Kazanın nedeni kör sürüş mü?

Yaşam Haberleri Gündem haberleri Sakarya Trafik kazası Otomobil
Kazanın nedeni kör sürüş mü?

Kuzey Marmara Otoyolu'nun Sakarya kesiminde meydana gelen zincirleme kazayı değerlendiren Yol ve Trafik Güvenliği Danışmanı Özgür Şener, “Sisin olmadığı kazalar da var. Gündüz gözüyle olan kazalar da var. O yüzden tek başına sis diyemeyiz. Sisin içerisinde sürüşe kör sürüş deniliyor" dedi.

Türkiye'yi yasa boğan korkunç kazanın ardından, trafikte yapılan ölümcül hatalara yönelik uyarılar gelmeye devam ediyor. Üsküdar Üniversitesi İş Sağlığı ve Güvenliği Bölümü Öğretim Görevlisi, Yol ve Trafik Güvenliği Danışmanı Özgür Şener, Kuzey Marmara Otoyolu'nun Sakarya kesiminde 7 aracın karıştığı, 10 kişinin öldüğü ve 59 kişinin yaralandığı zincirleme kazayı değerlendirerek, siste araç kullanma konusunda önemli önerilerde bulundu.

Kazanın nedeni kör sürüş mü? - Resim : 1
Siste kaza olur algısı doğru mu?

SİS DETAYI

“Gerekli tedbirleri alacak şekilde organize olursa tabii ki kaza olması mümkün değil” diyen Şener, ‘Sis olunca kaza olur’ algısının doğru olmadığını ifade ederek, şöyle devam etti:

“Sis olunca kaza olur. Karanlık olunca kaza olur. Yağmur yağınca kaza olur…’ Bunu söyleyemeyiz. Birçok parametreyi göz önünde bulunmak gerekiyor… Sisle ilgili yani hava şartlarına bakmak lazım, sürücünün durumuna bakmak lazım, aracın durumuna bakmak lazım... Yolla ilgili varsa duruma bakmak lazım. Diğer şoförlerin, diğer sürücülerin konumlarına bakmak lazım. Yani ne oldu da kaza oldu?”

Kazanın nedeni kör sürüş mü? - Resim : 2
Şener, bir kazada tek başına bir şey bulunamayacağını, kazayı tetikleyen ve etkileyen birden fazla konunun olabileceğini anlattı

ZİNCİRLEME REAKSİYON

Şener, söz konusu kazanın zincirleme reaksiyon gibi düşünülmesi gerektiğini söylerken, "Sis olmasaydı bu kaza olur muydu?’ Olmayabilirdi. Ancak Türkiye'deki bütün kazaları sise bağlamamız lazım. Sisin olmadığı kazalar da var. Gündüz gözüyle olan kazalar da var. O yüzden tek başına sis diyemeyiz” diye konuştu. 

Kazanın nedeni kör sürüş mü? - Resim : 3
Uzmanı, sisli havalarda araç kullanımını anlattı.

KÖR SÜRÜŞ

Sisli havalarda nasıl araç kullanılması gerektiği konusuna da değinen Şener, şunları söyledi: 

“Sisli havada; sürüşün belirli mesafenin altına düştüğü ve sürücünün artık yolun ilerisini gözleyemediği, neredeyse 10-15 saniyelik bir mesafeyi gözlemleyemediği bir noktada sürüşü sonlandırmak lazım. Güvenli bir yer bulacaksınız. Sis nasıl olsa kalkan bir şey. Yani kar gibi, buz gibi değil. Buz olsa tuz atılması lazım. Kar olsa karın kürenmesi lazım ama sis eninde sonunda mutlaka kalkıyor. Yarım saat, kırk beş dakika sonra çünkü anlık bir şey neredeyse, bir bulut geçişi gibi olduğu için. Sisin içerisinde sürüş yapmaya ‘kör sürüş’ diyoruz. Buna gerek yok. Güvenli bir nokta bul ve güvenli bir noktaya aracını çek." 

Kazanın nedeni kör sürüş mü? - Resim : 4
Araçların sis farları mutlaka açık olmalı.

HIZ AZALTILMALI 

"Güvenli bir nokta yok. Otoyoldasın. İlk mola yeri uzakta bir yerdeyse maksimum görünürlüğü sağlayacak şekilde aracın sis farlarını açmak lazım. Hızını azaltmak lazım. Mümkün olduğunca da işte sağ şeritte seyir yapmamız lazım. Sağ şeritten ileriyi gözlemleyerek sürüşü daha düşük hızlarda, çünkü yine de bir kazaya karışabiliriz. Hiç görmediğimiz önümüzde bir araç durmuş olabilir, kontrolsüz bir yerde. Ona çarpabiliriz, ama hiç olmazsa çarpmanın şiddeti düşük olur.” 

sibel.gulersoyler@haberglobal.com.tr

Kaynak: Web Özel