Satın almak için binlerce lira veren iPhone sahiplerinin canını sıkan haber!
Apple müşterileri son yıllarda olan çeşitli arızalardan kaçabilmek için cihazlarını teknoloji devinin mağazalarında tamir etmek zorunda kalmaktan şikayetçi.
Yıllar boyunca bir iPhone'u tamir etmek için yardım almak kolaydı. Çatlak ekranlar ve bozuk kameralar sorunsuzca dakikalar içinde değiştirilebiliyordu. Ancak 2017'den bu yana iPhone onarımları tam bir mayın tarlasına dönüştü. Yeni piller uyarı mesajlarını tetikleyebiliyor, değiştirilen ekranlar telefonun parlaklık ayarlarını devre dışı bırakabiliyor ve değiştirilen selfie kameraları arızalanabiliyor.
ARIZA ORANI YILDA YÜZDE 20 ARTIYOR
Arızalar, Apple'ın iPhone'ları satın aldıktan sonra bile kontrol etmesini sağlayan yazılım yazma uygulamasının bir sonucu. Otomobil mağazaları ve işinizi kendiniz yaptığınız tamirciler tarafından jenerik parçalarla tamir edilebilen otomobillerin aksine, yeni iPhone'lar orijinal bileşenlerin seri numaralarını tanıyacak şekilde kodlandı ve parçalar değiştirilirse arızalanabiliyor. iPhone bileşenlerini analiz eden ve kendin yap onarımları için parçalar satan bir şirket olan iFixit'e göre, şirketin cihazın kilidini açmak için yüz tanıma sistemini tanıttığı 2017'de üç olan iPhone parçası sayısı bu yıl yedi oldu. Parçaların arızaya neden olma oranı, yalnızca bir onarımın soruna neden olduğu 2016'dan bu yana yılda yaklaşık yüzde 20 artıyor.
NewYork Tımes'ın haberine göre; Bir dizi testte iFixit, aynı model çalışan iPhone'lar arasında değiştirildiğinde hangi parçaların sorunlara neden olduğunu belirliyor. Sonuçlar, sonraki iPhone nesilleriyle birlikte arıza sayısının arttığını ortaya koyuyor. Parça eşleştirme olarak bilinen yazılım fenomeni, Apple müşterilerini, parça ve işçilik için daha yüksek fiyatlar talep eden mağazalarına veya yetkili onarım merkezlerine yönelmeye teşvik etti. Son yıllarda, yalnızca onaylı parçalar ve onaylı onarımlar sorunların önüne geçti. Kırılan bir ekranın değiştirilmesi genellikle yaklaşık 300 dolara mal oluyor, bu da üçüncü taraf bir ekran kullanan bağımsız bir mağazadan 100 dolar daha fazla.
Başka bir şekilde ifade etmek gerekirse: Bir yıllık bir iPhone 14'ün kırık ekranını değiştirmenin maliyeti, Apple'ın takas kredisi olarak 430 dolar değer biçtiği telefonun değerine neredeyse eşit. Apple'ın onarımlar üzerindeki baskısı, müşterilerin ücretsiz pil değişimi ve ekran onarımı sağlayan AppleCare olarak bilinen cihaz sigortası için 200 dolara kadar harcama yapmaları için bir teşvik oluşturuyor. Apple bu hizmet için yılda tahmini 9 milyar dolar tahsil ediyor.
Bu durum aynı zamanda Apple'ın sürdürülebilirlik konusundaki kararlılığına ilişkin soru işaretlerini de beraberinde getirirken, bağımsız onarım savunucuları şirketin karbon emisyonlarını azaltma hedeflerine, onarım maliyetlerini düşürerek daha etkin bir şekilde ulaşabileceğini ve böylece insanları yeni cihaz almak yerine cihazlarının bakımını yapmaya teşvik edebileceğini söylüyor.