Yerli otoda 25 yan sanayici yer alıyor

Yerli otoda 25 yan sanayici yer alıyor

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun (TOGG) yürüttüğü yerli otomobil projesinde, birçok tedarikçi firma çözüm ortağı olarak yer alıyor. Bu firmaların birçoğu ise Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) üyesi olarak faaliyet gösteriyor.

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun (TOGG) yürüttüğü yerli otomobil projesinde, birçok tedarikçi firma çözüm ortağı olarak yer alıyor. Bu firmaların birçoğu ise Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) üyesi olarak faaliyet gösteriyor. TOGG ile çalışan 25 üyelerinin olduğunu açıklayan TAYSAD Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, "TOGG'la şu an görüşen, aralarında elektrikli araçlara da parça üreten 60 civarında firmamız var. Bunlar arasında 25 firmayla iş birliğine başladılar. Ama hedef 60 firmanın tamamıyla çalışabilmek. Bizim içimizde birçok firma TOGG'un projesini normal bir ticari iş olarak görmüyor, sahipleniyor" ifadesini kullandı" dedi

Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'nun (TOGG) geliştirdiği yerli otomobil, 2 yıl sonra yollarda olacak. 27 Aralık 2019 tarihinde ilk gösterimi yapılan otomobil, yüzde yüz elektrikle çalışacak.

Otomobilin ilk etapta SUV karoser ile piyasa çıkacağı belirtilirken, ilerleyen yıllarda sedan, hatchback, MPV ve hafif ticari araç gibi farklı gövde seçenekleri de satışa sunulacak

Göreve geldiği ilk günden beri yerli otomobilin etrafında bir ekosistem kurmak için çalıştıklarını her fırsatta vurgulayan TOGG CEO'su Gürcan Karakaş, otomobilin bilgi ve birikim paylaşımının ürünü olacağını söylemişti

Bu kapsamda, TOGG yönetiminin, yan sanayi şirketleri ve tedarikçilerle ilk günden beri yakın temasta olduğu biliniyor.

Öyle ki, otomobilin kokpit, yürüyen aksam, platform ve elektronik sistemleri gibi farklı bileşenleri yan sanayi şirketleri ile birlikte geliştiriliyor.

'TOGG'U SAHİPLENİYORUZ'

Konuya ilişkin açıklamalarda bulunan Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Yönetim Kurulu Başkanı Alper Kanca, TOGG ile iş birliklerinin olumlu seyrettiğini bildirdi.

Kanca, "Bizim TOGG'la şu an görüşen, aralarında elektrikli araçlara da parça üreten 60 civarında firmamız var. Bunlar arasında 25 firmayla iş birliğine başladılar. Ama hedef 60 firmanın tamamıyla çalışabilmek" dedi.

TOGG CEO'su Gürcan Karakaş'ın sektöre yabancı bir isim olmadığını bildiren Alper Kanca, "Gürcan Bey de bizim içimizden çıkan birisi. Bu, iş birliğini kolaylaştırıyor. Kolaylıkla iletişimde bulunuyoruz ve bizim içimizde birçok firma TOGG'un projesini normal bir ticari iş olarak görmüyor, sahipleniyor. Bu memleketin bir işi diye teklif veriyor" ifadesini kullandı.

Alper Kanca, Türkiye'nin Otomobili fikrini en başından beri desteklediklerini belirterek, "İşin ilginç tarafı 1.5-2 sene önce Türkiye'nin Otomobili Girişim Grubu'ndaki (TOGG) arkadaşlar hibrit yerine tamamıyla elektrikli araç üreteceklerini söyleyince ben kendi adıma biraz şüpheyle bakmıştım. Erken diye düşündüm. Ama geçen 1.5 senede onlar haklı çıktı. Mesela Volkswagen bir anda hibrit yerine elektriğe öncelik verdi. TOGG ekibi de bu geçişi öngördüler. Tarih onları haklı çıkardı. Bu haklılığın kredibilitesi var onlarda ve bu sayede kamuoyu daha çok güvendi, inandı" dedi.

Otomotiv için devletin son 1-2 senedir olabilecek en iyi teşvikleri verdiğini aktaran Kanca, ancak yeni teknolojilerin ülkemize gelmesi ve araçlarda kullanılması amaçlı olarak, teşviklerin daha fazla yeni teknoloji ürünlerine odaklanması gerektiğini bildirdi.

'ÇİN'DEKİ GELİŞMELER AVRUPA'YI ETKİLER'

Alper Kanca, küresel gelişmelerin otomotiv endüstrisine etkilerine ilişkin de açıklamada bulundu. Çin'deki virüs salgının olası etkilerine değinen Kanca, "Türkiye'nin geçen sene Çin'den yaptığı ithalatın çok küçük bir miktarı araç üretiminde yani araba fabrikalarında kullanılıyor. Büyük kısmı yedek parçada aksesuarda kullanılıyor. Satış sonrası tamir-bakım kısmında kullanılıyor. Yani ana sanayi 50 milyon dolar civarında bir alım yapmış Çin'den. Bu çok düşük bir rakam. Ama yedek parça ve tamir bakım piyasasına biraz etkisi olur, orada fiyatlar biraz oynar belki. Çin'deki fabrikaların üretime ara vermeyi uzatması Avrupalıları çok etkiler. Bu durum dolaylı yönden bizim otomotiv sanayimizi de etkiler" dedi.

2019 yılının bekledikleri kadar iyi geçmediğini aktaran Kanca, bunun bir nedeninin yurt içindeki satışlar, diğer nedeninin de küresel gelişmeler olduğunu söyledi.

İhracatın büyük kısmının Almanya, Fransa, İngiltere ve İtalya'ya yapıldığını ifade eden Kanca, "Biz otomotiv tedarikçilerinin doğrudan ihracatı 10.6 milyar dolar. Ama Türkiye'nin toplam otomotiv ihracatı 31.2 milyar dolar. Bizim bu toplamda önemli payımız var. Çünkü her yurt dışına ihraç edilen araçta bizim ürettiğimiz parçalar var. Dolayısıyla biz toplam tutara bakıyoruz. 2020 hedefimiz bu anlamda toplamda 32 milyar dolar" değerlendirmesinde bulundu.

TAYSAD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Kemal Yazıcı ise, "TOGG'un görevi, aracı belirtilen sürede üretmek. Bizim de görevimiz, onların istediği her parçayı Türkiye'de yapabilmek için ne gerekiyorsa yapmak. Batarya ile ilgili çalışma yapan arkadaşlarımız var. Ama TOGG, şu an bu bataryayı hazır almak zorunda" diye konuştu.

yerli otomobil TOGG