2023 LGS'de sıralamada etkili olacağı tahmin edilen dersler hangileri?
Bugün yüz binlerce öğrenci, Liseye Giriş Sınavı heyecanıyla ter döktü. Sınav stresini geride bırakıp merakla sonuçları bekleyen öğrencilerin aklındaki en büyük soru ise, hangi derslerin sıralamada daha etkili olacağı. Uzmanlardan yanıt gecikmedi.
Milli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB) uyguladığı, 8’inci sınıf öğrencilerinin girmiş olduğu Liselere Geçiş Sistemi (LGS) Sınavı, Türkiye genelinde yaklaşık 1 milyonu aşkın öğrencinin katılımıyla gerçekleşti. İki oturumdan oluşan sınavın birinci oturumu 09:30'da ikinci oturumu ise 11:30'da başladı. Sınavın birinci bölümünde öğrencilere 50 soruluk sözel alan testi için 75 dakika süre verilirken, ikinci bölümünde ise 40 soruluk sayısal alan testi için öğrencilere 80 dakika süre tanındı. Sınavda A, B, C ve D olmak üzere 4 farklı kitapçık kullanıldı. Eğitimciler, sınav sonrası öğrencilerden gelen soru yorumları üzerinden soruları değerlendirdi.
“SORULARIN ZORLUK DÜZEYİ ORTA VE ORTANIN ÜSTÜ”
Bu yıl LGS’de geçen yıldan farklı olarak öğrencilerin 8’inci sınıfın ikinci dönem konu ve kazanımlarından sorumlu tutulmadığını hatırlatan Eğitimci Adil Kurt, “LGS’nin geneline bakıldığında Türkçe ve Fen Bilimleri derslerinin öğrencinin sıralamasını belirleyeceği öngörülmektedir. Türkçe dersindeki soruların; doğru okuyan, bilgiyi kullanabilen ve dikkat becerisi güçlü öğrencilerin yapabileceği tarzda olduğu gözlemlenmiştir.
Soruların zorluk düzeyi orta ve ortanın üstü olarak belirtilebilir. Fen Bilimleri dersinde soruların geçen seneye göre zorluk düzeyinin fazla ve çeldiricilerinin daha güçlü olduğu görülmektedir. Kolay ve orta zorlukta soru sayısının zorlayıcı sorulara göre daha fazla olduğu belirtilebilir. Görsel içerikli sorular, daha ön planda olup çok dikkatli bir şekilde incelenmesi önem teşkil etmektedir” dedi.
Matematik branşında görsele dayalı soruların ön plana çıktığını vurgulayan Kurt, “Sınavda kazanım odaklı ve işlem becerisi gerektiren soruların çok olduğu gözlemlenmiştir. Yoruma dayalı soruların az sayıda olduğu ve basit düzeyde yorum gerektirdiği tespit edilmiştir. Matematik sınavının geçmiş yıllara göre kolay bir sınav olduğunu söyleyebiliriz. T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük sınavındaki soruların anlam bulanıklığı içermeyen, öğrencilerin aşina olduğu tarzda sorulardan oluştuğu görülmekle birlikte zorluk düzeyinin orta olduğu ifade edilebilir.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde, okuma anlama sorularının içerisinde kavram bilgisinin de ölçüldüğü görülmektedir. Sınav yoğun olarak dikkat gerektiren sorulardan oluşmuştur. İngilizce dersinde ise dikkatli okuyan, okuduğunu transfer edebilen ve özümseyen öğrencilerin kolaylıkla yapabileceği bir sınav olduğunu söylemek mümkündür” diye konuştu.