Yayın ihalesinde ne oldu?

Yayın ihalesinde ne oldu?

Türkiye’de futbolun yayıncısı hala belirlenemedi. Yayın ihalesiyle ilgili son yapılan toplantıdan da net bir sonuç çıkmadı. Hatta son toplantıdan kafaları karıştıran kararlar çıktı.

Türkiye Futbol Federasyonu'nun yetkilendirdiği ihale komisyonu, son toplantının ardından yayın ihalesine ilişkin kararını açıkladı.

Tüm paketlerde en iyi teklifi 2 milyar 105 milyon TL ile mevcut yayıncı Digiturk verdi. Fakat Digiturk bu ihaleye ayrı ayrı paketleri almak için girmemişti. Tüm yayın haklarını içeren paketi ayrıntılı olarak fiyatlandırdı. Bu fiyatlandırmada da Türk futbolunun 20 yıllık yayıncısı, bazı paketlerde, diğer tekliflerin iki katından fazlasını önerdi.

Fakat 8 derbinin olduğu ve en değerli paket olarak adlandırılan paket 1-A için kulüpler beklediği rakamın çok altında bir teklif gördü. Bunun üzerine ihale komisyonu, enteresan bir karar aldı. Tüm yayın haklarının olduğu paketin satılmayacağını açıkladı ve yayın paketinin parçalı olarak satılacağını duyurdu. Paket 1-A’yı da ayrı satmaya karar verdiler.

Digiturk'ü içinde derbilerin olmadığı paketleri almaya davet ettiler ve 7 gün süre verdiler. Bu durum yayıncı kuruluş cephesinde bir blöf olarak algılandı. Digiturk artık, gelinen son noktada "blöfünüzü görüyoruz, hoşçakalın” diyebilir. Eğer çekilirlerse, Türk futbolunun değeri en fazla 100 milyon dolar olarak kalacak. Bu da kulüplerin iflası anlamına gelir.

Yayın ihalesinde ne oldu? - Resim : 1

KARAR BLÖF OLARAK ALGILANDI

Konuya yakın bir kaynak, "2016’daki ihaleyi beIN yıllık 500 milyon dolara kazanmıştı. Bu ihalede beIN’in teklifi 150 milyon dolar, Saran’ınki ise 100 milyon dolar. 1 aylık ihale süreci ve pazarlıklarla bedelin ancak 150 milyon dolara çıkabilmesi, TFF’nin nasıl vahim bir durumda olduğunu gösteriyor" diyor ve ekliyor:

"TFF ve kulüpler rekabetin kızıştığını ve milyonlar kazanacaklarını söylüyordu. Saran da sürece dahil edilmişti. Hiç gerek yokken ellerindeki kartları beIN’e ve diğer oyunculara açtılar. Oldukça kötü bir poker oyunu. Bu blöf karşısında karar vermek için Digiturk'ün 1 haftası var, ürünün piyasa değerinin farkındalar. Asıl mesele şu ki, ortada çok büyük bir risk var.

Kulüplerin blöfü ve beIN'e karşı yapılan tüm yanlışlarla Türk futbolunun değerinin 500 milyon dolardan 100 milyon dolara düşmesi ve sezon sonunda kulüplerin yarısının iflas etmesi söz konusu."

Kaostan, günü kurtarmak için düşmanlar yaratmaktan, elindeki en önemli değeri sürekli kötülemekten medet uman Türk Futbol Ailesi en önemli gelir kaynağı olan yayın hakları konusunda garip bir noktaya geldi.

PEKİ ŞİMDİ NE OLACAK?

Şimdi Digiturk’ün bu duruma nasıl tepki vereceği belirleyici bir nokta. İhtimaller şöyle: 1-Digiturk paketleri belirlenen fiyatlarda alıp derbilerin olduğu ana pakete de en yüksek teklifi vermeye çalışacak.

2-TFF’nin belirlediği diğer paketleri almaktan vazgeçip sadece derbilerin olduğu en değerli pakete yönelecek ve o zaman diğer paketlerin yayını için yeni bir haritası belirlenecek. 3- Digiturk “bu blöflere artık karnımız tok” deyip Türkiye’de yayıncılıktan çekilecek. Bu durumda Süper Lig farklı kuruluşlar tarafından yayınlanacak.

7 Mart bu konuda karar günü. Eğer yeni bir uzlaşma yolu bulunamazsa futbolseverler maçları nasıl izleyecekleri konusunda deli sorularla karşı karşıya kalacak.