Ömrü uzatan alışkanlıklar cinsel performansı da artırıyor

Klinik Üro-Androloji Uzmanı Prof. Dr. Halim Hattat, ömrü uzatan alışkanlıkların cinsel performansı da arttırdığını belirterek, cinsel performansı etkileyen yiyecekleri ve yaşamsal alışkanlıkları açıkladı.

17.09.2020    14:20

Cinsel sorunlar üzerinde en etkili olan faktörlerden kalp-damar hastalıkları, şeker hastalığı, yüksek tansiyon ve kolesterol gibi pek çok sağlık sorununa genetik mirasınız zemin oluştursa da gençlik yıllarından beri edindiğiniz yanlış yaşam tarzı alışkanlıkları bu problemlerin oluşmasını kolaylaştırıyor. Sağlıksız beslenme planı, hareketsiz yaşam, uyku problemleri, aşırı stres sağlığınızı zannettiğinizden daha fazla etkiliyor.

University of Cambridge’de 40-79 yaşları arasında 20 bin kadın ve erkek üzerinde yapılan bir araştırma, doğru yaşam alışkanlıklarının sağlık için ne kadar önemli olduğunun bir kanıtı. Bu çalışmaya göre sigara içmemek, düzenli egzersiz yapmak ve her gün 5 porsiyon sebze ile meyve yemek hem cinselliğinizin kalitesini yükseltiyor hem de yaşam sürenize tam 14 yıl ekliyor. Yani sadece 4 sağlıklı seçim ile ömrünüzü de uzatabiliyorsunuz.

Daha yüksek serbest testosteron seviyeleri için doğru seçimler önemli. Testosteron yapımında kullanılan çinko, yağsız et seçenekleri, süt ve süt ürünlerinde ve tahıllarda bolca var. Et yerine baklagilleri de tercih edebilirsiniz. Yine brokoli, brüksel lahanası, karnabahar gibi sebzelerde bulunan indol-3 maddesi de hormonları düzenliyor. Ancak yüksek çinko içeren karaciğer ve deniz ürünlerinin kolesterolü yüksek olabiliyor.

- Yine daha dengeli serotonin ve dopamin salgısı için bol bol balık, Omega-3 zengini soğuk su balıkları veya EPA-DHA desteklerinden faydalanın.

- Ceviz, fındık, badem, kabak çekirdeği, keten tohumu, zeytinyağı, kanola yağı da sağlıklı seçimler.

- En az 4 ay devam edeceğiniz düzenli bir egzersiz programının da beyin kimyasallarını dengelediği gösterildi.

- Cinsel ilişki sırasında kullanılan kegel ve pelvik kas çalışmaları yapın.

- Kafein, alkol ve sigaradan uzaklaşın.

- B vitamini eksikliğiniz olup olmadığını kontrol ettirin.

- Kas sağlığına iyi gelen magnezyumu ıspanak, yulaf kepeği, badem, keten tohumunda bulabilirsiniz.

Kaynak: Haber Global

Sıradaki Haber Yükleniyor