Ünlü isimlerin ekran yüzü olduğu giyim devi iflas etti! Sektör daralıyor
Bir dönemin modasına damga vuran Esprit, iflas etti. Gwyneth Paltrow'un yüzü olduğu reklam kampanyalarıyla hafızalarda yer eden marka, değişen tüketici alışkanlıkları ve ekonomik zorluklar karşısında ne yazık ki ayakta kalamadı.
1968 yılında San Francisco'da kurulan ve özellikle 80'ler ile 90'larda gençler arasında büyük bir popülerite yakalayan Esprit, New York'ta yaptığı iflas başvurusunda 3 milyon dolardan fazla borcu olduğunu açıkladı. Marka, Şubat 2023'te ABD'deki büyük dönüşüm hamlesi olarak açtığı 38 bin metrekarelik Manhattan genel merkezini de kapatacağını belirtti. Ancak artan maliyetler ve ekonomik koşullar, şirketin yeniden yapılanma hedeflerini gerçekleştirmesine engel oldu.
ÇALIŞANLARIN YARISI İŞİNDEN OLDU
Esprit'in ABD operasyonlarından sorumlu COO'su Tony Strippoli, şirketin karşılaştığı mali zorlukların, özellikle Avrupa'daki operasyonların etkisiyle daha da derinleştiğini söyledi. Strippoli, "Marka veya tasarımlarımızda sorun yoktu. Esas sorun, artan maliyetler ve Avrupa pazarındaki olumsuz gelişmeler" dedi. Daily Mail'in haberine göre, Esprit bu yıl Manhattan'daki genel merkezinde çalışan sayısını 115'ten 50'ye düşürdü.