Tapuda hibe işlemi için istenen belgeler ve işlemin mali yönü nedir?
Tapu ve Kadastro müdürlüğü vatandaşların merak ettiği sorulara yanıt veriyor. "Tapuda hibe işlemi için istenen belgeler ve işlemin mali yönü nedir?"... İşte sorunun yanıtı...
Tapu ve Kadastro Müdürlüğü, "Tapuda hibe işlemi için istenen belgeler ve işlemin mali yönü nedir?" sorusuna yanıt verdi.
Bağış (hibe) işlemi için Tapu Müdürlüğünce istenen belgeler:
Kimlik belgesi (Taraflara ve varsa temsilcilerine ait)
İşlemde temsil var ise temsil belgesi (Vekâletname, vasi kararı, yetki belgesi)
Emlak vergisi değeri (1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu hükümlerine göre her yıl belirlenen emlak vergisi değerlerinin, her yıl 1 Ocak tarihinden önce elektronik ortamda ve eksiksiz olarak tapu dairelerine gönderilmesi gerekmektedir).
Bina vasıflı taşınmazlarda zorunlu deprem sigortası
İşlemin mali yönü:
Emlak beyan değerinden düşük olmamak şartıyla bağış için beyan edilen değer üzerinden binde 68,31 oranında tapu harcı, bağışı kabul edenden tahsil edilir.
Hibe işleminden sonra yapılacak ilk işlemde taşınmazın hibe ilişiği aranacaktır.
Ayrıca, 6083 sayılı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü Döner Sermaye İşletmesi Kanunu’na ekli I Sayılı Tarife Cetveli gereğince Döner Sermaye Ücreti tahsil edilir.