Uber davasında bilirkişi raporu hazırlandı!
Uber ile taksi esnafı arasında yürüyen davada bilirkişi, raporunu hazırladı. Raporda Uber'in haksız rekabet yarattığı belirtildi
Uber ile İstanbul taksicileri arasında bir dönem büyük bir gerilime yol açan davada kritik rapor mahkeme heyetine gönderildi.
Dünyanın en büyük dijital tabanlı ulaşım hizmeti sağlayıcısı Uber'in taksicilere karşı haksız rekabete uğradığı gerekçesiyle İstanbul taksicilerinin açtığı davada bilirkişi raporu bekleniyordu. Bilirkişi, bu raporu hazırlayıp mahkeme heyetine iletti.
Raporda, Uber'in, D2 belgesiyle taşımacılık yapmasının haksız rekabet koşullarının oluşmasına neden olduğu vurgulandı.
İstanbul 10.Asliye Ticaret Mahkemesi dava dosyasını, haksız rekabetin tespiti ve Uber'e erişimin engellenmesi için dosyayı bilirkişiye göndermişti. Mali müşavir, yazılım uzmanı, ticaret hukukçusu, taşıma uzmanı ve vergi uzmanından oluşan heyet, raporu tamamlayarak mahkemeye gönderdi.
Dört kişilik heyet tarafından hazırlanan raporda, Uber Türkiye'nin kanuni olarak Türkiye temsilcisinin bulunmadığı belirtildi. Raporda ayrıca Uber Türkiye'nin sürücü ve yolculara teknoloji hizmeti sağlayan Hollanda merkezli Uber B.V.'den teknolojik destek hizmeti aldığı vurgulandı.
Raporda, Uber B.V.'nın Türkiye'deki temsilcisi tarafından vergi mükellefi olan ve e-fatura sistemine kayıtlı sürücülere verilen hizmetler karşılığı düzenlenen faturaların KDV içerdiği kaydedildi. Yapılan uygulama sayesinde vergilendirme açısından herhangi bir kaybın oluşmadığı belirtildi.
Uber ile taksi arasında ulaştırma ve taşıma açısından önemli bir farkın bulunmadığının aktarıldığı raporda, "Uber'in özellikle Uber XL D2 operatörleri bakımından ve fiili uygulama açısından ele alındığında, bunlar için müşteri bulma için olmazsa olmaz nitelik taşıdığı, dolayısıyla uygulamanın salt bilgi teknolojileri hizmeti olarak nitelendirilemeyeceği, taşımacılık ile bilgi teknolojileri hizmeti kombinasyonu bağlamında taşımacılık sektörü içinde de değerlendirilebileceği" ifadelerine yer verildi.
Haksız rekabetin oluştuğunun belirtildiği raporda, "D2 operatörlerinin taksicilik hizmeti gibi kullanıldığı, bunun ise açıkça yetki belgesini, amacı dışında kullanma ve başkasını faaliyetlerinden yararlandırma şeklinde ilgili düzenlemelere aykırılık teşkil ettiği, bunun da TK M. 55/1-e anlamında iş şartlarına uymamak şeklinde haksız rekabet oluşturacağı" ifadelerine yer verildi.
Bunun yanı sıra Uber, yaşanan olayların ardından 31 Mayıs tarihinde XL araçlarının faaliyetlerini durdurduğunu açıklamıştı.