Şikayetvar açıkladı: Dolandırıcıların yeni yöntemi belli oldu!

DHA
Dolandırıcılık yöntemleri
Şikayetvar açıkladı: Dolandırıcıların yeni yöntemi belli oldu!

Çözüm platformu Şikayetvar, 0850'li numaralar üzerinden yapılan dolandırıcılık vakalarıyla ilgili kullanıcıları uyardı.

Farklı kurumların adını kullanan dolandırıcıların ‘sosyal yardım başvurusu’ bahanesiyle vatandaşların kişisel bilgilerini topladıklarını belirten platforma konuyla ilgili çok sayıda şikayet ulaştı. Konuyla ilgili Şikayetvar’a çözüm taleplerini ileten çok sayıda kullanıcı kişisel verilerinin çalındığından endişe ediyor.

Şikayetvar’dan yapılan açıklamaya göre internet servis sağlayıcıları, mobil operatörler, kombi bakımı gibi farklı sektörlerden aradıklarını bahane eden dolandırıcıların yeni yöntemi ‘Vakıflar Genel Müdürlüğü’ oldu. Konuyla ilgili Şikayetvar’a çözüm taleplerini ileten çok sayıda kullanıcı kişisel verilerinin çalındığından endişe ediyor.

Platforma ulaşan şikayetlere göre dolandırıcıların ilk adımı kullanıcılara bir uygulama indirmesi oluyor. Kimlik bilgilerinin girişiyle kayıt işlemi tamamlanıyor. Ardından banka hesaplarının mobil uygulamasından kullanıcılara 150 TL gönderiliyor ve 140 TL iadesi isteniyor. Son olarak da indirilen uygulamanın silinmesi talep ediliyor.

Konuyla ilgili Şikayetvar’a ulaşan bazı şikayetler ise şu şekilde:

AYLIK 3 BİN TL VERECEKLERİNİ SÖYLEDİLER

“29 Mart’ta saat 15.00’de 0850 711 70 46 numaralı telefondan beni aradılar. Vakıflar Genel Müdürlüğü’nden aradıklarını ve aylık 3 bin TL vereceklerini söylediler. Telefonuma bir uygulama indirmemi istediler. İndirdim ve söyledikleri talimatları yerine getirdim. Kimlik bilgilerimi aldılar. Benim adıma ve bilgim dışında yapılacak hiçbir işlemi kabul etmiyorum ve sorumluluğun bana ait olmadığını beyan ediyorum. Islak imzam olmadan yapılan herhangi bir resmi işlemi, hesap açılımını, başvuruyu, yeni hat açılışını, kredi başvurusunu, para transferlerini, kumar ve bahis işlemlerini ve yasa dışı tüm faaliyetleri kabul etmiyorum.”

UYGULAMA YÜKLETİP DAHA SONRA SİLDİRDİLER

“Yardım başvurusu için Vakıflar Genel Müdürlüğü'nden aradıklarını belirttiler. Benden bir para gönderme uygulamasını indirmemi ve kimlik bilgilerimi, yüz taraması ile kimlik taraması yapmamı isteyerek birçok bilgiyi onaylatıp çeşitli adımlarda bilgilerimi uygulamaya kayıt ettiler. Daha sonra banka hesabımın mobil uygulamasından 150 TL göndermemi ve ardından 140 TL'yi geri göndermemi talep ettiler. Sonrasında indirdiğim uygulamayı silmemi istediler. Benim adıma ve bilgim dışında yapılacak herhangi bir işlemi kabul etmiyorum ve sorumluluğun bana ait olmadığını beyan ediyorum. Islak imzam olmadan yapılan herhangi bir resmi işlemi, hesap açılışını, başvuruyu, yeni hat açılışını, kredi başvurusunu, para transferlerini ve adıma açılacak şirketlerle ilgili tüm faaliyetleri kabul etmiyorum. Olası tüm işlemlerin sorumlusu ilgili şirket olacaktır.”

ŞAHSIM ADINA YAPILAN HİÇBİR İŞLEMİ KABUL ETMİYORUM

“Merhabalar, 2 Nisan’da saat 13.59’da bir bay tarafından arandım. Vakıf tarafından yardım hakkımın düştüğünü ve bilgilerimin alındığı belirtildi. Bana, IBAN aracılığıyla para göndereceğini ve benim de bu parayı bir hafta sonra kendisine iade etmem gerektiğini söyledi. Bana para gönderdi ve ben tekrar ona attım. Bu süreçte evime, bana ait bir yardım kartının geleceğini ifade etti. Bilgilerimi aldıktan sonra tekrar para göndermemi istedi ve bunun teyit amaçlı olduğunu dile getirdi. İlk etapta onay verdim ancak sonradan durumun ciddiyetini fark ettim. Kendi şahsım adına yapılan ya da benim adıma kullanılan hiçbir işlemi kabul etmiyorum ve bu konuda yardım talep ediyorum. Lütfen bu konu hakkında bana bilgi verilmesini rica ediyorum.”