112'yi arayan vatandaşın isteği 'pes' dedirtti: Sevgilimden ayrıldım, içim yanıyor itfaiyeyi bağlayın

112'yi arayan vatandaşın isteği 'pes' dedirtti: Sevgilimden ayrıldım, içim yanıyor itfaiyeyi bağlayın

Bingöl’de acil numaraların bir çatı altında toplandığı 112 Acil Çağrı Merkezi'nde 3 ayda 142 bin çağrıya cevap verildi. Çağrıların çoğunluğunun gereksiz olduğu aramalarda "Sevgilimden ayrıldım, içim yanıyor itfaiyeyi bağlayın" talebi bu kadarına da pes dedirtti.

Bingöl’de acil çağrı yapılması gereken durumlarda vatandaşların birden çok numara yerine 112'yi aramaları için kurulan Bingöl Valiliği 112 Acil Çağrı Merkezi, yaklaşık 3 ay önce hizmete girdi. 

Bu süreçte 142 bin 184 çağrıyı yanıtlayan 112 Acil Çağrı Merkezi çağrı karşılama personelleri, 40 bin 128 adet asıl vakaya ulaşırken, 102 bin 56 asılsız çağrıya maruz kaldı.

82 personelle vatandaşlara hizmet veren 112 Acil Çağrı Merkezi'nde emniyet, jandarma, AFAD, itfaiye, sağlık, orman gibi kurumların çağrı lokasyonları bulunuyor.

 

112 Acil Çağrı Merkezi'nde çalışan Arzu Vural, acil durumların yanı sıra birçok kez gereksiz trajikomik çağrılar da aldıklarını söyledi. Bu konuda vatandaşlardan hassasiyet beklediklerini dile getiren Vural, şunları ifade etti: 

"Acil durumlarda aradığımız farklı farklı numaralar vardı. Şu an tüm acil durumlar için 112’yi arıyoruz. Yaklaşık 3 aydır bu kurumda çalışmaktayım. Ciddi konular dışında lüzumsuz çağrılar da alıyoruz. Bunlardan birkaçını belirtmem gerekirse bir erkek vatandaşımız işte 'Doğum sancım var' diye bizi aramıştı. Onun dışında gecenin ikisinde 'Evde fare var, beni kurtarın' diyen vatandaşlarımız oluyor. Biri de 'Sevgilimden ayrıldım, içim yanıyor itfaiyeyi bağlayın' diye aramıştı bizi. Bu tarz trajikomik çağrılar alıyoruz. Tabii alırken gülüyoruz ama çok ciddi bir konu bu. Vatandaşlarımızın bu konuda çok daha dikkatli olmalarını istiyoruz.” 

Kaynak: İHA

Bingöl 112 acil çağrı merkezi