Turizm sezonunda et fiyatları artıyor

Et ve Süt Kurumu (ESK) Genel Müdür Vekili Mustafa Kayhan, kırmızı ette turizm ve tatil sezonlarında talep yönlü artışların dönemsel olarak fiyatlarda dalgalanmalara neden olduğunu, bunun da hem üreticiyi hem de tüketiciyi olumsuz etkilediğini söyledi.

Et ve Süt Kurumu (ESK) Genel Müdür Vekili Mustafa Kayhan, bu yıl yurt dışı süt tozu fiyatlarının yurt içi fiyatlara göre yüksek seyretmesi nedeniyle ihracatta artış sağlandığını belirterek, "Arz fazlalığı oluşmadığından dolayı bugüne kadar alım müdahalesine ihtiyaç duyulmadı." dedi.

TBMM Kamu İktisadi Teşebbüsleri (KİT) Komisyonunda, ESK'nin 2019-2020 dönemine ilişkin hesapları görüşüldü.

Kayhan, komisyonda yaptığı sunumda, kuruma ait 15 işletme olduğunu, 12 et kombinasının yıllık 389 bin 500 büyükbaş, yaklaşık 3 milyon küçükbaş kesim kapasitesi ve 14 bin ton depolama potansiyeli bulunduğunu belirtti.

Kayhan, hayvancılığın iki temel ürünü olan kırmızı et ve çiğ sütte piyasanın genel görünümüne bakıldığında, çiğ sütte buzağılama dönemi olarak tabir edilen ilkbahar aylarında arz yönlü artışların, kırmızı ette ise turizm ve tatil sezonlarında talep yönlü artışların dönemsel olarak fiyatlarda dalgalanmalara neden olduğunu, bunun da hem üreticiyi hem de tüketiciyi olumsuz etkilediğini söyledi.
Piyasalarda arz-talep dengesini sağlamak amacıyla 2013'te kurumun ana statüsünün değiştirildiğine işaret eden Kayhan, "Görev tanımına süt ve ürünleri eklenerek kurumumuza piyasa düzenleme görevi verilmiştir. ESK bu misyonuyla iki temel üründe arz açığı dönemlerinde piyasaya ürün ikame ederek, arz fazlası durumunda da alım müdahalesi yaparak regülasyon görevini başarıyla yürütmektedir." diye konuştu.

 

Kaynak: Haber Global TV

et ve süt kurumu ESK turizm