Bin Çin firması 15 yıl dayanabilen elektrikli otomobil bataryası üretti

Ajans Bizim
Elektrikli Otomobil Teknoloji Haberleri Otomobil
Bin Çin firması 15 yıl dayanabilen elektrikli otomobil bataryası üretti

Çinli otomobil bataryası devi CATL, elektrikli otomobiller için 15 yıl ve 1,5 milyon kilometre garantili dayanıklı bir pili duyurdu.

Bataryaların ömrü, otomobil alıcılarını gittikçe daha fazla ilgilendirmeye ve hatta endişelendirmeye başladı. İlk “modern” elektrikli otomobiller (Renault Zoé, Nissan Leaf, Tesla Model S) , eskiyen bataryalar ve tekrarlanan hızlı şarj döngüleri nedeniyle kapasite kaybı nedeniyle pil değiştirilmesinin o kadar da yaygın olmadığını gösterdi.

Beş haneli rakamlara ulaşan fiyatlarıyla tüm bir batarya paketini değiştirmenin çok pahalı olabileceği doğru, ancak 2010'ların başında piyasaya sürülen ilk teknolojilerde bile akülerin o kadar da kötü yaşlanmadığı ortaya çıktı.

Öncelikle ticarî araçlara uygulama

Gerçek şu ki, kullanım ömrü de üreticiler için bir satış sebebi olabilir. Bu nedenle, bazı markalar, yakında otomobillerinin en az 15 yıl dayanan ve 1,5 milyon kilometreye kadar yol kat edebilen bir bataryaya sahip olduğunu öne çıkarabilecek

Bu akü, dünyanın önde gelen akü üreticisi CATL ile işbirliği yapan Çinli ticarî araç devi Yutong Group tarafından vaat ediliyor.

Bu yeni tip akü, otobüsler, kamyonetler ve ağır yük araçları da dahil olmak üzere çeşitli segmentlerde uygulanacak. İkinci aşamada, bu tür bir batarya şüphesiz otomobillere de girecek.

Batarya ünitesi için 1,5 milyon kilometre sürüş garantisi veren Yutong Group, ticarî araç kullanıcıları, özellikle de teslimat işi yapanlar için işletme maliyetlerini azaltmayı ve getirileri en üst düzeye çıkarmayı taahhüt ediyor. 

Yutong Group, yeni bataryaya yönelik hedefleri bağlamında 12 yeni ticarî araç modelinin piyasaya sürüleceğini de duyurdu.

Yüzde 1,5

2011-2023 yılları arasında trafiğe çıkan 15 binden fazla araç üzerinde yapılan bir çalışmada, akülerin yaklaşık yüzde 1,5'inin değiştirildiği belirlendi. Bu veriler, araçların piyasaya sürüldüğü yıla göre ayrıştırıldığında, sorunların büyük çoğunluğunun daha eski araçlarda (2015'ten önce) meydana geldiği ortaya çıkıyor.

Son yıllarda kaydedilen ilerleme sayesinde bu değişimler gittikçe azalacak ve değiştirilen aküler bir geri dönüşüm sürecine girecek.

Ayrıca, sadece birkaç yüz avro karşılığında bir aküdeki hücrelerin sadece bazılarını değiştirmenin mümkün olduğu ve bunun tüm bataryayı değiştirmek zorunda kalmayı önlediği belirtiliyor.