İki değil, dört kulağı var: Fabrizio Romano
Bir futbol gazetecisinin Twitter'da 9 milyon takipçisi olması pek de alışıldık bir durum değil. İtalyan gazeteci Fabrizio Romano son yıllarda adından çok söz ettirmeye başladı. Dünyanın konuştuğu transferleri önceden patlatıyor, herkes özellikle yaz aylarında onun hesaplarına odaklanıyor. Sırrı ne?
Bu adamın sanki iki değil, dört kulağı var. Dünyanın öbür ucundaki bir futbolcu transfer görüşmesi yapsa dakikalar sonra duyuyor. 23 milyonu aşkın sosyal medya takipçisi var. Günde 30’a yakın haberi sosyal medya hesabından duyuruyor. Ve sadece 29 yaşında. Fabrizio Romano bunların hepsini nasıl başarıyor?
İtalyan gazeteci Fabrizio Romano, Twitter’da en fazla takipçiye sahip gazetecilerden biri. Transfer sezonu açıldığı zaman geceleri üç, gündüz ise bir saat uyuduğunu söylüyor. Yaptığını bir iş olarak görmediği için yorulmadığını da ekliyor. İki hafta önce Darwin Nunez’in Benfica’dan Liverpool’a transfer olacağının dedikodusunu aldığında arkadaşlarıyla oturduğu masadan koşarak evine dönüp birkaç telefon açmış. Haberi yayımladığında ise yaşadıklarını “Dünyadaki en iyi duygu” diyerek yorumluyor.
BRUNO FERNANDES'İN YERİ ÖZEL
Bu tempoyu karşılayabilmek için düzenli olarak gittiği bir doktor yok ama içki, sigaradan uzak durduğunu söylüyor. Bugüne kadar yaptığı haberler arasında en çok beğendiklerinden biri Bruno Fernandes’in Sporting Lisbon’dan Manchester United’a gidişini duyurmak olmuş. Haberi o kadar erken duyurmuş ki daha sonra Fernandes’in menajeri kendisini Manchester’a davet etmiş.
Geçen yıl Zidane’ın Real Madrid’i bırakacağı özel haberini de yayımlarken büyük keyif almış, bu işi bir meslek olarak yapacağını ise 2013 yılında Mauro Icardi, Sampdoria’dan Inter Milan’a transfer olacağının haberini yaptığında anlamış.
TWITTER'A GİRMEDİĞİ GÜN YOK
Twitter'da hiç izin yapmıyor. En son dokuz yıl önce Twitter’a girmediği bir gün olduğunu anımsıyor. “Eğer transfer pazarına ara verirseniz, unutulursunuz” demekte. Bir tane cep telefonu var ancak bu telefonu günde 10-12 kez şarj ettiğini anlatıyor. Evden çıkarken yanına üç tane powerbank almayı ihmal etmiyor. Bir keresinde bataryası arızalanan telefonunu değiştirmek için mağazaya gittiğinde, mağazadaki kişinin kendisine, “Ben böyle kötü durumda bir batarya görmedim” dediğini anlatıyor.
Fabrizio Romano, artık futbol dünyasındaki insanlar arasında bir güven sağlamış. Çok ünlü isimler bile Instagram üzerinden mahrem transfer bilgilerini vermekte sakınca görmüyor. Romano serbest bir gazeteci olarak çalışıyor ve doğrusunu söylemek gerekirse hali vakti de yerinde. İngiltere’de Guardian’a, İtalya’da Sky’a, ABD için ise CBS kanalına çalışıyor. Kendi Youtube hesabına da içerikler çekmeyi ihmal etmiyor. 12 ay içerisindeki gelirinin 1 milyon euronun altında olduğunu söylüyor. En beğendiği oyuncu Manchester City’e transfer olan Erling Haaland.
Romano gazeteciliğe 18 yaşında üniversitedeyken başladı. İlk haberi yine Mauro Icardi ile Barcelona’nın ilgilendiği üzerineydi. Romano, İngilizce, İspanyolca, İtalyanca ve Portekizce konuşabiliyor. 2020 yılının temmuz ayında 774 bin Twitter takipçisi olan Romano’nun şu an 9 milyon takipçisi bulunduğunu da eklemek gerek.
DEDİKODULARA MESAFELİ
Fabrizio Romano, gazeteciler arasındaki imajını da korumak istediğini bu sebeple ‘transfer dedikodularına’ mesafeli olduğunu aktarıyor. İşin sırrının futbolun paydaşları ile iyi ilişkiler kurmak olduğunu söylüyor. Deneyimli gazeteci, “Eskiden influencer diye bir şey yoktu. Biz muhabirler eşik bekçisi gibiydik. Rolüm insanlara neyin doğru, neyin yalan olduğunu söylemek” diyor.
Avrupa kulüpleri ile kurduğu iyi ilişkiler için 2020 yılında Bayern Münih örneğini veren Romano, “Niko Kovac oyuncuydu daha sonra antrenör oldu, Hasan Salihamidzic oyuncuydu şimdi de sportif direktör, Oliver Kahn CEO olmak üzere. Bu insanları oyuncuyken veya sonrasında tanıdığınız zaman, onlar yeni mevkilere geldiklerinde, sizin avantajınıza oluyor” değerlendirmesinde bulundu. Romano çoğu haberinde istihbaratı aldıktan sonra iki kaynaktan olayı doğrulattığını belirtiyor.
Kaynaklar: Die Welt, Bleacher Report
Kaynak: Web Özel