Yeni 'Space Jam' çılgınlığı! 200 marka birden sponsor oldu!

Metin Aktaşoğlu
Metin Aktaşoğlu

LeBron James'in başrolünde oynadığı Space Jam: Yeni Efsane vizyona girdi. 25 yıl önce Michael Jordan'ın boy gösterdiği orijinal Space Jam'le kıyaslama yapılacaktır ancak devir değişti. Filmin pazarlama potansiyeli filmin kendisinden daha büyük heyecan yaratmakta. İşte çarpıcı detaylar!

21.07.2021 15:39 | Son Güncelleme : 21.07.2021 16:06

Michael Jordan ve Looney Tunes karakterlerini bir araya getiren; daha çok Bugs Bunny ile MJ'in pazarlama gücünü buluşturan unutulmaz 1996 tarihli Space Jam filminin devam filmi olan Space Jam: Yeni Efsane cuma günü ABD'de nihayet gösterime girdi.

Bu kez başrolde ise mevcut basketbol dünyasının en büyük süperstarı LeBron James yer alıyor. Çeyrek asır sonra yeni bir sansasyon yaratmak isteyen Space Jam: Yeni Efsane için başta Warner Bros. ve dev yapım şirketinin yanında bu projede yer alan 200'ü aşkın partner, mitralyöz edasıyla tüm dünyayı Space Jam çılgınlığıyla kasıp kavurmak istiyor.

GİŞEDE OLMASA DA...

Filmin özellikle pandemi sürecinden tam da çıkılamamışken gişede rekorları alt üst etmesi elbette beklenmiyor ancak perdenin dışında kalan tüm mecralara hakim olması muhtemel. Amazon.com'dan evcil hayvan ürünlerinin satıldığı BarkBox'a, Microsoft'tan McDonald's'a kadar pek çok dünya devi bu projenin içinde yer almak istiyor.

Ortaya çıkan bu çılgın tablo, markaların Hollywood ile bağ kurmaya ne kadar hevesli olduğunu da göstermekte. Ayrıca yine bu tablo, 1996'da vizyona giren orijinal Space Jam'den bu yana tüketici davranışlarının ne kadar değiştiğine dair de fikir veriyor.

Warner Bros.'un küresel marka ortaklarından sorumlu kıdemli başkan yardımcısı Louise Soper, “Filmi insanlara ilgi çekici bir şekilde sunmaya çalışıyoruz” diyor: “Ürünün kendisi o kadar çekici ki bu hiç tartışmasız bir şekilde ortaklarımızın en çok ilgi gösterdiği filmlerden biri oldu.”

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by LeBron James (@kingjames)

Orijinal Space Jam vizyona girdiğinde bu tarz ilişkiler daha emekleme dönemindeydi. Elbette filme, Jordan'ın sponsorları olan Nike, Coca Cola ve McDonald's gibi markalar dahil olmuştu hatta filmden 5 yıl önce, 26. Super Bowl'da, Michael Jordan ile Bugs Bunny'nin basketbol oynadığı Nike reklamı filme ilham olmuştu. Lakin yine de böylesine epik bir ticarileşmeden söz etmek mümkün değildi.

'ASLAN KRAL KAPI AÇMIŞTI'

Konuya dair fikir belirten bir diğer isim de Warner Bros.'un küresel markalar ve deneyimler başkanı Pam Lifford oldu. Lifford'a göre Walt Disney'in unutulmaz filmi Aslan Kral, endüstrinin bugün kullandığı birçok teknik için şablon oluşturmuştu. Stüdyolar o dönemden sonra filmleri (özellikle animasyon filmleri) ve filmlerdeki karakterleri pazarlamak ve hem filmi hem de karakterleri uzun yıllar pazarlanabilecek bir marka haline getirmek için çok daha fazla düşünmeye başladı.

Disney'in 2019'da Aslan Kral'ı son teknolojiyle baştan hazırlayıp vizyona sokmasıyla bugün hala Simba ürünleri alıcı buluyor.

İlk Space Jam'de MJ bir McDonald's fincanı tutuyor, mutfağında mısır gevreği olarak Rice Krispies yiyor, beyzbol eldivenleri Wilson marka... Ancak buna rağmen Nike, Space Jam'e özel bir Jordan marka bir basketbol ayakkabısı çıkardığında tarihler 2000 yılını gösteriyordu.

Bu “hata” yeni filmde yapılmadı. Popüler kültürün alışverişin her alanında değişken ancak kalıcı bir etkisi olduğu artık çok daha aşikar. Spor ayakkabı sitesi Another Lane'in kurucu ortağı Chad Jones, ilk filmden önce bir çocukken Jordan'ın ne giyeceğini düşünüp heyecanlandığını hatırlıyor ve şöyle diyor: “Artık daha filmi izlemeden filme dair tüm ürünleri görüyoruz. Önceden olduğunun tam tersi...”

Nike bu film için yan markaları Converse ve Jordan da dahil olmak üzere beş farklı spor ayakkabı serisi çıkardı. İlk adımlarını atan bebekler için bile filme özel ayakkabı bulabiliyorsunuz.

Filmde LeBron James'e başrolde Don Cheadle eşlik ediyor.

MARKA YAĞMURU

Filme dair sayısız kampanya var ancak giyim ve aksesuar sektöründeki durum gerçekten ilgi çekici. Stüdyo; H&M, Gap, Tommy Hilfiger, Primark, Torrid, Forever 21, Vilebrequin, A Bathing Ape, Diamond Supply, Fanatics, Members Only, MeUndies, Pottery Barn Teen, Stance, Love Your Melon ve New Era ile ortaklık kurdu.

Boxoffice Pro'ya göre filmin, Kuzey Amerika'daki açılış hafta sonu satışlarından 26.4 milyon dolar kazanması bekleniyor. Tablo orijinal filmin, bilet fiyatlarının daha düşük olduğu 25 sene önce elde ettiği 27.5 milyon dolardan çok da uzak değil. Chicago Tribune'ün 2009 yılında yayınladığı araştırmaya göre, film küresel gişe satışlarında 230 milyon doları aşmış ve o döneme kadar ticari gelir olarak ise 1.2 milyar dolar elde etmişti.

metin.aktasoglu@haberglobal.com.tr

Kaynak: Haberdeki bilgilerin bir kısmı Bloomberg'de "LeBron James’s ‘Space Jam’ Spurs Stampede of 200 Product Tie-Ins" başlığıyla yayınlanan makaleden derlenmiştir.

Kaynak: Özel Haber

Sıradaki Haber Yükleniyor