TFF-McDonald’s sponsorluk anlaşması 2026 yılına kadar uzatıldı

TFF Milli Takım
TFF-McDonald’s sponsorluk anlaşması 2026 yılına kadar uzatıldı

Türkiye Futbol Federasyonu (TFF), McDonald’s ile olan Kadın ve Erkek Milli Takımlar resmi sponsorluğu ve eMilli Takımlar ana sponsorluğu anlaşmalarını 2026 yılına kadar uzattı. 

Türkiye Futbol Federasyonu'nun ev sahipliğinde Riva Hasan Doğan Milli Takımlar Kamp ve Eğitim Tesisleri’nde gerçekleşen sponsorluk lansmanına, TFF Başkanı Mehmet Büyükekşi, McDonald’s CEO’su Mwaffak Kanjee, TFF Başkan Vekili, İcra Kurulu Üyesi, Sponsorluklar ve Pazarlama Sorumlusu Alkın Kalkavan, A Milli Futbol Takımı Teknik Direktörü Stefan Kuntz, A Milli Kadın Futbol Takımı Teknik Direktörü Necla Güngör Kıragası ve eMilli Takım Teknik Direktörü Tolga Atalay katıldı. 

TFF Başkan Vekili, İcra Kurulu Üyesi, Kulüp Lisans İşleri ve Engelli Federasyonların Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Yusuf Günay, TFF Süper Lig Kulüplerinden Sorumlu İcra Kurulu Üyesi Müslüm Özmen, TFF Milli Takımlardan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Hamit Altıntop, TFF 2. ve 3. Lig Kulüplerinden Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Can ve TFF Yönetim Kurulu Üyesi Cengiz Erdem’in yanı sıra A Milli Erkek ve Kadın Futbol Takımı ile eMilli Takım oyuncuları da lansmanda hazır bulundu. 

TFF-McDonald’s sponsorluk anlaşması 2026 yılına kadar uzatıldı - Resim : 1

BÜYÜKEKŞI: ORGANİZASYON KABLİYETİMİZİ GÖSTERGİK 

Törende konuşan TFF Başkanı Mehmet Büyükekşi, İstanbul’da oynanan 2023 UEFA Şampiyonlar Ligi finaline değinerek, “Cumartesi akşamı tüm dünyanın gözü İstanbul’daydı. Ülkemizin ve federasyonumuzun ev sahipliğinde, UEFA Şampiyonlar Ligi final karşılaşmasına başarıyla ev sahipliği yaptık. Sayın Cumhurbaşkanımız, Bakanlarımız, FIFA Başkanı, UEFA Başkanı ve tüm dünyadan misafirlerimizle mükemmel bir futbol şöleni izledik. Ve tüm dünyaya uluslararası organizasyon gerçekleştirme kabiliyetimizi göstermiş olduk. Final maçında her iki takımda da Türk futbolcularımız yer aldı. Inter’de forma giyen Milli Takım kaptanımız Hakan Çalhanoğlu’na bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Teşekkürler kaptan! Seninle gurur duyuyoruz. Manchester City’de forma giyen ve UEFA Şampiyonlar Ligi Kupası’nı takım kaptanı olarak kaldırma şerefine erişen İlk Türk futbolcu olan İlkay Gündoğan’a da ayrıca teşekkür ediyorum.” dedi.

“BAŞ BAŞA VERMEYINCE TAŞ YERİNDEN KALKMAZ”

Futbolda kalıcı ve sürdürülebilir başarılar yakalamak için federasyonların en önemli partnerlerinin sponsor firmalar olduğunun altını çizen Mehmet Büyükekşi, “Sponsorlarımız bizim sadece iş ortaklarımız değil, birlikte yürüdüğümüz yol arkadaşlarımızdır. Güzel bir atasözümüz var; ‘Baş başa vermeyince taş yerinden kalkmaz’ diye. Biz de Türk futbolunun gelişmesi, bir marka haline gelmesi, büyük ve kalıcı başarılar elde etmesi için sponsorlarımız ile baş başa veriyoruz. Ve güç birliği yapıyoruz.  TFF olarak göreve geldiğimiz günden bu yana sponsorluk gelirlerimizi yüzde 62 oranında artırdık. 11 sponsorumuzla sözleşme yenilerken, yeni firmalarla sponsorluk anlaşmaları imzaladık.” diye konuştu.

TFF-McDonald’s sponsorluk anlaşması 2026 yılına kadar uzatıldı - Resim : 2

“MCDONALD’S İLE SPONSORLUK ANLAŞMAMIZI 4 YILLIĞINA YENİLEDİK”

2020 yılından bu yana TFF ile iş birliği içinde olan, sektöründe dünyanın en büyük firmalarından McDonald’s ile yaptıkları yeni sponsorluk anlaşmasının lansmanı için bir araya geldiklerini kaydeden TFF Başkanı Büyükekşi sözlerini şöyle sürdürdü:

“2020’de yaptığımız ilk iş birliği neticesinde McDonald’s, Türkiye Futbol Milli Takımları Lezzet Sponsoru unvanı ile Kadın ve Erkek Futbol Milli Takımlarımızın resmi sponsoru oldu. İş birliğimizin ilk döneminde McDonald’s, A Milli Kadın futbolunun gelişimine inandı. Ve yatırımları ile federasyonumuza büyük destek oldu. A Milli Kadın Futbol Takımının maçlarının Sportstv’de canlı olarak yayınlanmasına öncülük ederek bir ilke imza attı. Ayrıca Türkiye’nin ‘Kırmızı-Beyaz kadınları’ hareketini başlattı. Kadınlara her alanda fırsat eşitliği yaratma düşüncesiyle, ‘inan yaparsın’ sloganıyla çıktıkları yolda, büyük ses getiren bir kampanyaya imza attılar. Yine 2020'de, hem Erkek hem Kadın Milli Takım futbolcularımızın yer aldığı bir reklam filmi yayınlayarak sponsorluğun kapsayıcılığına vurgu yaptılar. Euro 2020'de, A Milli Futbol Takımımız için turnuvaya özel olarak Milli Burger Menüsü’nü hazırlayarak Milli Takımımıza destek oldular. 2021 yılında, iş birliğimizi genişleterek eMilli Takımımıza ana sponsor oldular. Biz de, McDonald’s ile olan güzel birlikteliğimizi sürdürerek, sponsorluk anlaşmamızı 4 yıllığına yeniledik.” 

“MİLLİ TAKIMLARIMIZIN BAŞARILARININ HER GEÇEN GÜN ARTACAĞINA İNANİYORUZ”

Kadın ve Erkek Milli Takımlar ile eMilli Takım’ın başarı ve hedeflerine değinen Mehmet Büyükeşi, “A Milli Futbol Takımımız 2024 yılında Almanya’da düzenlenecek Avrupa Şampiyonası’na katılabilmek için eleme grubunda mücadele ediyor. Önümüzde oynayacağımız çok önemli iki karşılaşma var. 16 Haziran’da deplasmanda Letonya, 19 Haziran’da ise Samsun’da Galler ile oynayacağız. Biliyorsunuz; Kadın Milli Takımımız FIFA tarafından Aralık ayında açıklanan dünya sıralamasında Ekim ayından itibaren en fazla puan toplayan takım oldu. Ve 3 basamak birden yükseldi. Kadın Milli Takımımız, 20 Eylül 2023'te başlayacak UEFA Uluslar Ligi’nde B Ligi’ne yükselmek ve Avrupa Şampiyonası elemelerine katılmak için mücadele edecek. Kısa bir tarihe ama büyük başarılara sahip olan eMilli Takımımız, FIFA eNations Cup 2023 Avrupa Eleme Gruplarını zaferle tamamlayarak Temmuz ayında düzenlenecek Dünya Kupası’nda mücadele etmeye hak kazandı. 11-14 Temmuz tarihlerinde Suudi Arabistan’da düzenlenecek FIFA eNations Cup 2023’te mücadele edecekler. McDonald’s ve diğer tüm sponsorlarımızın desteği ile Milli takımlarımızın başarılarının her geçen gün artacağına inanıyoruz.” ifadelerini kullandı.

TFF Başkanı Büyükekşi konuşmasını, “Sizlerin huzurunda Türk Futbolunun en önemli destekçileri arasında yer alan McDonalds Türkiye’nin değerli CEO’su Mwaffak Kanjee’ye ve tüm ekibine teşekkür ediyorum. Bu sponsorluk anlaşmasının Türk futbolunda büyük başarılara vesile olmasını diliyorum. Sözlerime burada son verirken, 16 Haziran’da Letonya’da ülkemizi temsil edecek A Milli Takım oyuncularımıza ve Teknik Direktörümüze başarılar diliyorum. Unutmayın; 85 Milyon Tek Yürek nereye giderseniz orada sizinle birlikte.” sözleriyle noktaladı.

KANJEE: MİLLİ TAKIMLARA OLAN DESTEĞİMİZİ GURURLA SÜRDÜRÜYORUZ

McDonald’s Türkiye CEO’su Mwaffak Kanjee ise McDonald’s Türkiye olarak, Cumhuriyetin 100. yılında da Milli Takımlara olan desteklerini gururla sürdürdüklerini söyledi. Mwaffak Kanjee, “Öncelikle bugünkü imza törenimize geldiğiniz için hepinize teşekkür ederiz. Bugün, sponsorluk anlaşmamızı 4 yıl daha uzatmanın mutluluğunu yaşıyoruz. Şimdiye dek olduğu gibi, önümüzdeki 4 yıl boyunca da, hem erkek hem kadın futbol Milli Takımlarımızın yanı sıra eMilli Takımızı da eşit derecede desteklemeye devam edeceğiz. Kadın futbolunun gelişimine katkımızı sürdüreceğiz. Milli takımlar sponsorluğumuzun ve iş birliğimizin hayırlı olmasını dilerim. Tekrar teşekkür ederim.” dedi. 

TFF-McDonald’s sponsorluk anlaşması 2026 yılına kadar uzatıldı - Resim : 3

 

MEHMET BÜYÜKEKŞİ MİLLİ TAKIM FORMASI HEDİYE ETTİ

Konuşmaların ardından TFF Başkanı Mehmet Büyükekşi ile McDonald’s Türkiye CEO’su Mwaffak Kanjee arasında sponsorluk anlaşması imzalandı. Büyükekşi, Kanjee’ye sırtında McDonald’s yazılı 10 numaralı Milli Takım forması hediye etti. Lansmanın son bölümünde ise Kadın, Erkek ve eMilli oyuncularının da katılımıyla toplu fotoğraf çekimi gerçekleştirildi.

Kaynak: Haber Global TV

Türkiye Futbol Federasyonu TFF McDonald's milli takımlar Mehmet Büyükekşi