Cindy Crawford neden zamansız güzel?

Bazı insanlar hiç yaşlanmıyor. Bu sadece güzel genlerin sonucu olamaz, kendilerine çok iyi bakıyorlar. Top model Cindy Crawford bunun yaşayan örneği gibi. 51 yaşındaki Crawford'ın sırrı ne?

Cindy Crawford neden zamansız güzel?

Son bir buçuk yılın sağlığımıza iyi geldiğini söyleyemeyiz. Pandemi dolayısıyla evde kaldığımız zaman arttı, spor salonları kapandı, sağlıklı beslenme konusunda da iyi bir sınav vermedik.

Fakat belli ki süper model Cindy Crawford bizimle aynı pandemi döneminden geçmemiş. Bir kanser derneğine yardım toplamak için girdiği projede oynadığı eski bir reklamdaki görüntüsünü canlandıran Crawford’un 1992 yılındaki haline hiç de uzak olmadığı göze çarptı.

Kot şortu, beyaz üstü, ve stiletto’larıyla fotoğrafın 30 yıl öncesinin bir canlandırması olduğunu söylemek zordu. Eski süper modelin iyi genlere sahip olduğu aşikar fakat yaşlanmaya karşı bir antikor yok. Elle dergisine verdiği bir röportajda, “İlerleyen zamanla kavga edemezsiniz” diyordu.

Crawford 1992 yılında oynadığı bir reklamı 52 yaşında yeniden canlandırdı. Fotoğraf: Instagram/@cindycrawford

30 YILDIR SPOR

Peki Crawford nelere dikkat ediyor? Bir kere önce 30 yıldır düzenli spor yaptığını söyleyelim. Haftada üç kez en az 20 dakika kardiyo yapıyor, bu evdeki merdivenleri tempolu bir şekilde inip çıkmak da olabilir trambolinde zıplamak da. Bu aktiviteleri yaparken de sesli kitap dinlemeyi ihmal etmiyor.

Kardiyonun ardından ağırlık idmanına geçiyor. İdmanları geleneksel, eğilip kalkma, lunge ve ön kol hareketlerine önem verdiğini söylüyor. Haftalık idmanlarından birisini sosyalleşmek için arkadaşlarıyla birlikte yapmayı ihmal etmiyor.

Crawford mezoterapiye de önem veriyor. Bu yöntem antioksidanlar ve vitaminlerin bir iğne vasıtasıyla derinin altına yerleştirilmesine yardımcı oluyor. Aynı zamanda derisinin sürekli olarak temiz kaldığından emin olmak için kızılötesi ışınlara sahip saunasına girmeyi ihmal etmiyor.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Cindy Crawford (@cindycrawford)

GÜNEŞTEN KAÇIYOR

Güneşin cildi yaşlandırdığını iyi bilen Crawford, Malibu gibi güneş alan bir bölgede yaşamasına rağmen güneşlenmekten kaçınıyor aynı zamanda en yüksek faktörlü güneş kremlerini sürüyor. Yaşlandıkça ayakların büyümesine karşı olarak ayaklarını sürekli nemlendiriyor, saçının daha yumuşak olması için kendi geliştirdiği kremlerden kullanıyor.

Peki ya yemek? Crawford’ın bu konuda altın bir kuralı var. Gün içerisinde tükettiklerinin yüzde 80’inin sağlıklı yiyecekler olmasına dikkat ediyor. ‘Geri kalan yüzde 20’nin de cips falan olduğunu düşünmeyin!

Crawford'ın 1992 yılında oynadığı reklam filmindeki hali ile şimdi hali. Oyuncu şu an 51 yaşında.

PROTEİN AĞIRLIKLI BESLENME

Kahvaltıda genellikle protein karışımları tüketiyor. Bazen de somon, yumurta, avakado ve yaban mersininden oluşan bir menüyü tercih ediyor. Crawford yaptığı sporun hakkını yedikleriyle veriyor.

Öğle yemeğinde genellikle tavuklu veya tavuksuz salata diyor. Akşam yemekleri için makarna, köfte ve sebzeden oluşan bir menüye uymaya dikkat ediyor. Ailede herkesin yemek düzenini ayarlamaya çalıştığını söyleyen Crawford, “Ben makarna çocuklar da sebze yemek istemiyor” diyor.

Alkol tüketimi az. Genellikle su içiyor. Bazen eşi ile birlikte bir kokteyl yudumlamaktan zevk aldığını söylüyor. Modellik kariyerinin başında daha çok ekmek ve makarna tükettiğini anlatan Crawford, “New York’a ilk taşındığımda nedendir bilmiyorum herkes ‘makarna düşük yağlıdır, ye’ gibi bir kafa içindeydi. Ben de onun diyet bir ürün olduğunu sanıyordum. Bunu duyunca çok mutlu olmuştum” diyor. Çoğu diyetisyen de makarnayı sağlıksız bir ürün olarak tanımlamıyor ama içine konulan sosyal ve yapılış biçimi makarnayı ağır bir yemek yapabiliyor.

Crawford bilinçsiz yiyecek tüketimine karşı, hatta buna sinirleniyor bile denebilir. Verdiği bir röportajda, “Ben ‘cips yemeyin’ demiyorum. Kendinizce uygun olan miktarda yiyin. Bazen öyle yiyen insanlar görüyorum ki bir noktadan sonra yemekten keyif de almıyorlar” ifadelerini kullanıyor.

Kaynaklar: The Telegraph, Elle, Reuters