Tapu ve Kadastro Müdürlüğü'ne işi düşenlerin en çok merak ettiği sorular ve yanıtları

Tapu
Tapu ve Kadastro Müdürlüğü'ne işi düşenlerin en çok merak ettiği sorular ve yanıtları

İşi Tapu ve Kadastro Müdürlüğü'ne düşenlerin en çok merak ettiği sorular kurum tarafından yanıtlandı. Taşınmazın üzerindeki ipoteğin kaldırılmasından, satış işlemleri için gerekli belgelere kadar merak edilenler haberimizde...

Bankaya ipotek borcumu ödedim. Taşınmazımın üzerindeki ipoteği terkin ettirmem için ne yapmam gerekiyor?

İlgili bankaya başvuru yapılması ve ipotek terkin evrakının banka tarafından elektronik ortamda Tapu Müdürlüğüne gönderilmesi halinde, Tapu Müdürlüğünce terkin işlemi gerçekleştirilmektedir.

Satış işlemleri için gerekli belgeler nelerdir? Satış için ne kadar ücret öderim?

Satış işlemi için gerekli evrak:

Kimlik Belgesi (Taraflara varsa temsilcilerine ait) (Yabancılar için kendi ülkesince düzenlenmiş kimlik belgesi veya pasaport)

İşlemde temsil var ise temsil belgesi (Vasi kararı, vekâletname vb.)

Yabancının taraf olduğu taşınmaz satışı işlemlerinde taşınmaza ilişkin değerleme raporu.

Değerleme Raporu SPK Tarafından Taşınmaz Değerlemesi Yapmaya Yetkilendirilmiş Kuruluşlardan Biri Tarafından Düzenlenmiş Olmalıdır. Bu kuruluşlara http://www.spk.gov.tr/SiteApps/SirketIletisim/List/gds internet adresinden ulaşılabilir.)

Zorunlu Deprem Sigortası poliçesi (DASK) (Bina vasıflı taşınmazlarda) Emlak vergisi değeri (1319 sayılı Emlak Vergisi Kanunu hükümlerine göre her yıl belirlenen emlak vergisi değerlerinin, her yıl 1 Ocak tarihinden önce elektronik ortamda ve eksiksiz olarak tapu dairelerine gönderilmesi gerekmektedir).

492 sayılı Harçlar Kanunun 4 sayılı tarifesinin 20-a pozisyonuna göre emlak beyan değerinden az olmamak üzere satış için beyan edilen değer üzerinden alıcı ve satıcı ayrı ayrı olmak üzere binde 20 oranında harç tahsil edilmektedir.

Döner Sermaye Ücreti (4 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin otuz dördüncü bölümüne  ekli  (I)  sayılı  Tarife  Cetveli  gereğince tahsil edilir.)

Miras intikali için gereken belgeler:

Kimlik Belgesi (Taraflara varsa temsilcilerine ait)

İşlemde temsil var ise temsil belgesi (vasi kararı, vekâletname vb.)

Veraset Belgesi (Sulh Hukuk Mahkemesinden veya Noterden alınan aslı veya onaylı örneği) ( yurt dışındaki mahkemelerden alınmış veraset belgelerinin Tapu Kanununun 37. maddesi gereği Türk mahkemelerince onaylanmış olması gerekir.)

Zorunlu Deprem Sigortası poliçesi (DASK) (Bina vasıflı taşınmazlarda)İzlenmesi gereken yol: 

Sulh Hukuk Mahkemesi ya da Noterden alınan veraset belgesi ile birlikte yukarıda yazılı belgeleri tamamlayarak Web tapudan varislerden biri tarafından başvuru yapılıp, Tapu Müdürlüğünce Döner Sermaye ücreti SMS olarak bildirilecek, ücret yatırıldıktan sonra, Tapu Müdürlüğünce verilen randevu saatinde, ilgili tapu müdürlüğüne gidilerek imza aşaması tamamlanıp işlem gerçekleştirilecektir.

Adıma kayıtlı taşınmazı e-devlet üzerinde görememekteyim. Ne yapmam gerekir?

E-devlet üzerinden taşınmaz bilgilerinizi görebilmeniz için T.C Kimlik Numaranızın sisteme kayıtlı olması gerekli olup bu düzenlemeyi e-devlet sayfanızda bulunan ''BEYANDA BULUNUN'' kısmından ilgili Tapu Müdürlüğüne beyanda bulunabilir ya da Web tapudan başvuru yapılarak düzeltilebilir.

E-devlet üzerinde kendime ait olmayan bir taşınmaz görünüyor, nasıl düzeltebilirim?

E-devlet üzerinde kendinize ait olmayan taşınmaz görülmesi halinde Web tapudan veya Alo 181 Tapu ve Kadastro Hizmet Hattımızı arayarak  taşınmaz bilgilerini vermeniz halinde gerekli incelemeler yapılarak düzeltilecektir. (Kaynak: Tapu ve Kadastro Müdürlüğü)

Kaynak: Diğer

tapu Tapu ve Kadastro Müdürlüğü merak edilen sorular