Binlerce kişi 'ücretsiz Maldivler tatili kazandınız' tuzağına düştü
Türkiye'de yapılan bir farkındalık çalışması, binlerce kişinin kurgusal bir kampanyaya inanarak oltalama saldırısı kurbanı olabileceğini ortaya koydu.
İki kampanyanın sonuçlarını bir arada değerlendiren Berqnet Pazarlama Yöneticisi Serhat Şahin, “İki yıllık süreçte sahte kampanyaya inananların sayısında önemli ölçüde bir azalma görüyoruz. Bu durum kamuoyunun siber güvenlik farkındalığı konusunda olumlu gelişmeler olduğuna işaret etse de hâlâ kat edilmesi gereken yollar olduğuna inanıyoruz. Çünkü 30 bin tıklama hâlâ çok ciddi bir rakam” dedi.
30 BİN KİŞİ KİMLİK AVI SALDIRISININ KURBANI OLABİLİRDİ
Farkındalık çalışması kapsamında kullanıcılara “ücretsiz Maldivler tatili” vaat eden bir kurgu oluşturuldu. Bağlantıya tıklayan 30 bin kullanıcı, markanın konuyla ilgili hazırladığı bilgilendirici sayfaya yönlendirildi. Benzer bir reklamın gerçek kötü niyetli kimseler tarafından hazırlanması durumunda, 30 bin kişinin kimlik avı saldırısının kurbanı olabileceğine dikkat çeken Serhat Şahin, “Bu saldırı türü insanların zaaflarını kullanarak, e-posta veya internet sitesi reklamları aracılığıyla, kullanıcıların kimlik bilgilerine erişmeyi hedefliyor. Başta şirketler olmak üzere herkes için büyük riskler oluşturan oltalama ve kimlik avı saldırıları, maddi ve manevi kayıplara sebep olabiliyor. Oltalama saldırılarından korunmak için özellikle parola, kimlik bilgisi gibi hassas bilgileri internet siteleriyle paylaşırken şüpheci olmak gerekiyor. Güçlü bir parola belirlemenin yanı sıra firewall ve antivirüs gibi yazılımların kullanılması, kurumsal ağların korunması açısından büyük önem taşıyor. Bu konuda daha çok bilgiye ihtiyaç duyanlar, Oltalama Saldırılarından Korunma Rehberi başlığıyla hazırladığımız dokümanı internet sitemizden ücretsiz indirebiliyor” diye konuştu.
İKİ YILLIK SÜREÇTE “HERKES İÇİN SİBER GÜVENLİK” KAMPANYASI DÜZENLENDİ
2020 yılındaki farkındalık çalışmasının ardından, toplumdan her kesimin dijital dünyadaki farkındalığını artırmak için Herkes İçin Siber Güvenlik adı verilen bir sosyal sorumluluk projesi başlattıklarını hatırlatan Berqnet Pazarlama Yöneticisi Serhat Şahin, değerlendirmelerini şu ifadelerle sonlandırdı:
“Proje, parola güvenliğinden taşınabilir belleklere, sosyal mühendislikten zararlı yazılımlara, mobil cihazlardan akıllı ev cihazlarının güvenliğine, uzaktan çalışma güvenliğinden dijital bankacılık ve ödeme süreçlerine pek çok başlığı anlaşılabilir bir dille anlatan eğitici videolardan oluşuyor. Ücretsiz olarak erişilebilen bu eğitimleri tamamlayan ve online sınava katılan kullanıcılar, ücretsiz sertifika ve e-kitap almaya hak kazanıyor. 2021'de başlattığımız proje kapsamındaki eğitimlere bugüne kadar yaklaşık 50 bin kişi katıldı, 10 bine yakın kişi de sınavda başarılı olarak sertifika almaya hak kazandı. Şirket olarak hem farkındalık yaratma hem de oltalama saldırılarına karşı bilinçlendirme çalışmalarında oldukça iyi bir yol kat ettik. Uzaktan çalışmanın yaygınlaştığı, dijitalleşmenin zirve yaptığı bir dönemde dijital okuryazarlığın kritik olduğunu düşünüyoruz. Daha çok insanın internetteki potansiyel tehditlere karşı fikir sahibi olabilmesi için çalışmalarımıza devam edeceğiz. Unutulmamalıdır ki siber zafiyetlerin ve bu tip istenmeyen durumların çok büyük bir bölümü insan hatası ve dikkatsizliğinden kaynaklanıyor. Her zaman ilk öncelik eğitim ve farkındalık olmalıdır."
SIRADAKİ GALERİ
Kaynak: DHA