Hız sınırı otomobilleri aşmaya başlayan bireysel skuterler, otoban ve çevre yollarına da girmeye başladı
İstanbul Kadıköy'de D-100 Karayolu'nda 120 kilometre hızla araç sollayan skuterın görüntülerinin ardından, skuterlerde hız sınırlaması yeniden gündeme geldi. Çevre yolları ve otobanlara da çıkmaya başlayan skuterler, tartışma konusu oldu. Uzmanlar, yetkililere çağrı yaptı.
Şehiriçi ulaşımda trafik yoğunluğundan kaçmak için kullanılan elektrikli skuterların güvenliği yeniden tartışma konusu oldu. Önceki gün Kadıköy D-100 Karayolu'nda 120 kilometre hıza çıkan skuter şaşkınlık yarattı. Kiralama firmalarının skuterlarına elektronik sistem üzerinden hız limiti uygulanabilirken, şahsi olarak satın alınanlarda böyle bir uygulama yapılamıyor.
UKOME kararıyla bazı ilçelerde hız sınırı uygulamasına geçildi. Kiralık skuterler bu ilçelerde belirlenen hızı aşamıyor. Ancak bireysel olarak alınan skuterlerde bu sınıra uyan ise çok az. Uzmanlar skuterların da plakalandırılması gerektiğini ve bu şekilde denetlemenin daha kolay olabileceğini söylüyor. Skuter satıcıları ise, araçların ülkemize 25 kilometre hız sınırıyla limitli bir şekilde geldiğini ancak çeşitli yazılımlarla limitlerin kaldırıldığını, marka ve modele göre 50 ile 120 kilometre arasında hız limitine ulaşabildiğini söylüyor.
Traktör, plakalı olmasına rağmen giremez diye tabela vardır, skuterların girmesinin kesinlikle yasak olması lazım. Skuterların şehir içerisinde en güvenli gidecekleri yol ters istikamettir. 'Gör-görül, hayatta kal' mantığıdır. Skuter gelen aracı görecek, giden skuterı görecek. En ufak bir hareketinde skuter en azından kendini kurtarabilecek bir hamle yapabilir" diye konuştu.