Avrupa Birliği'den sıkı denetim! Sosyal medya devleri için yeni önlemler devreye alındı

Bilim Haberleri Sosyal Medya AB Teknoloji Haberleri

Avrupa Birliği'nin yeni dijital yasası 25 Ağustos itibariyle yürürlüğe girdi. Yeni yasa hem sosyal medya şirketleri hem de kullanıcılar için pek çok değişiklik getirecek.

Dünyanın dört bir yanından milyarlarca insan Instagram, TikTok,  Facebook, X gibi sosyal medya uygulamalarını kullanıyor. Avrupa Birliği ise uzun süredir, büyük teknoloji şirketlerini daha sıkı biçimde denetlemeye hazırlanıyor. Katı kuralları beraberinde getiren "dijital hizmetler yasası" yürürlüğe girdi.

Peki yeni yasa, kıta genelinde 45 milyondan fazla kullanıcısı olan büyük dijital platformları nasıl etkileyecek?

Uzmanlara göre düzenleme, internet devlerinin faaliyetlerinin denetlenmesinde "dönüm noktası" niteliği taşıyor.

Zira sosyal medya şirketleri dezenformasyonu sınırlama, yasa dışı içeriği hızla kaldırma,
reşit olmayanları internet ortamında daha fazla koruma gibi ilave yükümlülüklere tabi tutulacaklar.

Bu kapsamda, çocukları hedef alan dijital reklamlara sıkı önlemler getirildi. Örneğin TikTok temmuz ayında gençlere reklam göstermek için kullanılan veri türlerini kısıtladı.

AB dijital hizmetler yasasındaki en önemli kriterlerden biri "şeffaflık". Şirketler artık hüküm ve koşullarını faaliyet gösterdikleri ülkenin dilinde, anlaşılabilir ve sade bir dille sunacak.

Ayrıca içerikler daha detaylı denetlenecek. Platformlardaki dezenformasyon azaltılacak. Yasa dışı içeriğin yayılmasına karşı ek önlemler alınması şart olacak.

Sosyal medya şirketlerinin yeni kurallara uyumları da sıkı şekilde denetlenecek. Kurallara uymayan dijital platformlar, küresel cirolarının yüzde 6'sına kadar para cezasına çarptırılabilecek. Kural ihlallerini sürdürmeleri halinde AB ülkelerindeki faaliyetleri sonlandırılabilecek.

 

Kaynak: Haber Global TV

Avrupa Birliği sosyal medya denetim Önlem