Yeni Peugeot 208 Türkiye'de satışta! İşte fiyatı
Peugeot'un 2019 Cenevre Otomobil Fuarı'nda tanıtılan b-segment modeli 208 Türkiye'de satışa sunulduç 2 farklı motor ve 3 farklı donanım seçeneği ile satışa sunulan Peugeot 208'in fiyatı ne kadar?
Peugeot'un geçen sene tanıtılan yeni modeli, Peugeot 208 Türkiye'de satışa sunuldu. B-segment hatchback olan 208, Active, Allure ve GT olmak üzere 3 farklı donanım paketi ile satışa sunuluyor. Habertürk'ten Yiğitcan Yıldız'ın haberine göre, tüm donanım paketleri otomatik şanzıman ve 1.2 litrelik benzinli motor ile satın alınabilirken, markanın diğer modellerinden tanıdık 1.5 litrelik dizel ünite ise otomatik şanzıman ile birlikte Active ve Allure versiyonlarında alınabiliyor.
YENİ PEUGEOT 208 TÜRKİYE FİYATI NE KADAR?
Active versiyonda benzinli motorun 75 beygirlik güç seçeneği manuel şanzıman ile, 100 beygirlik versiyonu ise otomatik şanzıman ile satılıyor. Allure ve GT'de ise 1.2 litrelik ünitenin 130 beygirlik versiyonu sunuluyor. Yeni 208'in başlangıç fiyatı da 169 bin TL olarak açıklanıyor.
PEUGEOT 208 FİYAT LİSTESİ
Benzinli
Yeni 208 ACTIVE 1.2 Puretech 75hp MT5 - 169.000 TL
Yeni 208 ACTIVE 1.2 Puretech 100hp EAT8 - 204.500 TL
Yeni 208 ALLURE 1.2 Puretech 130hp EAT8 - 226.000 TL
Yeni 208 GT 1.2 Puretech 130hp EAT8 - 231.000 TL
Dizel
Yeni 208 ACTIVE 1.5 BlueHDi 130hp EAT8 - 231.500 TL
PEUGEOT 208 ÖZELLİKLERİ
Yeni Peugeot 208, selefine kıyasla daha çok daha köşeli ve kaslı görünen tasarımıyla dikkat çekiyor. Kendinden fazlasıyla büyük SUV kardeşlerinden esintiler taşıyan yeni 208'in ön bölümünde büyük bir panjur ve artık Peugeot modellerinin simgesi haline gelen aslan pençesi şekilli farlar mevcut. Aşağı doğru uzanan LED gündüz farları ve U şekilli alt panjur da yeni 208'in göze çarpan tasarım detayları arasında.
Yeni Peugeot 208'in tasarımındaki sportif hava arka bölümde de devam ediyor. Bagaj spoyleri, siyah bir alanla birleştirilen LED stoplar ve özellikle GT Line donanımında daha da agresif görünen arka difüzör bu kapsamda örnek gösterebileceğimiz detaylardan. Ayrıca 17 inç'e kadar uzanan jant seçenekleri siyah renkli tercih edilebilen yan ayna kapakları, tavan, spoyler ve çamurluk kenarları da tasarıma önemli bir katkı sağlıyor diyebiliriz.
Yeni Peugeot 208'in iç mekanında diğer Peugeot modellerinden aşina olduğumuz i-Cockpit düzeniyle karşılaşmak çok da sürpriz olmuyor. İki kollu küçük bir direksiyonun kullanıldığı otomobilde sürücünün hemen önünde dijital gösterge ekranı, konsolun merkezinde de tablet ekran yer alıyor. CMF platformuna geçiş yapan yeni Peugeot 208 selefine kıyasla 30 kg daha hafif. 311 litre bagaj hacmi sunan araçta titreşim, gürültü ve sertlik seviyelerinin de iyileştirildiği belirtiliyor.
Yeni Peugeot 208'in kaputu altında 75, 100 ve 130 beygirlik güç seçenekleri bulunan 1.2 PureTech benzinli ve 130 beygirlik 1.5 BlueHDi dizel motorlar mevcut. 75 beygirlik benzinli versiyon 5 ileri manuel şanzımanla tercih edilebilirken diğer seçeneklerde ise EAT8 şanzıman seçeneği mevcut. Tümü Euro6d uyumlu motorlardan benzinli olan üç silindirli, dizel ise dört silindirli olarak karşımıza çıkıyor. Motorların fabrika verilerine dayalı karma yakıt tüketimi de sırasıyla 4,1 l/100km, 4,3 l/100km, 4,5 l/100km ve 3,7 l/100km olarak açıklandı.
Yeni Peugeot 208 Türkiye'de Active, Allure, GT donanım seviyeleriyle tercih edilebilecek. Aşağıda yeni 208 fiyat listesini bulabilirsiniz. Listedeki fiyatlar 7.000 TL'ye varan lansman desteğiyle belirlenmiş yeni 208 fiyatları. Fransız marka ayrıca 50.000 TL'ye 12 ay vade ve 0 faiz avantajı da sunuyor.
PEUGEOT TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜNDEN AÇIKLAMA
Peugeot Türkiye Genel Müdürü İbrahim Anaç, geçen yıl olduğu gibi salgının gidişatına bağlı olarak tedarik sorunuyla karşılaşılması durumunda başka ülkelerdeki modelleri bu yıl da Türkiye'ye getirebileceklerini belirterek, "Burada tabii ideal olan kendi isteklerimize göre araç ürettirmek, kendi sipariş planlarımıza göre araçların üretilmesidir. Umuyoruz böyle bir zorunluluk ortaya çıkmaz." dedi.
YENİ PEUGEOT 208 İÇİN TALEP YÜKSEK
Anaç, yaptığı açıklamada, tanıtımı yapılan yeni Peugeot 208 için 1-2 ay tedarik noktasında sorun yaşanabileceğini ifade ederek, ilk birkaç günlük izlenimlerinin talebin beklediklerinin çok daha üzerinde olacağına işaret ettiğini söyledi.
Peugeot Türkiye'nin 2020 yılında toplam Peugeot pazarları arasında 6'ncı sırada yer aldığını aktaran Anaç, "Dolayısıyla gerçekten çok önemli bir ülkeyiz. Bu anlamda, bu önem de bize yansıtılıyor global anlamda, bunu hissediyoruz. Kendi bölgemizde yani Orta Doğu ve Afrika bölgesinde birinci pazarız. Bu tabii bizi çok önemli bir yere koyuyor." diye konuştu.
Geçen yıl olduğu gibi salgının gidişatına göre başka ülkelerdeki modelleri, bu yıl da Türkiye'ye getirme planları olup olmadığına ilişkin Anaç, "Burada tabii ideal olan kendi isteklerimize göre araç ürettirmek, kendi sipariş planlarımıza göre araçların üretilmesidir. Umuyoruz böyle bir zorunluluk ortaya çıkmaz. Ama geçen sene de gördük; PSA Grubu'nun, Peugeot'nun üretim ve tedarik planlaması oldukça esnek. Yani diğer gruplara göre en büyük avantajlarımızdan biri pazara hızlıca tepki verebiliyor olmamız. İhtiyaç doğarsa yine benzeri şeyi tekrar yapabiliriz." ifadelerini kullandı.
İbrahim Anaç, bu yıl için Türkiye otomotiv pazarını 700 bin adet seviyesinde öngördüklerini ancak pazarın bu rakamın da üzerine çıkabileceğini bildirdi.
Peugeot'nun bağlı olduğu PSA Grubu'nun, genelde temkinli ve iyimser bir grup olduğuna işaret eden Anaç, şunları kaydetti:
"İyimserliği bırakmıyoruz ama temkinli olmayı da bırakmıyoruz. Bu şekilde baktığımız zaman şu andaki pazarın temposu sanki 2020'nin üzerinde olacakmış gibi bir his uyandırıyor bizde. Ama tabii bu birçok parametreye bağlı. 2018 yılından beri ertelenen ve tamamen karşılanmayan bir talep mevcut. Kısmen bunun devamından da kaynaklanıyor diyebiliriz. Ama yine salgın nedeniyle aslında insanlar çok fazla kapandı ve salgının bitmesiyle beraber insanların tekrar hareketleneceğini düşünüyoruz. Hem iç hem de dış turizm açısından hareketlenme olacak. Bunun da otomotiv sektörüne talep anlamında bir yansıması olacağını düşünüyoruz."
Peugeot Türkiye Genel Müdürü Anaç, Türkiye otomobil pazarının Avrupa'ya kıyasla güçlü kalmasına ilişkin de "Türkiye'de araç sahiplik oranı oldukça düşük. Dolayısıyla bu her zaman için bir potansiyele işaret ediyor. Burada en önemli olan şey alım gücü. Alım gücü olduğu sürece otomobil pazarındaki büyüme diğer bölgelere göre daha hızlı olacaktır." ifadelerini kullandı.
Anaç, kusursuz müşteri deneyiminin, müşteri temas noktasındaki dijital süreçlerde teknolojik atılımların, bayi teşkilatının gelişiminin ve stratejik ürün planlamanın yeni yılda en çok önem verdikleri konulardan olacağını sözlerine ekledi.
Bu arada, Peugeot Türkiye, 2020’de 772 bin 788 adetle tamamlanan Türkiye toplam pazarında satışlarını artırma başarısı gösterdi. Peugeot Türkiye, geçen yıl 36 bin 589'u binek, 7 bin 85'i hafif ticari olmak üzere toplam 43 bin 674 adet araç satışı gerçekleştirerek yüzde 5,7 pazar payı elde etti ve marka tarihinde son 16 yılın en yüksek satış adedine ulaştı.
Binek araç pazarı satış sıralamasında yüzde 6 pazar payıyla 5'inci sırada yer alan Peugeot Türkiye, SUV 2008, 3008 ve 5008 modellerinden oluşan Peugeot SUV ailesi ile 25 bin 960 adetlik rekor satış sonucu 2020 yılında toplam SUV segmentinin lideri oldu.