Rakipler geliyor... Netflix nereye gidiyor?

Netflix sinema
Rakipler geliyor... Netflix nereye gidiyor?
Netflix'in Türkiye'de 3 milyonun üzerine abonesi var. Fotoğraf: Shutterstock

Video içerik (streaming) sektöründe yarış oldukça sertleşti. Apple, Amazon gibi dev oyuncular Netflix'e rakip oldu. Yerli aktörlerin de olduğu sektör dünyada nereye gidiyor? Netflix'in yeni stratejisi ne?

Streaming video, Netflix’in yanı sıra Disney, Amazon ve Warner Media (HBO Max) gibi dev oyuncuların mücadele ettiği bir sektör. Türkiye’de yerli aktörlerle de gelişen bu sektörde ilk harekete geçen firmalardan biri Netflix oldu. Şirket 2016 yılından bu yana yapımcı olarak sektöre ağırlığını koyarken şu an 214 milyon aboneye sahip.

Peki Netflix bunu nasıl başardı ve şirket şu anda nasıl bir istikamete gidiyor? Firma pandemi ile birlikte katlanan abone sayılarının yanı sıra yerli yapımlara da büyük önem veriyor. Türkiye’de de hatırı sayılı bir yerli yapım kütüphanesi oluşturan şirket, Güney Kore pazarına yönelik çektiği Squid Game’i global bir fenomene dönüştürdü. (Şirketin hesabına göre Squid Game’in platforma katkısı 900 milyon dolar oldu)

Aynı zamanda Fransa pazarı için çekilen Lupin ve İspanyolca konuşulan ülkeler düşünülerek hazırlanan La Casa De Papel de bu stratejiye örnek gösterilebilir. ABD menşeili olan şirket kendi iç pazarına da Stranger Things gibi yapımlar ile göz kırpmayı ihmal etmedi. Mevcut Netflix abonelerinin üçte ikisi ABD ve Kanada dışındaki ülkelerden geliyor.

Rakipler geliyor... Netflix nereye gidiyor? - Resim : 1
Başrolünü Omar Sy'ın oynadığı Lupin, bu yıl Netflix'in en ses getiren uluslararası projelerinden oldu.

FARKLI SEKTÖRLER GELDİ

CEO Reed Hastings tarafından kurulan şirket 2020 yılında eş CEO’luk görevine Ted Sarandos’u getirdi. Bu firmada içeriğin ön planda olacağının göstergesiydi. Sarandos ile birlikte farklı sektörlerden çalışanlar Netflix’te üst düzey pozisyonlara getirilmeye başlandı.

Liderlik ekibi (Lpersonel) ismi verilen bir yapı şirkette kuruldu ve 23 farklı disiplinden yeni yönetici şirketin üst düzey kararlarını alması için istihdam edildi. Resmi rakamlara göre firma ABD’de sektördeki emsal firmalara göre daha yüksek maaş ödüyor. Mühendislik, içerik, pazarlama ve finans alanında çalışanların yıllık maaşları altı basamaklı figürlere kadar çıkabiliyor.

OYUNLAR GELİYOR

Firma şu an yeni cephesini arıyor. Video oyunları alanına yatırım yapacakları biliniyor. Squid Game ve The Witcher gibi yapımların figürlerini pazarlamaya başladılar. Aynı zamanda podcast konusunda da çalışıyorlar. Firma video içeriğe yaklaştığı gibi oyun sektöründe de işleri aceleye getirmeyecek. Netflix’te çıkacak oyunlar arasında Stranger Things’in olacağını söyleyelim. Bu oyunlarda hikaye anlatımı ön planda olacak, tıpkı dizilerde olduğu gibi.

Netflix Ürün Müdürü Greg Peters, “Belki oyunlarımızın da bir gün filmlere veya dizilere dönüştüğünü görürüz” demekte.

İtalya’da çekilen Netflix prodüksiyonlarını hazırlayan şirketlerden olan Fabula Pictures’ın eş CEO’su Nicola De Angelis, “Netflix içerik üretiminde rakiplerinden beş sene önde. Bu farkı kapatmak kolay değil” demekte. Netflix’in kendisinin yapımcılığını üstlendiği ilk ses getiren yapım başrollerinde Kevin Spacey ve Robin Wright’ın oynadığı House of Cards olmuştu.

AVRUPA MERKEZİ İSPANYA

Netflix, Avrupa pazarına ilk kez 2019 yılında İspanya’dan giriş yaptı. Şirket sadece bu yıl Kore yapımlarına 500 milyon dolar para ayırdı. Bu kadar çok kültür bir arada olunca altyazı ve dublaj operasyonunun da büyüklüğü hayal edilebilir.

İçerik analisti Teresa Philips, “Netflix, 'Hollywood yapımlarını nasıl izletirim' diye düşünmüyor, ülkelerdeki yerel içerikleri nasıl dünyaya satabilirime kafa yoruyor” demekte. Yukarıda sayılan her operasyon, çok para demek. Netflix’in yönetilebilir olduğu söylenen borçlarının ederinin bu yıl sonu itibarıyla 17 milyar dolara yaklaştığı ifade ediliyor. Şirketin piyasa değeri ise 272 milyar dolar seviyesinde.

Netflix’in Türkiye’de 3 milyondan fazla abonesi var. Geçen temmuz ayı itibarıyla şirketin İstanbul’da bir ofisi de açıldı. Netflix’in CEO’su Hastings, Türkiye’de ofis açma kararlarına ilişkin olarak, “Türkiye, zengin kültürü ve köklü hikaye anlatma geleneği ile bizim için çok değerli bir ülke. Bu nedenle muhteşem bir şehir olan İstanbul’da ofis açacak olmak bizi gururlandırıyor” demişti.

Bazı insanların platformdaki özgün içerik sayısını da eskisine nazaran daha sınırlı bulduğunu eklemek gerek.

Kaynaklar: Business Insider, Marketing Türkiye, Haberglobal.com.tr

Kaynak: Web Özel

sinema Netflix