Ay'da saat tam olarak kaç? NASA harekete geçti

AJANS BİZİM
NASA
Ay'da saat tam olarak kaç? NASA harekete geçti

NASA, standart bir zaman dilimi oluşturarak Ay'da saatin tam olarak kaç olduğunu keşfetmeye çalışıyor.

Uzay ajansı daha sonra bu standardı güneş sisteminin başka yerlerinde de kullanmayı umuyor.

NASA, Ay Zamanı (Coordinated Lunar Time/ LTC) olarak bilinen zaman diliminin, Evrensel Zaman (Coordinated Universal Time/UTC) belirlemek için Dünya'da kullanılana benzer bir hesaplamayla, Ay'daki birden fazla atomik saatin ağırlıklı ortalamasının bulunmasıyla belirleneceğini söyledi.

Ay'ın yüzeyindeki atomik saatler Dünya'dakilerden günde yaklaşık 56 mikrosaniye daha hızlı çalıştığı için bilim adamları bu saatlerin Ay'ın neresinde olması gerektiğini bulmak için hala çalışıyorlar. Bir saniye 1 milyon mikrosaniyeye eşittir.

Işık hızında bir şey 56 mikrosaniyede 9,54 milden biraz daha fazla yol alabilir. Bu tutarsızlık düzeltilmezse, Dünya'daki insanlar Ay'ın yörüngesinde dönen bir şeyin ya da birinin gerçekte bulunduğu yerden bu kadar uzakta bir konumda olduğu sanılabilir.

NASA'nın Ay konumu, navigasyon, zamanlama ve standartlar sorumlusu Cheryl Gramling yaptığı açıklamada, “Birisi Ay'ın yörüngesinde dönüyorsa, Dünya'da bir gün boyunca göreliliğin etkilerini telafi etmeyen bir gözlemci, yörüngedeki astronotun gerçekte bulunduğu yerden yaklaşık 168 futbol sahası uzakta olduğunu düşünecektir” dedi.

NASA Ay zamanının Dünya standartlarına göre nasıl hesaplanacağını tam olarak belirledikten sonra, bu yöntemler güneş sistemindeki diğer gezegenlerin zamanını bulmak için kullanılabilir.

Ay Zamanı ayrıca GPS'e eşdeğer bir Ay saatinin oluşturulmasında ilk adım olarak gelecekteki Ay keşiflerine de yardımcı olacak.

Ulusal Standartlar ve Teknoloji Enstitüsü fizikçisi Neil Ashby geçen ay NIST tarafından yapılan bir açıklamada, “Bu çalışma, Ay'ın keşfi için Dünya'ya yakın ve Dünya'ya bağlı kullanıcılara hizmet edecek GPS'e benzer bir navigasyon ve zamanlama sisteminin benimsenmesinin temelini oluşturuyor” dedi.

Ay Zamanın’nı bulma çabası ilk olarak Nisan ayında Biden yönetiminden gelen bir direktifle zorunlu kılındı.