z kuşağı arasında oldukça popüler olan mesleklerden biri. Birçok genç, bu platformda saatlerce oyun oynayarak insanların kendilerini izlemesini sağlayarak para kazanmayı hayal ediyor. Twitch yayıncıların gösterişli hayatları da gençleri oldukça cezbediyor.

Ancak işler göründüğü kadar kolay değil. Uzun saatler oyun oynamak ciddi sağlık sorunlarına yol açarken, izleyici rekorları kıran yayıncılar bile bir anda üyelerini kaybedip gelirinden olabiliyor. Sabit gelir hedefleyen yayıncılar ise başka projelere yönelebiliyorlar.

Amazon.com'un oyunculara yönelik yayın platformu Twitch'te Nisan 2021'de o zamana kadarki en yüksek aboneye sahip Ludwig Ahgren de sabit gelir için başka projelere ağırlık veren yayıncılardan biri.

Yayıncılar Twitch'i neden ikinci plana attı? - Resim : 1
Ludwig Ahgren, kendi şirketlerini kurdu Kaynak: Instagram

Twitch'de Super smash bros. melee adlı oyunu oynayarak adını duyuran adını duyuran Amerikalı yayıncı, "sub-a-thon" adını verdiği bir ay boyunca 24 saat aralıksız oyun oynama maratonuna başlatınca abone sayısında patlama yaşadı. Süreç sonunda Ahgren her biri 5 ila 25 dolar ödeyen 283 bin 66 aboneye ulaştı.

ZİRVE HEYECANI KISA SÜRDÜ 

Ancak işler umduğu gibi gitmedi. 24 saat oyun oynamayı bırakıp eski oyun düzenine döndükten sonra izleyici sayısı erimeye başladı. Bir ay önce neredeyse 300 bin izleyicisi varken bir sonraki ay abone sayısı 42 bine kadar düşmüştü. Ahgren “"Sub-a-thon"dan hemen önce bulunduğum yere geri döndüm” dedi ve ekledi: “Bir başarı düzeyine ulaşıyorsunuz ve sonra başarıdan uzaklaşmaya başladığınızı görüyorsunuz."

Twitch ve diğer canlı yayın hizmetleri, Ahgren gibi canlı yayıncılara yaklaşık on yıl öncesine kadar imkansız olan yollarla sosyal medyada kariyerler yapma şansı verdi. Ancak yayıncıların, izleyicileri meşgul etmek için sürekli olarak videolar üretmesi gerekiyor.

Ahgren'in rekor kıran abone sayısının buharlaşmasından sonra yaptıkları, bir avuç ünlü oyun yayıncısının bu yorucu döngüden nasıl ayrılıp daha sürdürülebilir kariyerler inşa etmek istediğini gösteriyor.

YAYINCILAR KENDİ İŞİNİ KURUYOR 

Kasım ayında Ahgren, Twitch şöhretinden yararlanarak Twitch'in oyun yayıncılığındaki ana rakibi Alphabet'in (Google çatı şirketi) sahibi olduğu YouTube ile milyonlarca dolarlık özel bir anlaşma yaptı. Bu anlaşma sonrası işini büyüterek ekibine içerik üreticileri aldı, aynı zamanda kendisine özel ürün mağazası için de görevliler tuttu.

Youtube anlaşmasından bu yana Ahgren, diğer yayıncılara teknik altyapı sağlamak için kendi şirketini kurdu. Şirket, canlı videolardaki etkinliklerin sonuçları üzerinde dijital bahis oynamasına olanak tanıyacak. Ayrıca şirket, üçüncü taraf geliştiriciler tarafından özel uygulamaların oluşturulmasını da kolaylaştıracak.

Birçok önde gelen Twitch yayıncısı da tabiri caizse Ahgren'in attığı adımları izlemek istiyor. Pokimane, Valkyrae ve LilyPichu gibi birkaç üst düzey Twitch yıldızıyla çalışan ABD'li United Talent Agency temsilcisi Hanako Tjia, bu yıldızların da kendi markalarını kurmayı amaçladığını söylüyor.

Tjia, yayıncıların genellikle oyun geliştirme stüdyoları, yapım şirketleri, marka danışmanlık firmaları ve doğrudan tüketiciye yönelik şirketler kurduklarını gözlemlediğini söylüyor. Tjia. “Oyun dünyası, beş yıl öncesine göre çarpıcı bir şekilde gelişti ve içerik üreticileri için şimdi her zamankinden daha fazla fırsat var” diyor.

YAYINCILAR BİRÇOK SORUNLA KARŞILAŞIYOR 

Oyun yayıncıları genellikle psikolojik sorunlar sonucu tükenmişlik ve aşırı çalışmadan dolayı görülen hastalıklarla boğuşuyor. Ayrıca izleyicilerin cinsiyetçi veya ırkçı tacizlerinden de bunalmış durumdalar.

Twitch yayıncısı Asmongold , "Sayısız yayıncının çöküş, depresyon veya daha kötüsünü yaşadığını gördünüz" diyor. Kariyeri tükenmişlik sendromu ile sekteye uğrayan Asmongold, One True King adında, video içeriği işbirliği üzerine markalar ve üyeleri arasında sponsorluk anlaşmaları yapan bir firma kurdu.

Yayıncılar Twitch'i neden ikinci plana attı? - Resim : 3
Yayıncı Pokimane'nin Instagram'da da 6 milyon takipçisi bulunuyor Kaynak: Instagram

Ekim ayında, 25 yaşındaki 3.6 milyon takipçili Pokimane (Imane Ayns), oyun yayıncılığı yeteneklerini yöneten bir şirket olan RTS'yi kurdu. Liseden beri Twitch'te yayın yapan Kanadalı Anys'in çok az rol modeli vardı. “Yeni bir engelle karşı karşıya kalsaydım, başvurabileceğim bir yapı veya kural kitabı yoktu” diyerek yeni işini kurmak için gençlerin geleneksel kalıplar yerine artık kendi doğruları peşinden gittiğini gözler önüne gidiyor. 

 Kaynaklar: Bloomberg, Forbes, The Verge 

Kaynak: Web Özel

Twitch Yayın sektör Ludwig Ahgren